Bunschotense predikant vraagt om schorsing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 11:00

Denkertje21 schreef:
Smurffie schreef: Ik ben iig wel van mening dat ze op geen enkele wijze 'tot één vlees' mogen worden, voor zover dat uberhaubt mogelijk is.

Die stoel van God moet wel enorm groot zijn: iedereen klimt er in spreekt ex cathedra..

Smurffie schreef: God heeft seks bedoelt voor man en vrouw, daar kan geen enkele homo onderuit.
dat blijft een interpretatie. Je mag seks niet loskoppelen van een relatie en over seks binnen een relatie van twee mannen of vrouwen van liefde en trouw wordt in de bijbel nergens gesproken... God zwijgt hierover, dus ga het niet voor Hem invullen!

Wanneer ook een man bij een manspersoon gelegen zal hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beide een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Bijbel, Statenvertaling Leviticus 20:13

Denkertje21, ik praat geen onzin. Er wordt dus duidelijk wél over gesproken in de Bijbel. Ik oordeel niet, en véroordeel al helemaal niet. Ook heb ik er geen behoefte aan om op Gods troon te zitten, veel te grote verantwoordelijkheid en het zou gruwelijk de mist in lopen :wink:

Begrijp me niet verkeerd. Ik gun élke homofiel van harte een relatie. Een vriend van mij is ook homo en ik gun het hem van harte. Maar wat ik zei; tot 1 vlees worden; Dat kan en mag niet, het is God een gruwel. bovendien, als je zelf nadenkt..Seks is wat mij betreft om van te genieten, maar óók voor voortplanting, en dat is uberhaubt niet mogelijk tussen 2 homo's. Denk je dan zelf ook niet dat God de seks voor man en vrouw bedoeld heeft?

En weet je, ik geloof dat een christelijke homoseksueel op dat gebied een kruis te dragen heeft, het ís ook moeilijk. Maar anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat God jullie wil dragen (heb je een relatie trouwens?). :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 11:04

Volgens mij probeer je een middenweg te vinden die er niet is.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 11:07

Wullimpie schreef:Volgens mij probeer je een middenweg te vinden die er niet is.

Wie? :)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 jul 2006 11:10

Ik zou bijvoorbeeld graag een tomtom willen hebben, nu zou ik kunnen zeggen dat het een gevolg is van de zondeval dat ik 'geneigd' ben om er een te stelen, en daar dan maar aan toe te geven, of ik kan me er tegen verzetten en het niet doen.

Misschien niet de beste vergelijking, maar mijn punt is duidelijk neem ik aan.

Stelen is idd heel wat anders dan liefde.

Liefde is een gebod, stelen een verbod
- Home is in my head -

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2006 11:13

froske schreef:Denkertje21 schreef:
Ik zie het wel als een gevólg van de zonde! Maar daar geeft God weer zoveel mogelijkheden voor om mee te leven

Precies. In feite zijn alle mensen gevolg van de zondeval in hun hele bestaan en leven. Niemand is meer perfect maar iedereen probeert er het beste van te maken hier op deze wereld uit dankbaarheid aan God. Je hebt je naaste lief uit dankbaarheid aan God, maar ook daarin maak je nog fouten, en God weet ook dat wij mensen niets meer perfect kunnen doen! Natuurlijk is het van belang om daar wel naar te streven.

Het gaat wel ver om liefde tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht als gevolg van de zondeval te omschrijven. Hetero's die een huwelijk aangaan doen het ook niet perfect, dat is ook logisch, we blijven nu eenmaal mensen. Maar zoals ik al eerder zei, we moeten roeien met de riemen die we hebben, leven tot eer van God. En volgens mij kan dat prima als man en vrouw maar ook als man/man of vrouw/vrouw.

Hoezo gaat het te ver om het "gevolg van de zondeval" te noemen? God schiep man en vrouw en ze pasten bij elkaar. Dat voor sommigen nu man en man bij elkaar passen is niet zo geschapen en door God bedoeld... homofilie kwam in de wereld samen met ziekte, dood, down syndroom, geboren hartafwijkingen en ga zo maar door. Het klinkt misschien wat hard.... maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik geloof dat als de mens niet in zonde was gevallen, er ook geen homofilie had bestaan. Het mist Gods doel, Gods bedoelingen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 11:14

Smurffie schreef: Wanneer ook een man bij een manspersoon gelegen zal hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beide een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Bijbel, Statenvertaling Leviticus 20:13

Denkertje21, ik praat geen onzin. Er wordt dus duidelijk wél over gesproken in de Bijbel.

Ik ga het nog maar een keer uitleggen: het gaat hier over iets heel anders. zie vorige posts... Er staat niets in de bijbel over homorelaties in liefde en trouw

Smurffie schreef: Seks is wat mij betreft om van te genieten, maar óók voor voortplanting, en dat is uberhaubt niet mogelijk tussen 2 homo's.

