Moderator: Moderafo's
jopidopi schreef:wat ik me afvraag:
Wat doet een man die Gods roeping voelt dat hij dominee moet worden, maar door het curatorium wordt afgewezen???
(of voelt het curatorium het altijd zo goed aan dat deze mannen niet afgewezen worden...?)
Zou zo'n man zich terugtrekken, gaan twijfelen (lijkt me logisch) of zou hij een ander kerkverband opzoeken...
ik vind het curatorium mensenwerk... Laat Gods Zijn werk doen en laat de mensen het niet verhinderen.
Raido schreef:Toen zat hij vermoedelijk een paar standen hoger in de genade waardoor hij aangenomen werd als dominee. Dat denk ik ten minste..
Pucca schreef:pff... moeilijk hoor, dat hele gedoe van: 'voor de hoge heren komen, en zij zullen wel eens even kijken of je goed genoeg bent'
Ik was daar eens wat over aan het nadenken, en vroeg me af of het niet veel makkelijker kan, en echt afhankelijk van God. Natuurlijk, de mensen van het curatorium bidden veel, maar gaan dan tenslotte wel zelf een beslissing maken, en naar wat ik gehoord heb, is zelfs eens iemand afgewezen omdatie rode sokken droeg (goed, of het waar is vraag ik me af, maar toe maar...)
Dan in de bijbel nog eens. Er werden wat mensen uitgekozen, en er werd het lot geworpen (zoals bij de nieuwe apostel). Puur van God verwachten, op wie het lot valt. Ik vraag me af: is zoiets niet veel beter, om te doen? Of is dit een rare gedachte van mij?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 39 gasten