Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 09:20

Serenity schreef:De waarheid is "out there". Het gaat erom dat je niet teveel verstrikt raakt in Joshua's gepreek. Maar hij heeft wel degelijk een punt./quote]

Klopt, hij is een wandelend argument tegen gefilterd internet. Het is toch te gek voor woorden dat je al je informatie haalt van een christelijke site, over een geloof waarvan je van te voren weet dat het Christendom er vijandig tegenover staat, en veel christenen het als een bedreiging zien.

Er zit meer theorie achter, en er is meer bewijs nodig. Feit blijft dat bepaalde elementen herkenbaar zijn, en die elementen komen uit een heidense afgodendienst in de Arabische wereld.

Ja, vindt je dat heel vreemd? Mohammed probeerde een religie te stichten toen het Arabisch schiereiland nog heidens was. En, zo als ook de christenen hebben gemerkt toen ze hun geloof oplegden aan de heidenen van Europa, dat wekt een stuk minder weerstand op als je de mensen een deel van hun gebruiken laat, zei het met een andere functie. Daarom hebben wij bijvoorbeeld nog steeds een Kerstboom.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 09:25

Serenity schreef:Allahu akbar betekent volgens mij wel degelijk "God is groter". Waarom groter? Er was toch maar 1 god? Zelfs sign2god haalt het aan.

Allāhu Akbar (الله أكبر) (God is most great/God is the greatest / God is Greater).

Meerdere betekenissen dus. God is groter, groter dan datgene wat de Moslim op dat moment overkomt. God is groter dan een tegenslag, dan een vijand, dan een zondig verlangen, etc. Waarom er meteen vanuit gaan dat er 'Groter dan een andere god' bedoeld wordt.

De christenen noemen hun god ook "God". Hoe creatief. God dit en God dat. De HEERE etc etc etc.

God heeft een Naam hoor. Geprezen zij uw naam! Yep. Inderdaad. De Naam van God niet ijdel gebruiken.

Nee, maar wat is die naam dan? Geen hond die het weet. (Natuurlijk wel ,maar het gaat even om het idee).

Gods Naam zij geprezen zou vervangen moeten worden in Gods Naam is vergeten...

over oogkleppen gesproken.

Maar dit is offtopic :)

Sorry, maar het punt van deze kleine tirade ontgaat mij eventjes.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 11:07

Meerdere betekenissen dus. God is groter, groter dan datgene wat de Moslim op dat moment overkomt. God is groter dan een tegenslag, dan een vijand, dan een zondig verlangen, etc. Waarom er meteen vanuit gaan dat er 'Groter dan een andere god' bedoeld wordt.

Hoor Israel, YHWH is EEN...
meer "een" dan zichzelf? meer een dan de mens? Meer een dan een tegenslag een kan zijn? Meer een dan andere goden? Maakt het wat uit?

Daarom hebben wij bijvoorbeeld nog steeds een Kerstboom.

en dat vind jij, in het licht van de radicale Joodse wetten die ze van YHWH hebben gekregen, een goed iets?

Kijk, ik lig er niet zo wakker van, maar ik heb wel duidelijk en helder in m'n achterhoofd waar dingen als een kerstboom vandaan komt.
En zo ook met allerlei "dogma's", inclusief de achtergronden van de religie waar Allah overheen is geprojecteerd.

Want het is en blijft fout om je religie over bestaande dingen te projecteren om het bekeringsproces makkelijker te maken.

Want aankomen met Paulus' manier om de Grieken te bekeren (dat altaar voor de onbekende god) is ongegrond, want Paulus projecteerde zijn boodschap niet over de Griekse mythologie-en en denkbeelden. Hij haakte in op een tastbaar iets en vertelde toen iets compleet nieuws. En hij ging zelfs spreken over de opstanding, en toen haakten veel mensen af.

Het is verkeerd om het christelijk geloof of wat dan ook te projecteren over iets bestaands, als het juist volledig anders is. Vanuit die redenatie is ook de Islam fout. Want de symbolen hebben ze nogsteeds, de plaatsen en dingen hebben ze nogsteeds.

En ik wil hier geen tirade starten over de heidense begrip drie-eenheid, maar als je dat forceert als een bijbelse waarheid dan ben je ook fout bezig omdat je dan een bestaand heidens iets integreert in je eigen religie.

Wat betreft mijn "tirade" over Gods naam: Allah of Alilah, het maakt je niet uit zeg je. Easter en Astarte. Namen zijn belangrijk. Gods naam wordt gefilterd, vanwege wat? Een Joods gevoel?

Neem kennis van satanische geschriften en je zult vaak termen als "Hij" tegenkomen. De grens vervaagt. Onze bijbels schrijven niet meer Yahweh of Jehova, maar HEERE, of God. Nog even en "Jezus" is ook vervangen met "Hij". Het schijnt dat in sommige Roomse belijdenisgeschriften Gods naam, of Jezus naam ook vervangen is met "Hij" en "Hem". Ik krijg nu vast op m'n kop van Optimatus, maar het zij zo.

