Als het CDA de C uit zijn naam haalt ga ik met je mee... ze laten zich bij voortduring inpakken door die andere regeringspartij en vergeten totaal de minima... maar daar gaat het hier niet om. Het is een topic over de SGP.
Ik heb respect voor de wijze waarop Van der Vlies binnen de Tweede Kamer opereert en hij brengt op rustige wijze het standpunt van de SGP voor het voetlicht.
Door alles wat geschreven is in de loop der jaren heb ik ook altijd de gedachte gehad dat ieder die tot bepaalde kerkelijke stromingen behoort bijna automatisch op de SGP stemt. In mijn woonplaats, met twee (of drie???) soorten Gergems, en een zeer behoudende gemeente van de CGK wordt zeker behoorlijk veel op de SGP gestemd.
Overigens:
Mag ik wijzen op een uitzending van de IKON, op woensdag 19 juli a.s.
over de vrouw binnen de SGP?
Ik citeer uit de IKON-krant:
"Emanciperen met God" De SGP staat niet bepaald bekend om haar vrouwvriendelijkheid. In deze aflevering komen twee generaties ref-vrouwen en een mannenbroeder aan het woord. Hoe leef je als religieuze orthodoxe minderheid in een vrijgevochten land waar iedereen een mening klaar heeft over deze "achterlijke" opvattingen?
Het gaat om een serie uitzendingen met de titel "De God van Nederland" (met de gelijknamige tentoonstelling in het Catharijneconvent in Utrecht), Nederland I, 23.10 uur vanaf 12 juli, acht weken lang.