sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2006 18:56

precies... anders wordt het wel een hele lange huwelijksnacht als je eerst ook nog moet leren zoenen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jul 2006 19:29

Marnix schreef:precies... anders wordt het wel een hele lange huwelijksnacht als je eerst ook nog moet leren zoenen :D

inderdaad! :shock:
ik kan me ook absoluut niet voorstellen, dat een stel dat tot het huwelijk vol kan houden... Als je van elkaar houdt, wil je dat toch ook uiten, niet alleen verbaal maar ook non-verbaal? :roll:
Afbeelding

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: ..

Berichtdoor Debor@ » 03 jul 2006 20:12

Kaboutertje schreef:dat vind ik ook het raarste wat ik ooit gehoord heb dat je moet oefenen van te voren zodat je tijdens de huwelijksnacht goede sex hebt :mrgreen:
Denk je dat je na zo'n vermoeiende dag nog zin hebt in oefenen? Een nachtzoentje (waar je hopelijk niet meer voor hoeft te oefenen 8)), kiezen op mekaar en slapen. Die seks komt nog wel.

Maar, ik ken zeker wel meisjes die op de trouwdag tegen elf uur met knikkende knieeën ronddwaalden en tegen het leegstromen van de zaal -en het dus samen overblijven met DE nacht in zicht- door de hoeven zakten. En afgezien van het feit of het blijde verwachting of gewoon pure zenuwen waren van het er tegen op zien, het lijkt mij geen pretje om dan pas de moedervlek op het bovenbeen te ontdekken. Ik hoop daar dan allang bekend mee te zijn ;). Sowieso lijkt het me vrij onhandig kloteklungelen als een van de twee (of beiden) zeer gespannen zijn, want van rielekste seks is dan ook geen sprake. Waardoor de huwelijksnacht effe wat anders uitpakt dan verwacht. En ik zeker weet dat een hele schaar meisjes toch wel een weinigje gedesillusioneerd zijn.

Niet dat ik daarmee gelijk maar pleit voor seks vóór het huwelijk (alhoewel verboden vruchten het lekkerst zijn 8)), maar het elkaar een weinigje ontdekken op lichamelijk gebied, neuh... daar heb ik geen bezwaar tegen. Vraag blijft dan wel natuurlijk: waar stop je met ontdekken? Ik denk dat je daarin maar je eigen grens moet trekken, tot waar willen jij en je vriend(in) gaan? Het is zeker goed daar open over te praten, het moet zeker geen taboe worden in een relatie, want dan lijkt het mij dat er iets flink scheef zit.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2006 20:41

In het ideale geval bouw je het op dat je precies op je huwelijksnacht bij gemeenschap uitkomt. Maar de praktijk wijst natuurlijk uit dat het ideale geval niet bestaat hehe ;)
Overigens heb ik inmiddels van twee meiden gehoord dat ze tijdens hun huwelijksnacht hun hoofd zo vol indrukken hadden dat ze amper sliepen. Ik durfde alleen niet te vragen of ze ook seks hebben gehad maar dat hoef ik ook niet te weten ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 jul 2006 21:55

Waar ik een beetje geirriteerd van raak is de houding: Het overkomt je, het gebeurd gewoon, als je eenmaal verkering hebt, dan gaat dat zo.
Ik vind dat echt vet onzin! Je bent er zelf bij. En je moet er gewoon voor waken dat je hormonen de functie van je hersenen, het denken, niet gaan overnemen. Je bent geen slachtoffer van je hormonen. Je bent er echt helemaal zelf bij, neem die verantwoordelijkheid dan ook!

En verder, ik heb een relatie van 2 jaar gehad en ben ook niet erg braaf geweest. Ik weet ook echt wel hoe moeilijk het is! Maar ik heb ook geleerd dat je je falen voor God neer mag leggen en dat Hij je dan ook wil vergeven.
Mocht ik ooit nog eens een relatie hebben dan neem ik me voor om eerst gericht te zijn op een gezamelijke relatie met God. Seksualiteit kan zo'n grote plaats krijgen in je relatie, en tis allemaal best goed en leuk, maar zolang je niet getrouwd bent zijn er echt belangrijker zaken vind ik 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 jul 2006 21:59

Als je wel getrouwd bent ook 8) Sex is maar een, aangenaam, detail van het leven, zonder sex is het leven ook heus wel tof.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 jul 2006 22:03

rafaell schreef:Als je wel getrouwd bent ook 8) Sex is maar een, aangenaam, detail van het leven, zonder sex is het leven ook heus wel tof.

Haha :) Ik bedoel ook niet dat in het huwelijk seksualiteit het belangrijkst is. Maar je hebt altijd zo'n prioriteiten lijstje he? En wat mij betreft staat seksualiteit tijdens je verkering op een lager plekje dan tijdens je huwelijk. Gesnapt?

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 03 jul 2006 22:16

Denk ook dat sex niet het belangrijkste is in een relatie/huwelijk..

maar het is wel belangrijk :wink:

Tuurlijk moet je ook lol kunnen hebben zonder sex!!

En goed met elkaar kunnen praten!