Ik heb liever duidelijkheid.
what the soul hides, blood tells

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 11:17

CNN Breaking News schreef:> HEZBOLLAH ROCKETS KILL 8 ISRAELIS
Israel PM: Attack has "far-reaching implications"Hezbollah says
it fired "tens" of rockets at Haifa Israel targets Lebanon's
military radar stations Explosions heard in Beirut throughout
the night

tlijkt Kosovo/Irak wel, dat soort berichten :)

t is werkelijk oorlog ja.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 16 jul 2006 11:24

Haifa getroffen door raketten

TEL AVIV/HAIFA - Raketten afgevuurd door Hezbollah zijn zondag neergekomen in de derde stad van Israël, Haifa. In de havenstad waren explosies te horen. Volgens de ambulancediensten in de stad vielen er minstens negen doden. Veertien anderen zouden gewond zijn geraakt. Andere medische bronnen spraken van zeker twintig gewonden.

Ten minste vijf raketten kwamen neer in de stad waarvan een bij het treinstation van Haifa. Het projectiel sloeg direct in het gebouw. Het was de tweede keer in drie dagen dat het 250.000 inwoners tellende Haifa werd getroffen door Hezbollah-projectielen.

Bewoners van de stad begaven zich onmiddellijk naar schuilkelders toen de sirenes klonken. De stad telt verscheidene industriële chemiecomplexen die, als ze getroffen worden, een milieuramp kunnen veroorzaken.

Zaterdag stuurde het Israëlische leger anti-raketsystemen naar de stad. Patriotraketten moeten projectielen van Hezbollah uit de lucht halen voordat ze gevaar op kunnen leveren. In de kuststeden Akko en Nahariya kwamen zondag eveneens projectielen neer.

Sparen
De sjiitische Hezbollah-beweging waarschuwde Jeruzalem dat zij Haifa "niet zal sparen" als de joodse staat wraak neemt voor de eerdere beschieting. "Het Islamitisch Verzet waarschuwt de zionistische vijand geen domme dingen te doen, omdat we volgende keer niets zullen sparen in Haifa en omgeving", maakt de organisatie in een communiqué bekend. Volgens Hezbollah is de nieuwste beschieting gericht op de grote raffinaderij bij de Noord-Israëlische stad.

Libanon
Israël heeft in de nacht van zaterdag op zondag tientallen aanvallen uitgevoerd op doelen in Libanon. Volgens een woordvoerster van het Israëlische leger waren onder meer radarinstallaties, het al-Manar televisiestation en het hoofdkwartier van Hezbollah het doel.

Libanese bronnen zeggen dat de Israeliërs intense bombardementen uitvoerden op de zuidelijke voorsteden van Beiroet. Veiligheidsfunctionarissen telden in een uur tijd zeker 120 inslagen. Op televisie zijn dikke rookkolommen te zien die opstijgen uit de woonwijken waar Hezbollah veel van zijn kantoren heeft. Het televisiestation van de sjiitische beweging is compleet verwoest, meldden ooggetuigen.

Nasrallah
De Israëlische tv heeft zondag gemeld dat Hezbollah-leider Hassan Nasrallah bij een Israëlische luchtaanval op Beiroet gewond is geraakt. Israël had al aangekondigd dat het Hezbollah-leider Hassan Nasrallah bij de eerste mogelijkheid zou liquideren. De Israëlische minister van immigratiezaken Zeev Boim verklaarde dat zaterdag. Hij moet maar tot Allah bidden voor zijn leven, zei de bewindsman voor de Israëlische radio. "Hij kan niet profiteren van enige immuniteit", aldus Boim.

Israëlische toestellen wierpen zaterdag pamfletten uit boven Libanon waarin Nasrallah als een slang wordt afgeschilderd. De biljetten werden snel in beslag genomen door Libanese agenten. De Hezbollah-leider ontsnapte vrijdag aan de dood toen Israëlische vliegtuigen zijn hoofdkwartier beschoten.

Nederlanders
Ruim tweehonderd Nederlanders hebben zich inmiddels aangemeld voor evacuatie uit Libanon. Dat liet een woordvoerster van het ministerie van Buitenlandse Zaken zondag weten. Nederlandse staatsburgers krijgen de mogelijkheid om op vrijwillige basis het crisisgebied te verlaten. Het gaat in totaal om zevenhonderd personen. Hoe de operatie precies in haar werk zal gaan, is nog niet bekend.
http://www.nu.nl/news/779976/23/Haifa_g ... etten.html
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 11:25

15 Ook zei hij tegen Mozes: ‘Zeg tegen hen: “De HEER heeft mij gestuurd, de God van uw voorouders, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob. En hij heeft gezegd: ‘Zo wil ik niet voor altijd heten, met die naam wil ik niet worden aangeroepen door alle komende generaties. En gij zult deze naam niet in uw bijbels vermelden, noch deze gebruiken, want Ik heb u deze naam gegeven opdat hij niet gebruikt zoude worden’”

een vrije bewerking, maar ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel.
Al die projecties, vervagingen, toleranties.
Nee, Israel moest alle heidense dingen verbranden, uitroeien, uitbannen.

