ik vraag me alleen 1 ding af: zijn er geen mensen op dit forum die ook ervaring met sex voor het huwelijk hebben?
Ja die zijn er! Ik herken mezelf in wat je zegt, heb het ook meegemaakt in mn vorige relatie. En ik heb er heel erg spijt van!! Tegenover God, tegenover degene met wie ik ooit nog eens een relatie krijg. Omdat ik geloof, dat sex iets is voor binnen het huwelijk. Het is een gave van God, die Hij apart gehouden heeft voor in het huwelijk.
Ik denk wel, dat ik het zelf zou zeggen, al zou ik weer een relatie krijgen. Het is heel belangrijk om open en eerlijk naar elkaar te zijn, juist over zulk soort dingen. Als ze echt van je houdt, zal ze je accepteren zoals je ben, wat je ook gedaan hebt. Hoe moeilijk het misschien ook is. Maar echt, praat er wel over!! Vertel het maar, dat je het moeilijk vindt. Dat het je echt spijt. Dat je het erg vind. Zeg het gewoon.
Stel jezelf eens de vraag: Hoe zou ik het vinden als het andersom was? Dat helpt ook om de reactie(s) van de ander beter te begrijpen.
Vergeet nooit om Licht en Wijsheid te vragen in je gesprekken, zeker over deze dingen!!!