Zelf heb ik bij jongens die gelijk over sex gaan praten, het idee van: Oprotten maar!! omdat ik het gewoon belangrijker vind dat je goed met elkaar over weg kunt :wink:

Maar soms is het ook juist fijn om er wel over te praten..

anyway het ligt gewoon aan de jongen :P
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2006 22:22

Seksualiteit is toch ook gegeven door God om van te genieten? Ik geloof vast en zeker dat God gemeenschap op zich bedoeld heeft voor 1 iemand. En ik persoonlijk denk daarbij dan: ik bewaar het voor in mijn huwelijk, omdat dan, normaal gesproken, het pas echt '100%' zeker is dat hij bij mij hoort.
Maar de rest, tja, ik denk dat je daar ook best van mag genieten samen.
Ik denk wel dat het slim is dit over de verkeringjaren uit te smeren, maar ik geloof niet dat je je helemaal moet onthouden en alleen moet praten enzo.
Juist seksualiteit geeft af en toe een hele andere dimensie aan je relatie.

Maargoed, ik weet ook niet zo goed hoe ik het zou vinden als ik meerdere relaties heb gehad. Al heb ik eerder relaties gehad, dat was nooit zo ver dat we uberhaupt over een toekomst samen spraken, en dan was ik altijd nogal afstandelijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jul 2006 23:18

anyway het ligt gewoon aan de jongen

Hehe, dat gilde ik ook altijd, maar ik werd toen ik hier nét op het forum was, flink op mn vingers getikt door ene Kurtyo 8) Ik waarschuw je vast :P

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2006 01:12

Acire schreef:Waar ik een beetje geirriteerd van raak is de houding: Het overkomt je, het gebeurd gewoon, als je eenmaal verkering hebt, dan gaat dat zo.
Ik vind dat echt vet onzin! Je bent er zelf bij. En je moet er gewoon voor waken dat je hormonen de functie van je hersenen, het denken, niet gaan overnemen. Je bent geen slachtoffer van je hormonen. Je bent er echt helemaal zelf bij, neem die verantwoordelijkheid dan ook!

En verder, ik heb een relatie van 2 jaar gehad en ben ook niet erg braaf geweest. Ik weet ook echt wel hoe moeilijk het is! Maar ik heb ook geleerd dat je je falen voor God neer mag leggen en dat Hij je dan ook wil vergeven.
Mocht ik ooit nog eens een relatie hebben dan neem ik me voor om eerst gericht te zijn op een gezamelijke relatie met God. Seksualiteit kan zo'n grote plaats krijgen in je relatie, en tis allemaal best goed en leuk, maar zolang je niet getrouwd bent zijn er echt belangrijker zaken vind ik 8)

Hehe het lijkt wat tegenstrijdig. Maar ik denk niet dat het niet kan... ik zeg alleen dat het lastig is... en je het soms met vallen en opstaan leert... zoals je zelf ook al zegt. We zijn het dus eens. Overigens voldoe ik ook als het om dit criterium gaat aan je eisen :roll: 8)

Oh en wat die huwelijksnacht betreft, je moet gewoon niet teveel drinken maar ook niet te weinig... dat geeft vaak wel wat ontspanning :D Maar goed, ik zie niet in waarom je er zo zenuwachtig voor zou moeten zijn...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2006 06:56

Het vervelende van seks is dat de jongen daarna meteen in slaap valt, terwijl knuffelen lekker lang kan duren. Dus doe mij maar eerst een grote knuffelpartij, dat vind ik veel belangrijker. Ik heb ook weleens gelezen dat je tijdens de seks zelf toch vooral op jezelf gericht bent, maar dat weet ik niet of dat zo is.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 04 jul 2006 07:57

Lalage schreef: Ik heb ook weleens gelezen dat je tijdens de seks zelf toch vooral op jezelf gericht bent, maar dat weet ik niet of dat zo is.

klopt

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kaboutertje » 04 jul 2006 08:14

Marnix schreef:
Acire schreef:Waar ik een beetje geirriteerd van raak is de houding: Het overkomt je, het gebeurd gewoon, als je eenmaal verkering hebt, dan gaat dat zo.

Hehe het lijkt wat tegenstrijdig. Maar ik denk niet dat het niet kan... ik zeg alleen dat het lastig is... en je het soms met vallen en opstaan leert... zoals je zelf ook al zegt. We zijn het dus eens. Overigens voldoe ik ook als het om dit criterium gaat aan je eisen :roll: 8)

Oh en wat die huwelijksnacht betreft, je moet gewoon niet teveel drinken maar ook niet te weinig... dat geeft vaak wel wat ontspanning :D Maar goed, ik zie niet in waarom je er zo zenuwachtig voor zou moeten zijn...

Het zou zelfs niet goed zijn als je er zenuwachtig voor zou zijn..

Je moet elkaar toch overal in vertrouwen!!

En ik denk heus niet dat je bang voor seks bent met dengene van wie je houd :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 jul 2006 08:16

MissF schreef:Seksualiteit is toch ook gegeven door God om van te genieten?

Daar hebben de mensen toch zo ongeveer vanaf de tijd van Augustinus tot ongeveer 50 jaar geleden heel anders over gedacht. Dit is dus wel een heel erg modern idee.

Ik geloof vast en zeker dat God gemeenschap op zich bedoeld heeft voor 1 iemand. En ik persoonlijk denk daarbij dan: ik bewaar het voor in mijn huwelijk, omdat dan, normaal gesproken, het pas echt '100%' zeker is dat hij bij mij hoort.

En mocht je kersverse man komen te overlijden? Dan de rest van je leven celibatair?

Juist seksualiteit geeft af en toe een hele andere dimensie aan je relatie.

Precies. Stel je eens voor zeg, ben je eenmaal getrouwd, blijkt het in bed voor geen meter te klikken. Dat kan gewoon gebeuren, de relatie is helemaal prima (anders was je niet getrouwd) maar de sex is gewoon bedroevend. Dan zit je er wel mooi aan vast.

Terug naar “Archief”