MrSokkie schreef:MissF schreef:Seksualiteit is toch ook gegeven door God om van te genieten?
Daar hebben de mensen toch zo ongeveer vanaf de tijd van Augustinus tot ongeveer 50 jaar geleden heel anders over gedacht. Dit is dus wel een heel erg modern idee.
Tja, 50 jaar geleden leefde ik nog niet

Dus houd ik me bij dit standpunt idd

Ik geloof vast en zeker dat God gemeenschap op zich bedoeld heeft voor 1 iemand. En ik persoonlijk denk daarbij dan: ik bewaar het voor in mijn huwelijk, omdat dan, normaal gesproken, het pas echt '100%' zeker is dat hij bij mij hoort.
En mocht je kersverse man komen te overlijden? Dan de rest van je leven celibatair? [/quote]
Nee hoor. Wij hebben het er wel eens over dat als de een overlijd wat je dan zou doen. We zouden toch allebei na een aantal jaar hopen op een nieuw iemand, met wie je alles kunt delen. Hoe erg je de ander ook zult missen. Ik denk zeker wel dat dat best kan.
Maar als ik trouw, geef ik daarmee aan: tot de dood ons scheidt is hij de ware. Maar dat vink soms wel lastig. Een bevriend stel van mij hebben allebei eerder verkering gehad. De een dr vriend verongelukte, bij de ander ging het gewoon uit. Toch vinden ze allebei de vorige de ware en staan ze dus zelf bij elkaar op een tweede plaats.
Lijkt me lastig...
Juist seksualiteit geeft af en toe een hele andere dimensie aan je relatie.
Precies. Stel je eens voor zeg, ben je eenmaal getrouwd, blijkt het in bed voor geen meter te klikken. Dat kan gewoon gebeuren, de relatie is helemaal prima (anders was je niet getrouwd) maar de sex is gewoon bedroevend. Dan zit je er wel mooi aan vast.[/quote]
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...