En kijk vandaag de dag eens hoeveel gevarenzones er zijn, hoeveel elementen er geintegreerd zijn. hoe dicht sommige dingen bij heidense gebruiken gekomen zijn. Hoeveel rotte appels er samen met Gods naam gebruikt worden.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 11:55

Serenity schreef:precies, je kijkt zelf (ook) niet verder dan je neus lang is. Josh heeft een nare herinnering achtergelaten, en dus is alles wat ook maar iets met hem te maken heeft direct verkeerd. Het woord "oogkleppen" valt direct.

't Valt wel mee met die neus van mij, 'k kijk echt wel verder.

Serenity schreef:En ja ik weet heel goed dat Joshua zijn blaatverhalen overal rondspamt op internet. Maar naast zijn verhalen is er niet veel maar toch wel wat terug te vinden van Alilah. Als je maar goed en gericht zoekt.

Precies blaatverhalen, veel meer is het niet.

Serenity schreef:Oogkleppen krijg je juist als je niet verder kijkt dan je neus lang is, en uitspraken als "Tja, als je met oogkleppen op wilt lopen is dat je eigen keus." getuigen van stijfkoppigheid.

Stijfkoppigheid, jammer dat je het twee jaar geleden niet hebt meegemaakt, dan sprak je wel anders.

Serenity schreef:Dat jouw terughoudendheid een soort van weerstand is tegen hem, wil nog niet zeggen dat het nergens op slaat. Ik zou maar eens beter gaan kijken naar wat hij en anderen werkelijk zeggen.
Het internet staat vol met onzin, maar in elke mythe zit een kern van waarheid.

Whaha, mijn terughoudendheid, en die van de meeste RW'ers bedoel je, en ja, 'k heb die site destijds helemaal doorgenomen, dat ga ik echt geen tweede keer doen.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 16 jul 2006 12:01

Heel toepasselijk zongen wij vanochtend uit Psalm 25 vers 10
Laat Uw hand, in tegenspoen,
Israel verlossing zenden.

Ook werd er gebeden voor de vrede van Jeruzalem, met de woorden van Psalm 122. En dat hoop ik van harte: dat het vrede mag worden in Israel en de omliggende landen!

Therefore give us love.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 12:04

Werd er ook gebeden voor de mensen in Libanon?

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 16 jul 2006 12:07

Cisca schreef:Werd er ook gebeden voor de mensen in Libanon?

Jazeker, voor Palestijnen en Arabieren werd ook gebeden.

Therefore give us love.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 12:08

Geukkig, die mensen hebben het net zo zwaar.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 12:28

Stijfkoppigheid, jammer dat je het twee jaar geleden niet hebt meegemaakt, dan sprak je wel anders.

ga eens discussieren met Starjade de Doomsday prophet, daar krijg je ook wel hoofdpijn van :P

bij ons in de kerk is ook gebeden voor die situatie ja.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 12:39

'k Zit niet te wachten op hoofdpijn :wink:

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 jul 2006 12:52

* verwijderd, gedateerd *
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 14:01

Serenity schreef:en dat vind jij, in het licht van de radicale Joodse wetten die ze van YHWH hebben gekregen, een goed iets?[/quote[

Ach, het heeft wel iets gezelligs, toch?

Want het is en blijft fout om je religie over bestaande dingen te projecteren om het bekeringsproces makkelijker te maken.

Dat hangt er maar van af. Als je wil dat je bekeringsproces aanslaat bij in principe vijandige bevolking die genoeg heeft aan de eigen godsdienst, dan is het misschien wel fout, maar als je dan kan kiezen tussen een niet helemaal correct bekeringsproces en géén bekeringsproces (en waarschijnlijk wordt je a la Bonifatius gewoon afgemaakt), dan mag jij best keuze 2 maken hoor.

Het is verkeerd om het christelijk geloof of wat dan ook te projecteren over iets bestaands, als het juist volledig anders is. Vanuit die redenatie is ook de Islam fout. Want de symbolen hebben ze nogsteeds, de plaatsen en dingen hebben ze nogsteeds.

Misschien is het verkeerd, maar psychologisch werkt het in ieder geval stukken beter. Ik heb zo het vermoeden dat als je met jouw standpunten zou gaan evangeliseren je poging ten onder zou gaan aan je eigen principes.

Neem kennis van satanische geschriften en je zult vaak termen als "Hij" tegenkomen. De grens vervaagt. Onze bijbels schrijven niet meer Yahweh of Jehova, maar HEERE, of God. Nog even en "Jezus" is ook vervangen met "Hij". Het schijnt dat in sommige Roomse belijdenisgeschriften Gods naam, of Jezus naam ook vervangen is met "Hij" en "Hem". Ik krijg nu vast op m'n kop van Optimatus, maar het zij zo.

Ik heb liever duidelijkheid.

Ik snap nog steeds je punt niet. Waarom is "Hij" ineens fout? Derde persoonlijk voornaamwoord toch? Of worden nu ook de basale grammatica-regels van een taal in het verdomhoekje gezet. Semantisch weet iedereen wie er wordt bedoeld met "Hij", en de meeste mensen is ook wel duidelijk dat HEERE en Yahwey synoniemen zijn.

Terug naar “Archief”