korinthe in de praktijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

biamarth
Verkenner
Verkenner

korinthe in de praktijk

Berichtdoor biamarth » 29 jun 2006 19:45

7 jaar samen, getrouwd een kind, maar ik geloof en hij niet. Dat leek geen probleem. Onze dochter laten dopen, leven zoals een gewoon gezin.

Dan kom je erachter dat de man waarmee je dus al 7 jaar samen bent anders is dan je dacht. De ene ban na de andere laat hij mislukken. Ook al werkt hij niet, altijd onze dochter wegbrengen naar mijn vader, blijkbaar was ze een grote last voor hem. Dan kom je erachter dat hij zowel harddrugs als softdrugs gebruikt, en al een behoorlijke tijd. Hierover hebben we behoorlijke ruzie gehad, en hij gaf te kennen te willen scheiden. Klinkt errug gek, maar ik was behoorlijk opgelucht!!! In Kortinthe staat duidelijk dat een gelovige een niet gelovige mag trouwen, omdat hij zou unnen bekeren, maar als hij wilt scheiden moet je hem laten gaan.

Nu zit ik dan met een evt. omgangsregeling. Hij gebruikt, dat moet je dan eerst kunnen bewijzen. Dat id uiteindelijk ook gelukt. Maar toch wil ik mijn meiske haar vader niet ontzeggen. Daarom komt er waarschijnlijk toch een omgangsregeling, maar dan onder toezicht van zijn moeder.

Toch blijft het moeilijk, handel ik hierbij wel goed???

_______

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2006 19:52

Aller eerste het gebed!

Heel veel sterkte in je beslissing! en verder met je opvoeding van je kind.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jun 2006 20:05

Wow meid, dat is niet niks zeg! :shock: Dat is een moeilijke situatie. Scheiden is inderdaad een heel moeilijk iets ook vanuit de bijbel gezien. Maar als de spanningen niet meer dragelijk zijn zou ik toch wel actie ondernemen. Bovendien voelt je dochter ook aan dat het mis is, en dat lijkt me ook moeilijk voor haar. Gebed is inderdaad heel belangrijk, en heb je vrienden of eventueel gemeenteleden waar je over dit probleem kan praten?

Ik wens je heel veel sterkte! Afbeelding

Cisca

Re: korinthe in de praktijk

Berichtdoor Cisca » 29 jun 2006 20:22

Eerst even de vraag, houd je nog van hem?

biamarth schreef:In Kortinthe staat duidelijk dat een gelovige een niet gelovige mag trouwen, omdat hij zou unnen bekeren, maar als hij wilt scheiden moet je hem laten gaan.

Sorry, dit vind ik wel heel makkelijk geredeneerd, je moet er wel voor vechten om het goed te houden denk ik.

Heel veel sterkte!

André

Berichtdoor André » 29 jun 2006 20:36

Allereerst wens ik je sterkte in deze situatie waar je nu inzit.
Weet je ook de reden dat je ex man is gaan gebruiken en waarom hij jullie dochter altijd wegbracht?
Hebben jullie ook samen geprobeerd om relatie therapie te overwegen bij prof. hulp?
Ik zou kiezen voor een prof. advies vwb de omgangsregeling.
Een kind haar vader onthouden is 1 van de ergste dingen die een kind kan gebeuren.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 jun 2006 20:48

André schreef:Ik zou kiezen voor een prof. advies vwb de omgangsregeling.
Een kind haar vader onthouden is 1 van de ergste dingen die een kind kan gebeuren.

heel belangrijk en kan veel problemen voorkomen.

veel wijsheid en sterkte toegewenst
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jun 2006 21:11

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Mijn eerste ingeving was toen ik dit stukje las, jij wil je meiske haar vader niet ontzeggen,maar dat heeft hij zelf al we een hele poos gedaan. Ik zou zelf weinig zin hebben in een omgangsregeling. ik weet ook zeer zeker dat dat niet de juiste weg is, om je kind haar vader te ontzeggen (ik wil ook zeker niet zeggen dat ik die altijd ga). Ik wil hiermee zeggen dat ik het echt goed van je vind dat je wel een omgangsregeling wilt, want idd je dochter heeft recht om haar vader te zien. Wel fijn dat dat in eerste instantie gaat gebeuren onder toezicht van zijn moeder.

begrijpt je dochtertje een beetje wat er gaande is?
Ga met God.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jun 2006 22:01

Of je goed handelt is in dit soort situaties altijd moeilijk te zeggen.

