Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:precies... anders wordt het wel een hele lange huwelijksnacht als je eerst ook nog moet leren zoenen
Denk je dat je na zo'n vermoeiende dag nog zin hebt in oefenen? Een nachtzoentje (waar je hopelijk niet meer voor hoeft te oefenenKaboutertje schreef:dat vind ik ook het raarste wat ik ooit gehoord heb dat je moet oefenen van te voren zodat je tijdens de huwelijksnacht goede sex hebt
rafaell schreef:Als je wel getrouwd bent ookSex is maar een, aangenaam, detail van het leven, zonder sex is het leven ook heus wel tof.
Acire schreef:Waar ik een beetje geirriteerd van raak is de houding: Het overkomt je, het gebeurd gewoon, als je eenmaal verkering hebt, dan gaat dat zo.
Ik vind dat echt vet onzin! Je bent er zelf bij. En je moet er gewoon voor waken dat je hormonen de functie van je hersenen, het denken, niet gaan overnemen. Je bent geen slachtoffer van je hormonen. Je bent er echt helemaal zelf bij, neem die verantwoordelijkheid dan ook!
En verder, ik heb een relatie van 2 jaar gehad en ben ook niet erg braaf geweest. Ik weet ook echt wel hoe moeilijk het is! Maar ik heb ook geleerd dat je je falen voor God neer mag leggen en dat Hij je dan ook wil vergeven.
Mocht ik ooit nog eens een relatie hebben dan neem ik me voor om eerst gericht te zijn op een gezamelijke relatie met God. Seksualiteit kan zo'n grote plaats krijgen in je relatie, en tis allemaal best goed en leuk, maar zolang je niet getrouwd bent zijn er echt belangrijker zaken vind ik
Marnix schreef:Acire schreef:Waar ik een beetje geirriteerd van raak is de houding: Het overkomt je, het gebeurd gewoon, als je eenmaal verkering hebt, dan gaat dat zo.
Ik vind dat echt vet onzin! Je bent er zelf bij. En je moet er gewoon voor waken dat je hormonen de functie van je hersenen, het denken, niet gaan overnemen. Je bent geen slachtoffer van je hormonen. Je bent er echt helemaal zelf bij, neem die verantwoordelijkheid dan ook!
En verder, ik heb een relatie van 2 jaar gehad en ben ook niet erg braaf geweest. Ik weet ook echt wel hoe moeilijk het is! Maar ik heb ook geleerd dat je je falen voor God neer mag leggen en dat Hij je dan ook wil vergeven.
Mocht ik ooit nog eens een relatie hebben dan neem ik me voor om eerst gericht te zijn op een gezamelijke relatie met God. Seksualiteit kan zo'n grote plaats krijgen in je relatie, en tis allemaal best goed en leuk, maar zolang je niet getrouwd bent zijn er echt belangrijker zaken vind ik
Hehe het lijkt wat tegenstrijdig. Maar ik denk niet dat het niet kan... ik zeg alleen dat het lastig is... en je het soms met vallen en opstaan leert... zoals je zelf ook al zegt. We zijn het dus eens. Overigens voldoe ik ook als het om dit criterium gaat aan je eisen![]()
![]()
Oh en wat die huwelijksnacht betreft, je moet gewoon niet teveel drinken maar ook niet te weinig... dat geeft vaak wel wat ontspanningMaar goed, ik zie niet in waarom je er zo zenuwachtig voor zou moeten zijn...
MissF schreef:Seksualiteit is toch ook gegeven door God om van te genieten?
Ik geloof vast en zeker dat God gemeenschap op zich bedoeld heeft voor 1 iemand. En ik persoonlijk denk daarbij dan: ik bewaar het voor in mijn huwelijk, omdat dan, normaal gesproken, het pas echt '100%' zeker is dat hij bij mij hoort.
Juist seksualiteit geeft af en toe een hele andere dimensie aan je relatie.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten