Hooikoortspatiënt heeft het zwaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 jun 2006 21:10

hmm warm is niet direct het probleem, maar het moet niet en droog zijn en waaien, dan zijn mijn ogen toch enigzins geirriteerd...
kortom, zo nu en dan wat nattigheid vind ik niet verkeerd :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 jun 2006 21:17

right, ik heb de laatste week last van prikkelende ogen, continue wrijven. M'n vader heeft er last van. En dit jaar is het voor het eerst dat ik iets merk van symptomen van hooikoorts. Waarschijnlijk moet ik er na jaren ook aan geloven :x
what the soul hides, blood tells

Turnstertje

Berichtdoor Turnstertje » 11 jul 2006 11:54

Ik heb ook al een aantal jaren last van hooikoorts en dat kwam me echt de neus uit! (Letterlijk en figuurlijk ;)) Maar heb nu tabletjes "Aerius" van de huisarts gekregen en dat werkt echt super! Dus misschien een tip!

Groetjes

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 11 jul 2006 13:15

Nog een tip, zuiver mineraalwaterdruppeltjes (24-letterwoord), verkrijgbaar bij de drogist. Prevalin is het merk wat ik gebruik.

Je spuit als het ware gewoon de boosdoeners uit je oog in plaats van de boel ongevoeliger te maken met chemische rotzooi.

Die neussprays lokken bij mij een bloedneus uit. Daarnaast snuitte ik ongeveer een jaar lang bloed mee toen ik er allang mee gestopt was. Ik denk dat het je haarvaatjes beschadigd.

Ongeveer anderhalve maand geleden was ik ineens ziek. Ik dacht dat het gewoon een flinke verkoudheid was die ik opgelopen had, bleek het hooikoorts te zijn. :? Dus je kunt er ook echt ziek van zijn.

Maar naar mijn bescheiden mening is het niet slim om alle stressfactoren te vermijden (gaat niet eens) omdat je dan helemaal overgevoelig gaat worden.

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 12 jul 2006 09:36

hooikoorts is inderdaad vervelend, naast zoenen helpen medicijnen ook niet..... :cry:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jul 2006 15:39

Dit is het eerste jaar dat ik last heb van hooikoorts. Ruim een maand nu. Ik gebruik Kestine en dat helpt me prima!
Afbeelding

Ard35
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ard35 » 12 jul 2006 15:58

Ook maar even reageren in dit topic.
Ik ben eindelijk de laatste 2 jaren minder patiënt/ Waar het door komt weet ik niet.

Tobbe schreef:Qua zoenen gebeurt dat heel regelmatig met mn freund, maar ik merk niet bepaald dat het helpt :P .

Wie weet hoe erg het was als je niet zou zoenen?
Since I met Him I can see

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 16:11

Ik hoor net n.a.v. een bloedtest dat ik ook hooikoorts zou moeten hebben: hoge mate van allergie voor gras en andere pollen, eveneens voor bomen, katten en huisstofmijt.

Nou had ik in het hooikoortsseizoen af en toe wel eens dat ik er een keer van moest niezen, maar 't is niet zo dat ik daar nou vreselijk last van heb gehad ofzo. En die andere zaken waren me ook nooit echt opgevallen.

Aanleiding van het onderzoek was dat ik vrijwel nooit helemaal vrij door m'n neus kan ademen. Over 2 weken een vervolgafspraak bij de huisarts en verder toch de komende maanden maar eens in de gaten houden of ik nou inderdaad zo op die zaken reageer. En m'n huisje nóg beter schoon houden 8)

Mijdt de mijt!
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 27 dec 2007 16:12

phox schreef:Ik hoor net n.a.v. een bloedtest dat ik ook hooikoorts zou moeten hebben: hoge mate van allergie voor gras en andere pollen, eveneens voor bomen, katten en huisstofmijt.

Nou had ik in het hooikoortsseizoen af en toe wel eens dat ik er een keer van moest niezen, maar 't is niet zo dat ik daar nou vreselijk last van heb gehad ofzo. En die andere zaken waren me ook nooit echt opgevallen.

