homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jul 2006 23:55

Dit is nu al de derde keer op 1 pagina dat je dubbelpost... Misschien foutje?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 jul 2006 23:56

biamarth schreef:
Optimatus schreef:
biamarth schreef:Lees nog maar eens:

biamarth schreef:Quote:
en dan... is er een synode van de PKN ( protestanse kerk in nederland) die beweren dat homofilie niet wordt afgekeurd door God. Deze synode probeert al haar gemeenten voor te laten stemmen voor de inzegening van het homohuwelijk. Gruwelijk, gruwelijk gewoon. Dat bevestigd maar weer dat de antichrist in de leiding van de kerk zitten.

Wat enorm laf, onbeschoft, gruwelijk en intens laag, onmeetbaar laag om mensen die het niet met jou eens zijn en op grond van hun door God geschapen lichaam en de daaraan verbonden gevoelens voor de antichrist uit te maken.

Ik hoor vaak onzin en dan denk ik: "Het kan niet gemener."

Helaas, het is je gelukt.

Pardon??? Ik heb kritiek op mijn eigen synode?? Gemeen??? ik houdt mijn eigen synode een spiegel voor. In het OT staat duidelijk dat God dit een gruwel vind. Wat nou met je ontzettend gemeen??? Kom met tegenargumenten!!!

Je spreekt jezelf nu echt wel heel erg tegen zeg, heb je er echt over nagedacht?

Enne...je hoef niet iedere posting twee keer te posten hoor :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2006 23:56

En als datzelfde homostel het Woord van God volgt, weten zij dat het voor Hem een belediging is om deze opmerking te maken. Want God voegt echt niet 2 homogenen tezamen.

Hm, hoe weet je dat?

En man en vrouw voegt hij wél samen trouwens..dat je het even weet.

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 09 jul 2006 23:57

Smurffie schreef:
biamarth schreef:
Optimatus schreef:
biamarth schreef:Lees nog maar eens:

biamarth schreef:Quote:
en dan... is er een synode van de PKN ( protestanse kerk in nederland) die beweren dat homofilie niet wordt afgekeurd door God. Deze synode probeert al haar gemeenten voor te laten stemmen voor de inzegening van het homohuwelijk. Gruwelijk, gruwelijk gewoon. Dat bevestigd maar weer dat de antichrist in de leiding van de kerk zitten.

Wat enorm laf, onbeschoft, gruwelijk en intens laag, onmeetbaar laag om mensen die het niet met jou eens zijn en op grond van hun door God geschapen lichaam en de daaraan verbonden gevoelens voor de antichrist uit te maken.

Ik hoor vaak onzin en dan denk ik: "Het kan niet gemener."

Helaas, het is je gelukt.

Pardon??? Ik heb kritiek op mijn eigen synode?? Gemeen??? ik houdt mijn eigen synode een spiegel voor. In het OT staat duidelijk dat God dit een gruwel vind. Wat nou met je ontzettend gemeen??? Kom met tegenargumenten!!!

Als jij al van mening bent dat de leiding van kerk de antichrist is, op basis van het goedkeuren van een inzegening van een homohuwelijk, wat vind jij dan wel niet de homo's opzich? Ik denk dat Optimatus dat bedoelde.

Dat is lang niet alleen opbasis van deze inzegening, ook op andere punten is de synode ontzettend vrijzinnig in het denken, richting ds. Ter Linden --> een Nederlnds begrip voor vrijzinnigheid. En wanneer de leiding van de kerk niet mee gelofd in Het Woord Gods, dan is het einde zoek. Een maatschappij kerk is iets heel anders dan een kerk die zich richt op de Schrift.

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 09 jul 2006 23:59

Smurffie schreef:
En als datzelfde homostel het Woord van God volgt, weten zij dat het voor Hem een belediging is om deze opmerking te maken. Want God voegt echt niet 2 homogenen tezamen.

Hm, hoe weet je dat?

Ken jij het OT???? Wanneer een mn naast een andere man ligt met vrouwelijke bedoeling, is dat een gruwel voor de Heer.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jul 2006 00:00

Dat is lang niet alleen opbasis van deze inzegening, ook op andere punten is de synode ontzettend vrijzinnig in het denken, richting ds. Ter Linden --> een Nederlnds begrip voor vrijzinnigheid. En wanneer de leiding van de kerk niet mee gelofd in Het Woord Gods, dan is het einde zoek. Een maatschappij kerk is iets heel anders dan een kerk die zich richt op de Schrift.

Maak dan aub een nieuw topic over de synode, maar nu denkt iedereen dat jij het met homofilie in verband brengt. Behoorlijk irritant.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jul 2006 00:03

biamarth schreef:
Smurffie schreef:

Hm, hoe weet je dat?

Ken jij het OT???? Wanneer een mn naast een andere man ligt met vrouwelijke bedoeling, is dat een gruwel voor de Heer.

Daarom keur ik een homoseksuele relatie wel af, maar geen relatie opzich. die tekst heb ik zelf ook aangehaald nl. En ik heb daar in het andere subforum al meerdere malen uitleg over gedaan, dus dat doe ik nu niet meer, je kunt het teruglezen.

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 10 jul 2006 00:03

Smurffie schreef:

Maak dan aub een nieuw topic over de synode, maar nu denkt iedereen dat jij het met homofilie in verband brengt. Behoorlijk irritant.

Er werd aan mij gevraagd deze opmerking die ik in het gesloten gedeelte geplaatst had, hier onder dit topic te plakken. Maar synode heeft wel degelijk met homofilie te maken. De ene synode stat het toe, de andere gedoogd het en de andere keurt het af.

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 10 jul 2006 00:05

Smurffie schreef:
biamarth schreef:
Smurffie schreef:

Hm, hoe weet je dat?

Daarom keur ik een homoseksuele relatie wel af, maar geen relatie opzich. die tekst heb ik zelf ook aangehaald nl. En ik heb daar in het andere subforum al meerdere malen uitleg over gedaan, dus dat doe ik nu niet meer, je kunt het teruglezen.

Bij deze wil ik benadrukken dat ik het alleen had over inzegening van een homohuwelijk. Over een homorelatie in verband gebracht met God. Niet over een homostelletje dat gezellig wilt samenwonen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 jul 2006 00:05

Tja, trouwen is ook een verbintenis tot de dood het scheidt, daar hou jij je weer niet aan!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 jul 2006 00:07

biamarth schreef:Bij deze wil ik benadrukken dat ik het alleen had over inzegening van een homohuwelijk. Over een homorelatie in verband gebracht met God. Niet over een homostelletje dat gezellig wilt samenwonen.

Praktisch gezien is dat precies hetzelfde, samenwonen van hetero's wordt door de kerk ook afgekeurd!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jul 2006 00:08

Cisca schreef:Tja, trouwen is ook een verbintenis tot de dood het scheidt, daar hou jij je weer niet aan!

Daar doelde ik idd ook op, maar daar had Biamarth nog niet op gereageerd..

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 10 jul 2006 00:08

Cisca schreef:Tja, trouwen is ook een verbintenis tot de dood het scheidt, daar hou jij je weer niet aan!

Pardon???? daar zijn altijd 2 partijen mee gemoeid. Maar als jij vind dat ik mijn dochtertje met haar medische verleden bij haar vader moet laten... Ook in de schrift staan hier dingen over. Kijk maar eens, wanneer je allemaal mag echtscheiden.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 jul 2006 00:09

biamarth schreef:
Smurffie schreef:

Hm, hoe weet je dat?

Ik ben er heel blij om biamarth, dat je het OT zo goed kent. Natuurlijk ken ik die teksten ook, aangezien het een hele zoektocht voor mij is geweest om een weg te vinden met mijn geaardheid. Wat ik jammer vind, is dat je teksten uit hun verband rukt en ermee begint te smijten. Misschien kun je jezelf eerst eens verdiepen in het onderwerp?

Verder vind ik het jammer dat je deze tekst nooit hebt begrepen:

Mat. 7:
1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. 2 Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. 3 Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 4 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? 5 Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.
- Home is in my head -

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 10 jul 2006 00:09

biamarth schreef:

Pardon???? daar zijn altijd 2 partijen mee gemoeid. Maar als jij vind dat ik mijn dochtertje met haar medische verleden bij haar vader moet laten... Ook in de schrift staan hier dingen over. Kijk maar eens, wanneer je allemaal mag echtscheiden.

Máár dat maakt scheiden natuurlijk nog wél een product van de zondeval.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”