Zullen we dan maar eens begin maken met alle voorbehoedmiddelen te weren uit onze gezindte. Waarom denk je dat God er voor gezorgd heeft dat een orgasme een prettig gevoel geeft? Da's voor de voortplanting niet echt nodig.

Smurffie schreef: Denk je dan zelf ook niet dat God de seks voor man en vrouw bedoeld heeft?

God heeft seks bedoeld voor man en vrouw. Maar na de zondeval kwam alles op z'n kop te staan. God had mensen ook niet bedoeld om te sterven. Het gebeurt! God heeft seks in ieder geval bedoeld voor binnen een relatie en ik denk dat God ons geen juk oplegt dat te zwaar is..

Smurffie schreef: En weet je, ik geloof dat een christelijke homoseksueel op dat gebied een kruis te dragen heeft, het ís ook moeilijk.

Maar je moet je geen onnodig kruis aanmeten. dat vraagt God NIET van ons!

Smurffie schreef: (heb je een relatie trouwens?). :)
't zit er aan te komen :lol:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 11:14

froske schreef:
Ik zou bijvoorbeeld graag een tomtom willen hebben, nu zou ik kunnen zeggen dat het een gevolg is van de zondeval dat ik 'geneigd' ben om er een te stelen, en daar dan maar aan toe te geven, of ik kan me er tegen verzetten en het niet doen.

Misschien niet de beste vergelijking, maar mijn punt is duidelijk neem ik aan.

Stelen is idd heel wat anders dan liefde.

Liefde is een gebod, stelen een verbod

Mijns inziens is een homofiele relatie weldegelijk verboden.

@smurffie, die manier van jou is volgens mij een middenweg die niet kan.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 11:21

Denkertje21 schreef:Zullen we dan maar eens begin maken met alle voorbehoedmiddelen te weren uit onze gezindte. Waarom denk je dat God er voor gezorgd heeft dat een orgasme een prettig gevoel geeft? Da's voor de voortplanting niet echt nodig.

De vraag is natuurlijk of er al sprake was van seks voor de zondeval,want het baren van een kind(waar dus seks voor nodig is :wink: ) is dat geen gevolg van de zondeval? of is alleen de smart een gevolg?

16
Tot de vrouw zeide Hij:28 ) Ik zal zeer29) vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen30) baren; en tot uw man zal uw begeerte31) zijn, en hij zal over32) u heerschappij hebben.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 jul 2006 11:25

Wullimpie schreef:
Denkertje21 schreef:Zullen we dan maar eens begin maken met alle voorbehoedmiddelen te weren uit onze gezindte. Waarom denk je dat God er voor gezorgd heeft dat een orgasme een prettig gevoel geeft? Da's voor de voortplanting niet echt nodig.

De vraag is natuurlijk of er al sprake was van seks voor de zondeval,want het baren van een kind(waar dus seks voor nodig is :wink: ) is dat geen gevolg van de zondeval? of is alleen de smart een gevolg?

16
Tot de vrouw zeide Hij:28 ) Ik zal zeer29) vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen30) baren; en tot uw man zal uw begeerte31) zijn, en hij zal over32) u heerschappij hebben.

blijkbaar gebeurde het al met smart, er staat toch: Ik zal zeer29) vermenigvuldigen uw smart.

en tot uw man zal uw begeerte31) zijn

Hoe zit het dan met lesbiennes?
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 11:30

Ik ga het nog maar een keer uitleggen: het gaat hier over iets heel anders. zie vorige posts... Er staat niets in de bijbel over homorelaties in liefde en trouw

Daarom ben ik ook niet tegen een homorelatie opzích. (Tevens heb ik hier Wullempie ook mee geantwoord.) @Wullempie; Er is verschil tussen een homorelatie en een homorelatie. Christelijke homo's die er van overtuigd zijn dat ze samen ook een relatie met God hebben..wie zijn jij en ik dan om daarover te oordelen? :)

Zullen we dan maar eens begin maken met alle voorbehoedmiddelen te weren uit onze gezindte. Waarom denk je dat God er voor gezorgd heeft dat een orgasme een prettig gevoel geeft? Da's voor de voortplanting niet echt nodig.

Heb je gelijk in. Voorbehoedsmiddelen zijn wat mij betreft ten alle tijden verboden. (Heb ik lang over na moeten denken, maar uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat het niet mag, omdat God je de kinderzegen schénkt. En wie zijn wij dan om dat tegen te houden? Ivm de kinderzegen ben ik dus ook tegen een homoseksuele relatie.

God heeft seks bedoeld voor man en vrouw. Maar na de zondeval kwam alles op z'n kop te staan. God had mensen ook niet bedoeld om te sterven. Het gebeurt! God heeft seks in ieder geval bedoeld voor binnen een relatie en ik denk dat God ons geen juk oplegt dat te zwaar is..

Het gebeurt ja. Maar omdat tóch iedereen al in zonde vervallen is, kun je ook wel een seksuele relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht? Je kunt het niet op deze manier goedpraten denkertje21, dat is zwak. En God legt mensen vaak genoeg een juk op die te zwaar is, áls je niet bij Hem om hulp vraagt. Met Zijn hulp is geen enkele last te zwaar. Ik ben er van overtuigd dat God mensen beproeft, zo ook in dit geval.

Maar je moet je geen onnodig kruis aanmeten. dat vraagt God NIET van ons!

Jij ziet het niet als een kruis en dan ben ik erg blij voor je :) Mocht ik een lesbiënne zijn, had ik het persoonlijk wel als een kruis ervaren, omdat ik van mening ben dat je geen seksuele relatie kan hebben. Dat is het verschil tussen jou en mij :)

t zit er aan te komen :lol:

Gefeliciteerd! Maar handjes thuis boy :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2006 11:35

[quote= "Denkertje"]God heeft seks bedoeld voor man en vrouw. Maar na de zondeval kwam alles op z'n kop te staan. God had mensen ook niet bedoeld om te sterven. Het gebeurt! God heeft seks in ieder geval bedoeld voor binnen een relatie en ik denk dat God ons geen juk oplegt dat te zwaar is.. [/quote]

Dat God geen te zware last oplegt geloof ik ook, hoewel we over de praktijkuitwerking daarvan verschillen. Ja, we sterven.... maar dat vinden we ook erg... waarom? Omdat het er door de zondeval is gekomen? De dood is wel onze vijand. Je redenering "de dood kwam er ook door de zondeval en daar ontkomen we niet aan" vind ik een erg rare redenering... Want ondanks dat dat zo is haat ik de dood wel. Dat alles op zijn kop kwam te staan en dingen die niet zo door God bedoeld zijn wel aan ons trekken wil nog niet zeggen dat we er daarom maar gewoon aan toe moeten geven en er mee leren leven... ipv er tegen te strijden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 11:40

froske schreef:
Wullimpie schreef:

16

blijkbaar gebeurde het al met smart, er staat toch: Ik zal zeer29) vermenigvuldigen uw smart.

Interessant, zo had ik het nog niet gezien.

froske schreef:
en tot uw man zal uw begeerte31) zijn

Hoe zit het dan met lesbiennes?

Als je het hebt over homofiele geaardheid kan dit toch slaan op mannen en vrouwen?
Of bedoel je wat anders?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 jul 2006 12:10

er staat: en tot uw man zal uw begeerte31) zijn

dat zegt God tegen Eva, dit is na de zondeval!
Er zijn vrouwen waarbij de begeerte juist uitgaat naar het vrouwelijke geslacht. Hoe zit dat dan?

Smurffie schreef:
Ivm de kinderzegen ben ik dus ook tegen een homoseksuele relatie.

Dus als een man of vrouw onvruchtbaar is, mag diegene geen relatie aangaan? Die conclusie zul je hieruit dan ook moeten trekken. Geen kinderzegen = geen relatie...beetje vreemd lijkt me :roll: :wink:
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 12:24

froske schreef:er staat: en tot uw man zal uw begeerte31) zijn

dat zegt God tegen Eva, dit is na de zondeval!
Er zijn vrouwen waarbij de begeerte juist uitgaat naar het vrouwelijke geslacht. Hoe zit dat dan?

Smurffie schreef:
Ivm de kinderzegen ben ik dus ook tegen een homoseksuele relatie.

Dus als een man of vrouw onvruchtbaar is, mag diegene geen relatie aangaan? Die conclusie zul je hieruit dan ook moeten trekken. Geen kinderzegen = geen relatie...beetje vreemd lijkt me :roll: :wink:

Nee, natuurlijk niet. Je weet namelijk nooit vantevoren of je de kinderzegen ontvangt als je een relatie krijgt. Maar homoseksuelen zullen nóóit de (biologische) kinderzegen ontvangen, dat is een feit. Omdat ik geloof dat de kinderzegen een bekroning is op een relatie/huwelijk tussen man en vrouw, vind ik een seksuele relatie tussen homo's of lesbiënne's niet kunnen.

Ik vind het een tamelijk domme conclusie van je Froske :shock:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 12:29

Wullimpie schreef: Mijns inziens is een homofiele relatie weldegelijk verboden.

Nou ben ik toch o zo blij dat ik niet hoef te leven volgens jouw inzicht, maar Zijns inziens!!!
En ga nou niet op Zijn stoel zitten!

Terug naar “Archief”