MrSokkie schreef:Flappie schreef:Overigens opti, Jezus Christus maakt deel uit van de drie-eenheid, het dogma wat jij ook belijdt als ik me goed herinner. Hoe kun je dat dan rijmen als je ook denkt dat moslims dezelfde God hebben, terwijl ze Jezus als Zoon van God verwerpen?
Als je die redenatie volgt geloven de Joden dus in een andere god dan de Christenen? Ik denk namelijk dat je maar weinig Joden zult vinden de de 3-eenheid onderschrijven. Ik ben benieuwd hoe je dat theologisch goed wilt praten. Joden Christenen en Moslims geloven in dezelfde Abrahamische God, ze hebben alleen verschillende dogma's.Dat ze daarna zogenaamd "buiten proportioneel" reageren en schoon schip maken, is enkel te begrijpen en volgens mijn visie zelfs toe te juichen.
Wat gek, ik heb bij geen enkele oorlog de neiging te juichen.
Dat laatste bedoel ik in de zin dat als je toch bezig bent beter meteen schoon schip kunt maken, wellicht is toejuichen een iets verkeerde uitdrukking. Ik bedoel het namelijk niet in de zin dat ik erbij sta te springen dat er doden vallen.
Over dat eerste, dat is simpel een vraag aan opti hoe hij dat opvat, hoe hij dat wil rijmen met de drie-eenheid én het feit dat die moslim sprak over in dezelfde God te geloven. Ik spreek daar niet over mijn eigen opvatting. Ik ken opti persoonlijk en weet dat hij en warm pleitbezorger is van de drie-eenheid, vandaar mijn vraag dus.
Overigens is bijbels-historisch juist dat Joden en Christenen in dezelfde God geloven. Ik persoonlijk ben er niet van overtuigt dat moslims in dezelfde God geloven. Maar dat wijkt volgens mij iets van het topic af om dat helemaal uit te spitten.