Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Hm en wat als het vervolgens uitgaat en je nieuwe vriendin vindt het niet fijn dat je het niet voor haar hebt bewaard? Er zijn meer partijen in het spel dan alleen jij en je vriendin.... Je aanstaande partner.... en God. Bovendien kan je iets op een moment fijn vinden maar er achteraf spijt van hebben?
Katlheen schreef:De meeste ervaringen die ik er mee had, was binnen een relatie, die ik niet was aangegaan om het te laten stranden. Dat zoiets toch gebeurt, ja dat kan. Maar er zijn ook genoeg mensen die getrouwd zijn, en liever niet meer bij elkaar zijn, omdat het gewoon niet meer werkt. ( type snel trouwen, dan kunnen we sexen en de omgeving vind het ook al lang leuk dat we trouwen). Die blijven bij elkaar omdat ze getrouwd zijn. Heb je garanties in relaties? Nee, nooit en te nimmer. Verkering geeft geen garantie, en een huwelijk ook niet. En voor mij is een verkering ook als een huwelijk, alleen heb je niet de hele santekraam van stadhuis/kerk erbij.
Kortom, als ik me in een verkering geef (klinkt ook echt gek zeg...ik geef me...m alsof je er zelf niet van geniet en het alleen voor die ander doet), dan doe ik dat omdat ik serieuse plannen heb. Dat dat niet altijd is doorgegaan, ach, daar wordt een mens wijzer van. Ik treur er niet om, heb er geen spijt van, en weet veel beter wat ik wil, en wat ik vooral niet aan geklungel wil.
Maar goed, daar later maar meer op, de centjes hier zijn op, en ik ga mijn groep opzoeken...slechts 46 mensen....hahaha. Tabee, en tot later.
Katlheen schreef:Maar er zijn ook genoeg mensen die getrouwd zijn, en liever niet meer bij elkaar zijn, omdat het gewoon niet meer werkt. ( type snel trouwen, dan kunnen we sexen en de omgeving vind het ook al lang leuk dat we trouwen).
Kerkbladen - Seks
door onze redacteur Aldwin Geluk
Verscheidene kerkbladen besteden deze week aandacht aan bepaalde ontwikkelingen in 'de wereld' waar christenen op zouden kunnen, of zelfs moeten inspelen. Het puntigst doet ds. Adrian Verbree dat, in het blad Wegwijs, van de Gereformeerde Bijbelstudiebond.
Hij waarschuwt ouders ervoor hun ogen niet te sluiten voor de van seksualiteit vergeven wereld waarin hun kinderen zich bevinden. Verbree haakt aan bij een recent onderzoek waaruit bleek dat jongeren op seksueel gebied steeds jonger steeds verder gaan. ,,Gelukkig dan maar dat onze jeugd niet te ver gaat. Stel je voor dat Jantje van vijftien Willem al onder haar T-shirtje en in haar slipje laat ronddwalen. Je moet er toch niet aan denken. Gelukkig doen onze kinderen zulke dingen niet.'', schrijft hij. ,,Nee? Mocht u dit echt geloven, dan moet u vanavond voor u gaat slapen eens met behulp van een spiegel op uw rug kijken. U zult daar twee vleugels zien. Ze zijn van de struisvogel die u bent. Onze kinderen doen zulke dingen wél.''
Verbree, vrijgemaakt-gereformeerd predikant in Hardenberg, baseert deze uitspraak op gesprekken die hij voerde met kerkelijke jongeren. ,,De kerkjeugd die ik sprak, was duidelijk. Dominee, hier gebeurt álles, en érg jong. Wie zestien is, weet vaak alles van beffen en pijpen. Bijna alle stelletjes gaan voor het trouwen met elkaar naar bed. Heel jonge meisjes laten zich betasten en betasten zelf hun vriendjes'', schrijft hij ,,Laat het goed duidelijk zijn: dit is niet mijn op hol geslagen fantasie. Het zijn vrijgemaakt-gereformeerde jongelui die me dit eerlijk komen vertellen'', aldus de predikant.
Verbree doet een klemmend pleidooi op ouders om de eerbaarheid van hun kinderen te beschermen. ,,Neem een voorbeeld aan de broers uit Hooglied: 'Wij hebben een zusje, borsten heeft ze nog niet. Wat doen we met ons zusje als de mensen over haar gaan spreken? Was zij een muur, dan bouwden wij er zilveren kantelen op. Was zij een deur, dan sloten wij die met een balk van cederhout'.''
Praktisch betekent dit volgens hem onder meer dat ouders zichzelf ongeloofwaardig maken als zij toestaan dat hun kinderen ongebreideld naar MTV kijken. Hij roept hen op tot doorbreken van het taboe op seksualiteit. ,,Wij wéten hoe kinderen zijn, we wéten dat ze wél naar troep kijken, we wéten dat hun jonge benen niet sterk genoeg zijn om verleidingen te kunnen weerstaan. (...) Weg met MTV, leve het Hooglied.''
Bron: Nederlands Dagblad, zaterdag 1 juli 2006
Precies. Ik denk dat je wel héél erg sterk in je schoenen moet staan om in het heetst van de strijd, om het maar even zo uit te drukken, in een dusdanige heldere hersentoestand te blijven om niet over te gaan tot sexuele daden. En vermijden, dat is in sommige situaties onwijs moeilijk. Stel dat op een dag bij jou de hormonen zowat uit je oren vliegen (waarmee ik dus bedoel dat je zeer opgewonden bent) en je hebt een vriendin die 100% bij jou past en ook nog eens bloedmooi is, is het dan niet een weinig logisch dat je een beetje je verstand verliest? Probeer dan maar eens 'netjes' verder-gaan-dan-een-zoen-gedrag te vermijden. Dan moet je óf een granieten blok zonder gevoel zijn - of je hébt gewoon ijzeren principes.Smurffie schreef:Hm, Boekenlezer, je moet wel bedenken dat dergelijke seksuele praktijken plaatsvinden in een opgewonden situatie. Je bent echt niet meer bij je volle verstand op het moment dat zoiets gebeurd. Het gebeurd gewoon.Je zou kunnen zeggen dat je die situaties dan maar moet vermijden, maar dat gaat niet altijd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten