Denkertje21 schreef:Smurffie schreef: Ik ben iig wel van mening dat ze op geen enkele wijze 'tot één vlees' mogen worden, voor zover dat uberhaubt mogelijk is.
Die stoel van God moet wel enorm groot zijn: iedereen klimt er in spreekt ex cathedra..dat blijft een interpretatie. Je mag seks niet loskoppelen van een relatie en over seks binnen een relatie van twee mannen of vrouwen van liefde en trouw wordt in de bijbel nergens gesproken... God zwijgt hierover, dus ga het niet voor Hem invullen!Smurffie schreef: God heeft seks bedoelt voor man en vrouw, daar kan geen enkele homo onderuit.
Wanneer ook een man bij een manspersoon gelegen zal hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beide een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Bijbel, Statenvertaling Leviticus 20:13
Denkertje21, ik praat geen onzin. Er wordt dus duidelijk wél over gesproken in de Bijbel. Ik oordeel niet, en véroordeel al helemaal niet. Ook heb ik er geen behoefte aan om op Gods troon te zitten, veel te grote verantwoordelijkheid en het zou gruwelijk de mist in lopen

Begrijp me niet verkeerd. Ik gun élke homofiel van harte een relatie. Een vriend van mij is ook homo en ik gun het hem van harte. Maar wat ik zei; tot 1 vlees worden; Dat kan en mag niet, het is God een gruwel. bovendien, als je zelf nadenkt..Seks is wat mij betreft om van te genieten, maar óók voor voortplanting, en dat is uberhaubt niet mogelijk tussen 2 homo's. Denk je dan zelf ook niet dat God de seks voor man en vrouw bedoeld heeft?
En weet je, ik geloof dat een christelijke homoseksueel op dat gebied een kruis te dragen heeft, het ís ook moeilijk. Maar anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat God jullie wil dragen (heb je een relatie trouwens?).