Wil de vader überhaupt wel omgang? Je kunt 'm immers ook niet dwingen... Op zich is het natuurlijk mooi dat je je dochter contact met haar vader gunt en mocht 't in de praktijk niet blijken te werken dan kan een omgangsregeling natuurlijk worden gewijzigd via de rechter. Je zit er niet tot haar meerderjarigheid aan vast, al is het natuurlijk wel een heel gedoe én een beroerde situatie.

Is de Raad voor de Kinderbescherming er bij betrokken (geweest)? Wat is hun afweging? Het kán natuurlijk ook in het belang van je dochtertje zijn om géen contact te hebben, hoe hard dat ook moge klinken...

(Je hoeft deze vragen natuurlijk niet hier te beantwoorden als je dat niet wilt, ik wil ze je zomaar even meegeven. Dat zijn nm een paar van de vragen die ik zou stellen als ik op kantoor met een dergelijke zaak te maken kreeg.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 30 jun 2006 10:55

je zit in een moelijke situatie
zoals al eerder is gezegt het gebed!!
heel veel sterkte in deze moelijke tijd
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 30 jun 2006 13:33

Mijn dochter is nu 2 jaar, en heeft ook al een heleboel voor de boeg gehad. vele malen in het ziekenhuis gelegen, daarom is voor haar een stabiele omgeving zeer gewenst.

in nederland is het ook zo, dat je als ouder niet incompetent gevonden wordt wanneer je drugsgebruikt. zelfs ouders die harddrugs gebruiken houden zonder problemen hun voogdij. toch lat hij de hele zaak door zijn moeder regulieren. hij is dus zelf niet ens instaat om voor zichzelf te zorgen. hoe wil hij dat dan voor zijn dochter doen? vooral omdat zij medische problemen heeft.

er is in ieder geval opgenomen dat bij en evt. omgang hij niet met onze dochter mag rijden. ook zal zijn moeder grotendeels aanezig zijn, en ik werk ernaar toe dat stichting MEE regelmatig zal checken of de omgang goed zal verlopen. nu maar afwachten of hij hiermee accoord gaat. anders moeten we 11 juli voorkomen.

Bett

Berichtdoor Bett » 30 jun 2006 14:04

wat moeilijk zeg!
Al eerder gezegd: houd je nog van hem? is denk ik een belangrijke vraag om over na te denken. Wil je met je dochter met hem verder?
In de bijbel staat ook dat je geen 'juk aan moet gaan met een ongelovige'... dat lees ik nergens hier. Tuurlijk kan het ook goed gaan, en de ander juist tot bekering brengen, daar ben ik van overtuigd.
maar daarmee ben jij niet geholpen, en tis ook niet bedoeld als verwijt! Moeilijk om over te praten ook met iemand die je goed vertrouwt?!?
Veel sterkte hoor!

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 30 jun 2006 22:04

ik denk dat een antwoord op deze vraag geen zin heeft. Hij wilt niet verder. Het zorgen voor zijn dochter beperkt zijn vrijheid, en dat is hem liever dan zijn gezin

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 jul 2006 00:12

Klinkt misschien hard, maar ik zou zeggen jij wil je vrijheid dus ik mijn dochter. Hij heeft totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel is me wel duidelijk, en aangezien hij zichzelf liever heeft dan zijn bloedeigen dochter vergooit hij voor mij zijn recht op een omgangsregeling.

Wel moeilijk allemaal voor jou!

Veel sterkte toegewenst!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jul 2006 21:08

Wat erg voor je zeg! Het is moeilijk te zeggen wat je precies moet doen.
Denk in ieder geval heel goed na voordat je iets regelt/doet, laat het geen losse ingeving zijn.
Bid ervoor!

heel veel sterkte en vooral Gods zegen voor jullie

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 jul 2006 10:04

Hoi Biamarth,
ik lees in 1 Kor. 7 niet dat het toegestaan is om te trouwen met een ongelovige, wel dat je getrouwd mag blijven als je gelovig wordt en je levensgezel niet mee gaat. (Maar dit is mijn interpretatie, zoals ik het ook altijd uitgelegd heb gekregen.)

Wat ik verder zou willen zeggen:
- heb je de hulpverlening overwogen? (Als je man persé wil scheiden heeft dat geen zin)
- Heel veel sterkte! Hoop op God, sla het oog naar boven!

Terug naar “Archief”