Aanleiding van het onderzoek was dat ik vrijwel nooit helemaal vrij door m'n neus kan ademen en wel eens enorm prikkende ogen heb. Over 2 weken een vervolgafspraak bij de huisarts en verder toch de komende maanden maar eens in de gaten houden of ik nou inderdaad zo op die zaken reageer. En m'n huisje nóg beter schoon houden 8)

Mijdt de mijt!
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 21 jan 2008 02:18

Mijn echtgenoot heeft sinds z`n 27e ineens hooikoorts. In een paar jaar tijd zeer hefig verlopen, met (bijna)ziekenhuisopnames erbij doordat z`n longen ineens mee gingen doen... :shock:

Hij is nu sinds okt '07 bezig met immuuntherapie (eerst 7 weken iedere week een injectie met allergenen, daarna wordt het afgebouwd en moet je wachten tot het seizoen weer voorbij is om opnieuw te beginnen)

Het seizoen begint vor hem in jan/feb zeker met zachte winters. duurt tot eind september. ALs het goed is zou hij nu al iets moeten merken van de therpaie, volgens de allergoloog. We zijn benieuwd!

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en die willen delen?
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2008 07:43

Als je allergisch voor huisstofmijt bent, dan moet je van die hoezen voor je matras en dekbed en kussen kopen. Wij hebben dat sinds kort en Borkdude merkt het meteen: hij is minder benauwd. Ik heb zelf het idee dat ik ook vrijer door mijn neus kan ademen. Die hoezen zijn duur, maar je krijgt het vergoed als een arts (bijvoorbeeld de allergoloog) het voorschrijft.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Hooikoortspatiënt heeft het zwaar

Berichtdoor Daphne » 01 jun 2009 10:46

Pfff, ik word vandaag echt gék van de hooikoortsklachten!
Werd om half 7 al niezend en snotterend wakker. Ben helaas zo dom geweest om nieuwe pillen mee te nemen, dus ik heb maar twee cinuforce-tabletjes en 2 paracetamol genomen. Helaas helpt het bar weinig.
Morgen toch maar even langs de huisarts voor een middeltje. En gelijk vragen of hij een bloedtest wil doen, want ik ben tegenwoordig voor zoveel dingen allergisch... Echt niet leuk meer!
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jun 2009 18:40

Mijn zoon van 8 (bijna 9) heeft sinds dit jaar ook ineens hooikoorts. Hij krijgt er niets voor, de dokter vindt hem nog te klein (?) Wel kreeg hij oogdruppels maar dat vind hij zo eng dat dat er niet goed in komt. Het arme kind, de tranen druipen uit zijn ogen, zijn neus loopt en hij hoest als een kettingroker. Hij was het weekend bij mijn ouders, ze hebben hem ventolin gegeven en nog een of andere anti-allergie pil van mijn broer.

Zou hij nu echt te jong voor medicijnen zijn? Ik had zelf Allerfree gekocht, dat hielp niet. Iets homeopatisch misschien?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jun 2009 18:51

Daphne schreef:Pfff, ik word vandaag echt gék van de hooikoortsklachten!
Werd om half 7 al niezend en snotterend wakker. Ben helaas zo dom geweest om nieuwe pillen mee te nemen, dus ik heb maar twee cinuforce-tabletjes en 2 paracetamol genomen. Helaas helpt het bar weinig.
Morgen toch maar even langs de huisarts voor een middeltje. En gelijk vragen of hij een bloedtest wil doen, want ik ben tegenwoordig voor zoveel dingen allergisch... Echt niet leuk meer!

Kijk maar uit dat je niet allergisch bent voor je katten! Dat lijkt ook wel een beetje op hooikoorts klachten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jun 2009 19:19

Weet eigenlijk zeker, dat het hooikoorts is. op http://www.pollennieuws.nl staat ook dat er vandaag in onze regio extreem veel pollen zijn. Zodra ik in de badkamer kom, waar het raam open staat, worden de klachten direct erger. Zit ik in de woonkamer met de airco aan en ramen dicht, dan zijn de klachten minder.
Afbeelding

Terug naar “Archief”