Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 jul 2006 22:02

Raido schreef:
Aragorn schreef:
Yael schreef:Nee het 1000 jarig rijk.

Chiliast! :P
Dat is nu 8)

Dat komt nog :!: Moet je nu de mensen in het M.O. vertellen dat DIT nu het vrederijk is waar ze in wonen. Zullen ze direkt geloven.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jul 2006 22:06

Yael schreef:
Aragorn schreef:

Zo ist gewoon. 8)

Daar weten we niks van en het blijft koffiedikkijkerij. Wat mij betreft, als ik het zie ga ik het misschien geloven. :wink:

André

Berichtdoor André » 13 jul 2006 22:08

Raido schreef:Neen dat deed de staat Libanon niet, dat deden een paar baardapen die daar wonen.
Oké dan moet die 'staat' Libanon voor wat het ook maar waard is als de sodemieters die paar 'baardapen' oppakken wegens het in gevaar brengen van de staat Libanon, ofzo.
Dat doen, willen of kunnen ze niet, dus dan krijg je dit soort ongein.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 jul 2006 22:10

André schreef:
Raido schreef:Neen dat deed de staat Libanon niet, dat deden een paar baardapen die daar wonen.
Oké dan moet die 'staat' Libanon voor wat het ook maar waard is als de sodemieters die paar 'baardapen' oppakken wegens het in gevaar brengen van de staat Libanon, ofzo.
Dat doen, willen of kunnen ze niet, dus dan krijg je dit soort ongein.

Daar is trouwens een VN-resolutie over, waar Libanon zich overigens niet aan gehouden heeft.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 22:20

Aragorn schreef:
Yael schreef:
Aragorn schreef:

Zo ist gewoon. 8)

Daar weten we niks van en het blijft koffiedikkijkerij.

Ligt er net aan hoe je de Bijbel interpreteerd. :wink: Ben het lang niet met alle gedachtegangen van de Chiliasten eens. Maar in het 1000 jarig rijk geloof ik zeer zeker wel.

Wat mij betreft, als ik het zie ga ik het misschien geloven. :wink:

Ok. 8)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 22:33

Trouwens wel grappig om te zien dat deze discussie in amper 12 uur tijd, al zoveel respons gekregen heeft. Al op pagina 7. Wow. :shock:

André

Berichtdoor André » 13 jul 2006 22:35

Yael schreef:Trouwens wel grappig om te zien dat deze discussie in amper 12 uur tijd, al zoveel respons gekregen heeft. Al op pagina 7. Wow. :shock:
Mmm, ik zou het eerder beangstigend willen noemen, daar.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 22:39

André schreef:
Yael schreef:Trouwens wel grappig om te zien dat deze discussie in amper 12 uur tijd, al zoveel respons gekregen heeft. Al op pagina 7. Wow. :shock:
Mmm, ik zou het eerder beangstigend willen noemen, daar.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar ik doelde meer op dit: discussies over Israel of die met Israel te maken hebben geven over het algemeen veel respons. Maar deze discussie gaat wel heel snel geloof ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 00:31

Yael schreef:
Raido schreef:
Yael schreef:Met wat details ben ik het niet eens. Libanon heeft nl. eerst Israel aangevallen. :wink:
Neen dat deed de staat Libanon niet, dat deden een paar baardapen die daar wonen.

Maar zo ziet Israel dat niet. Dat bedoel ik. (Ow ja en ik zie dat dus ook trouwens).

Waarmee ze dus hun eigen stupiditeit aantonen.
Wat is dat toch voor een land dat onder de dekmantel van veiligheid zich meent alles te kunnen veroorloven.

Uiteraard gedekt door de Ostküste.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 00:52

Nu overdrijf je ook wel weer, Israël is niet alleen maar een machtbeluste agressor oid. Dit soort acties kunnen nu eenmaal niet zonder weerwoord blijven en alhoewel het bombarderen van een vliegveld wellicht buitenproportioneel lijkt is het bombarderen van steden ook niet niks. Het zijn wel je eigen burgers die aangevallen worden en de aanvallers zitten nu eenmaal in Libanon.
Bovendien is het erg belangrijk dat men er alles aan doet om ontvoerde militairen terug te krijgen aangezien iedereen wel vrienden of familie in het leger heeft, waardoor de steun voor het leger op het spel staat als er nonchalant met dat soort zaken omgesprongen wordt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 01:07

Dat zal allemaal wel, maar het machtsvertoon van Israel zal haar eigen zaak niet beter maken. Onschuldige burgers worden het slachtoffer en wij mogen nog meer betalen aan de pomp.

In 2000 was er een liedje "Kauft nicht von Österreichern", omdat een democratisch gekozen meerderheid in Wenen een aantal linkse activisten niet kon bekoren. Ik ben benieuwd wat een liedje met als titel "Kauft nicht von Israelis" voor stof zou doen opwaaien...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 01:16

Optimatus schreef:Dat zal allemaal wel, maar het machtsvertoon van Israel zal haar eigen zaak niet beter maken. Onschuldige burgers worden het slachtoffer en wij mogen nog meer betalen aan de pomp.

Je hebt als Israëlische regering gewoon weinig keus en niet reageren zal de zaak ook niet beter maken omdat Hezbollah- en Hamastypjes alleen de taal van geweld verstaan. Als je niet reageert ben je voor een westers christen misschien de wijste maar in hun ogen betekent dat een overwinning en een succes dat erom vraagt herhaald te worden.

En of jij meer aan de pomp betaalt is in dezen totaal niet relevant.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 01:26

Aragorn schreef:
Optimatus schreef:Dat zal allemaal wel, maar het machtsvertoon van Israel zal haar eigen zaak niet beter maken. Onschuldige burgers worden het slachtoffer en wij mogen nog meer betalen aan de pomp.

Je hebt als Israëlische regering gewoon weinig keus en niet reageren zal de zaak ook niet beter maken omdat Hezbollah- en Hamastypjes alleen de taal van geweld verstaan. Als je niet reageert ben je voor een westers christen misschien de wijste maar in hun ogen betekent dat een overwinning en een succes dat erom vraagt herhaald te worden.

En of jij meer aan de pomp betaalt is in dezen totaal niet relevant.

Toch wel, want juist doordat wij, Europeanen, meer aan de pomp gaan betalen, betalen wij voor terreur en tegenterreur en dat vind ik toch niet echt heel plezierig. Vandaar dat sancties tegen alle strijdende partijen aldaar - wapenembargo, olie, voedsel, alles - mijns inziens van belang zijn. Zij bezorgen ons overlast? Prima, dan laten wij zien dat wij daar niet van gediend zijn.

Maar goed, de Ostküste zal wel weer achter Israel staan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 01:30

Wel, als jij dan vast begint met een olie-embargo heb je ook geen last meer van die stijgende prijzen aan de pomp. |:)|

En nee, natuurlijk is het niet plezierig, niemand wil zo'n situatie. Maar het getuigt niet van al te veel nuance om daar alleen Israël voor te blamen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 01:33

Hezbollah en Hamas staan al tijden op de zwarte/rode/groene lijst en er zijn maatregelen getroffen door de EU. Nu Israel indirect bezig is onze belangen te schaden, lijkt het mij niet meer dan logisch dat Israel ook wordt aangepakt.

Dat land heeft geen enkel recht meer of minder dan welk ander land dan ook, dus ook de inval in Libanon is verwerpelijk. Als dit tot een zoveelste oorlog in het Midden-Oosten gaat leiden, is Israel verantwoordelijk. Een oorlog om drie ontvoerde soldaatjes is natuurlijk volslagen idioot.

Terug naar “Archief”