sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

adriana19
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor adriana19 » 24 jun 2006 20:24

ik vraag me alleen 1 ding af: zijn er geen mensen op dit forum die ook ervaring met sex voor het huwelijk hebben?

Ja die zijn er! Ik herken mezelf in wat je zegt, heb het ook meegemaakt in mn vorige relatie. En ik heb er heel erg spijt van!! Tegenover God, tegenover degene met wie ik ooit nog eens een relatie krijg. Omdat ik geloof, dat sex iets is voor binnen het huwelijk. Het is een gave van God, die Hij apart gehouden heeft voor in het huwelijk.
Ik denk wel, dat ik het zelf zou zeggen, al zou ik weer een relatie krijgen. Het is heel belangrijk om open en eerlijk naar elkaar te zijn, juist over zulk soort dingen. Als ze echt van je houdt, zal ze je accepteren zoals je ben, wat je ook gedaan hebt. Hoe moeilijk het misschien ook is. Maar echt, praat er wel over!! Vertel het maar, dat je het moeilijk vindt. Dat het je echt spijt. Dat je het erg vind. Zeg het gewoon.
Stel jezelf eens de vraag: Hoe zou ik het vinden als het andersom was? Dat helpt ook om de reactie(s) van de ander beter te begrijpen.
Vergeet nooit om Licht en Wijsheid te vragen in je gesprekken, zeker over deze dingen!!!

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

.....

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:53

Sex voor/na het huwelijk..

Ik weet hoe moeilijk het is om daarmee te wachten! ik ben nog maar 18 en ik heb een relatie achter de rug.. en dat heeft niet lang geduurt.. maar toch is het moeilijk als je aan het zoenen bent, om niet verder te gaan!
En ik kan het me dan ook heel goed voorstellen helemaal als je een langere relatie hebt, dat het dan steeds moeilijker word om van elkaar af te blijven.
een jongen op wie ik een tijd verliefd ben geweest, en waarbij we in de 'elkaar beter leren kennen fase' zaten, vertelde hij dat hij al eens sex had gehad, toen hij dronken was. Ik schrok wel, maar meer op de manier dat ik dat niet snel verwacht zou hebben van hem.
Maar ik werd er ook niet boos om... hij had er zelf spijt van.. en dat is iets tussen Hem en God vind ik.. uiteindelijk zijn onze gevoelens voor elkaar minder geworden.. maar niet omdat hij al een seks gehad had!

Ik denk dat het heel mooi is als je kunt wachten tot je getrouwd bent, maar dat het ook heel moeilijk is! ik denk als ik aan het zoenen ben welis: wat zal mij het ook schelen, ik doe het gewoon!! maar dan achteraf ben ik dan toch blij dat ik dat niet gedaan heb.

In een relatie is het belangrijk dat je dit onderwerp met elkaar bespreekt, en dat je weet tot hoever je kunt gaan, wat zal het dan bijzonder zijn als je getrouwd ben, denk je niet :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 12:13

Waar staat trouwens dat je geen sex voor je huwelijk mag hebben?

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 12:20

Seks mag wel, maar geslachtsgemeenschap niet... :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 12:26

Poesje schreef:Seks mag wel, maar geslachtsgemeenschap niet... :wink:

Hihi :mrgreen:
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 12:29

2 Samuel 12:8: En Ik heb u uws heren huis gegeven, daartoe uws heren vrouwen in uw schoot, ja, Ik heb u het huis van Israël en Juda gegeven; en indien het weinig is, Ik zou u alzulks en alzulks daartoe doen.

Daar geeft God David anders wel een hoop vrouwen, dat past toch niet binnen de reformatorische visie op het huwelijk.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 12:31

Dippie schreef:

Hoezo dat lachje? :roll: *gaf 'n serieus antwoord..*

Herman Finkers

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 12:34

Poesje schreef:
Dippie schreef:

Ow? Vertel jij altijd iets heeeeeel serieus met een knipoog dr bij?? :roll:

Maar goed, dan nog...vind ik het een goeie uitspraak 8)
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 12:38

Dippie schreef:
Poesje schreef:
Dippie schreef:

Ow? Vertel jij altijd iets heeeeeel serieus met een knipoog dr bij?? :roll:

Maar goed, dan nog...vind ik het een goeie uitspraak 8)

Die knipoog was bedoeld voor Rafaell, (gewoon zomaar:P )..en omdat ik antwoord op z'n vraag gaf..maar niet zoals hij het bedoelde.. :D

Herman Finkers

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 12:46

Boeiuh
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2006 12:46

Klopt, maar dan moet je wel heel sterk in je schoenen staat. De seks waar je op doelt is vaak toch een voorspel voor geslachtsgemeenschap, leidt tot opwinding waardoor je makkelijker over de grenzen die je hebt getrokken heengaat. Ik kan genoeg voorbeelden van mensen die bovenstaand principe hadden maar toch over die grens heengingen.

Overigens trouwden ze vroeger ook jonger en sneller, dat zal het wel makkelijker gemaakt hebben. Je groeit ook op seksueel gebied wel naar elkaar toe en het is moeilijk om dat te negeren ofzo.

Rafaell, zie Deuteronomium 22 vanaf vers 13... en deze tekst uit Exodus bijvoorbeeld: Wanneer iemand een maagd verleidt, die niet ondertrouwd is, en gemeenschap met haar heeft, dan zal hij haar tegen de volle bruidsprijs tot vrouw nemen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 12:49

En als je al wel in ondertrouw bent? Mag je dan wel gemeenschap hebben?
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 12:51

Denk nou even na. Als je (nog) geen kinderen wilt, dan is het toch niet zo moeilijk om geen geslachtsgemeenschap te hebben. Dan kijk je wel uit hoor... dat doe ik al bijna 4 jaar ;) Het kan echt wel!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 12:54

Lalage schreef:Denk nou even na. Als je (nog) geen kinderen wilt, dan is het toch niet zo moeilijk om geen geslachtsgemeenschap te hebben. Dan kijk je wel uit hoor... dat doe ik al bijna 4 jaar ;) Het kan echt wel!

Dat is echt geen sterk argument Lalage. Bij jou lukt het misschien wel, maar bij vele anderen niet, ook niet als ze eraan denken dat het een groot risico met zich mee kan brengen. Op zo'n moment zet je je verstand op nul, en dat moet je dus eigenlijk nooit doen, maar tgebeurd wel.
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 12:54

Marnix schreef:

Klopt, maar dan moet je wel heel sterk in je schoenen staat. De seks waar je op doelt is vaak toch een voorspel voor geslachtsgemeenschap, leidt tot opwinding waardoor je makkelijker over de grenzen die je hebt getrokken heengaat. Ik kan genoeg voorbeelden van mensen die bovenstaand principe hadden maar toch over die grens heengingen.

Overigens trouwden ze vroeger ook jonger en sneller, dat zal het wel makkelijker gemaakt hebben. Je groeit ook op seksueel gebied wel naar elkaar toe en het is moeilijk om dat te negeren ofzo.

Juist. Dat ben ik met je eens!
Ik zei ook niet dat het erg makkelijk van elkaar te scheiden is..maar ik doelde er meer op dat er wel verschil tussen zit. Je kan moeilijk zeggen: Je mag geen seks, want dan is de kans groot dat je ook aan geslachsgemeenschap toegeeft.. Dat staat ook nergens geschreven, ook in de Bijbel niet.. Dat je over die grens heen kan gaan, tja..dat zal per persoon wel weer verschillend zijn. En dan is trouwen maybe wel een goede oplossing ja, want het is beter te trouwen dan..etc.. :P

Herman Finkers

Terug naar “Archief”