Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Waarom wordt een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen hier nu steeds gebanaliseerd en gemarginaliseerd tot slechts seksuele omgang???
Dat doe je toch bij hetero's ook niet?
volgeling schreef: Nu ik dit schrijf wil ik overigens wel de vraag stellen wat jij precies onder 'een relatie in liefde en trouw' verstaat. Is dat voor jou hetzelfde als een huwelijk?
Aragorn schreef:Het antwoord is eenvoudig: omdat God dat in Leviticus kennelijk ook doet.
Denkertje21 schreef:Aragorn schreef:Het antwoord is eenvoudig: omdat God dat in Leviticus kennelijk ook doet.
Heb je het nou allemaal écht niet gelezen, of dringt het niet tot je door???
God verbiedt geen relatie in liefde en trouw in Leviticus!!!
God zwijgt in Zijn Woord als het gaat over dit soort relaties.
Aragorn schreef:Hm, dat onderscheid is alleen maar relevant voor mensen die niet zo erg geloven in de geïnspireerdheid van de bijbel door God. Ik wil voortaan best 'de bijbelschrijvers zeggen dit of dat' zeggen, maar dat maakt voor veel christenen geen verschil.
Denkertje21 schreef:Aragorn schreef:Hm, dat onderscheid is alleen maar relevant voor mensen die niet zo erg geloven in de geïnspireerdheid van de bijbel door God. Ik wil voortaan best 'de bijbelschrijvers zeggen dit of dat' zeggen, maar dat maakt voor veel christenen geen verschil.
Overigens geloof ik volledig in de Bijbel als het geïnspireerde Woord van God. Maar de Bijbel is geen boek met kant en klare recepten. We moeten ook accepteren dat de Bijbel soms zwijgt. En dan: een ieder zij in zijn gemoed ten volle overtuigd!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten