TV

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 sep 2003 22:34

*zucht!* Weer een discussie over televisie... Ik word daar zo doodmoe van. Toch maar even reageren dan.

Nien schreef:Internet-Filternet :D
TV-?? :roll:

Als er een filterTV op de markt komt, heb ik geen moeite met de TV.
Mijn grote bezwaar is geweld, vloeken en sex op TV en de vreselijke verslaving en passiviteit door TV.
Het wordt er niet gezelliger op, behalve als je met de knop vd TV om weet te gaan, maar ja... ik ken mezelf.

Dit vind ik een erg slappe reactie... Heb je radio? Zit daar filter op? Verder is Filternet sowieso niet waterdicht (omdat ze niet alle sites kennen die er zijn en er dagelijks weet ik veel hoeveel sites bijkomen) en het is gemakkelijk te kraken. Maar verder... Het is je eigen verantwoordelijkheid, ieder mens is voor zich verantwoordelijk wanneer hij de knop omzet, of dat nu met internet, radio of met televisie is, dat maakt niets uit.
In de orthodoxere kerken wordt mensen iets opgelegd. Als je tv hebt mag je niet aan het avondmaal bijvoorbeeld (soms). Ik vind dat belachelijk. Maar goed, dat is weer een ander punt...
Als laatste zou ik nog willen zeggen dat je beter een goed programma kunt kijken op tv dan alcohol nuttigen in een refocafe. Je kunt ook beter tv kijken dan je auto vereren. Je kunt ook beter een goed programma kijken i.p.v. en ga zo maar door.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 20 sep 2003 11:22

[quote="Andreas Poetin"]TV= Ter Verderf en Ter Verdoemenis[/quote]
..... en overdrijven is ook een vak op zich.

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 20 sep 2003 22:42

chickie schreef:
Andreas Poetin schreef:TV= Ter Verderf en Ter Verdoemenis

..... en overdrijven is ook een vak op zich.

Zo is het maar net!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 sep 2003 22:50

Waarom ga je niet op mn reactie in? (tegenstanders van tv of iig mensen die het niet met mij eens zijn)?

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 21 sep 2003 20:26

Laat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen met het bekijken en beluisteren van programma's. En om nu de afkorting TV voor dat soort woorden als iemand hierboven beschrijft te gaan gebruiken vindt ik een beetje triest hoor, dan kun je overal wel wat van gaan maken.
Omdat er iets nieuws komt moet het meteen verboden worden. Op internet kun je veel meer kwaad vinden dan op TV, en internet is toelaatbaarder dan de TV, dat snap ik niet.
volgens mij is het gewoon iets waar men aan moet wennen, toen de eerste vliegtuigen vlogen werd er in refo-kringen fel gereageerd dat de lucht voor de vogels was, en jaren later gingen de meest felle kritici met een vliegtuig naar Canada om zich daar te vestigen. Over bij wijze van 50 jaar doet niemand meer moeilijk over de TV.
Wat ik nu zeg klinkt heel makkelijk, maar je moet er gewoon verantwoord mee omgaan. Das moeilijk maar das met alles!!!!!!!! :shock:
Unaware, I have been unfair
I've been unfit for blessings from above
But even I can see The sacrifice You made for me.
To show that I have never been unloved
It's because of you, And all that you went through
I know that I have never been unloved"

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 21 sep 2003 22:36

Jardena schreef:Laat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen met het bekijken en beluisteren van programma's. En om nu de afkorting TV voor dat soort woorden als iemand hierboven beschrijft te gaan gebruiken vindt ik een beetje triest hoor, dan kun je overal wel wat van gaan maken.
Omdat er iets nieuws komt moet het meteen verboden worden. Op internet kun je veel meer kwaad vinden dan op TV, en internet is toelaatbaarder dan de TV, dat snap ik niet.
volgens mij is het gewoon iets waar men aan moet wennen, toen de eerste vliegtuigen vlogen werd er in refo-kringen fel gereageerd dat de lucht voor de vogels was, en jaren later gingen de meest felle kritici met een vliegtuig naar Canada om zich daar te vestigen. Over bij wijze van 50 jaar doet niemand meer moeilijk over de TV.
Wat ik nu zeg klinkt heel makkelijk, maar je moet er gewoon verantwoord mee omgaan. Das moeilijk maar das met alles!!!!!!!! :shock:

Dat heb u mooi gezegd! Geheel mee eens en niets aan toe te voegen!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 22 sep 2003 08:07

en internet is toelaatbaarder dan de TV,

dat is niet altijd waar,
bij onze kerk is het net zo verboden als de tv,

het is alleen moeilijker te controleren,

verder ben ik tegen tv omdat er veel geweld en dergelijke op voorkomt, wat je ook opzet, het komt gegarandeerd voor dat je het tegenkomt,
dan moet je sterk in je schoenen staan om hem ergens anders op te zetten.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 sep 2003 10:31

ahuibers schreef: en internet is toelaatbaarder dan de TV,
dat is niet altijd waar,
bij onze kerk is het net zo verboden als de tv,
het is alleen moeilijker te controleren,

Is dat zo? Je kunt een TV ook gewoon boven zetten. Ziet niemand iets van. Gebeurd namelijk nogal eens.
Of gewoon door anderen films e.d. op laten nemen en die dan wel kijken.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 22 sep 2003 10:58

daar gaat het niet om,

het gaat er om dat het net zo verboden is als TV,

je kunt aan de buitenkant van een computer niet zien of er internet op zit.

wij hebben internet met een filter op school,
bij ons is internet zonder filter absoluut ontoelaatbaar

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 sep 2003 11:04

bij ons is tv niet verboden in de gergem.
Want daar kunnen ze geen verbod op maken.
Wel is het zo dat je geen kinderen mag laten dopen als je tv hebt. Maar dat mag dan wel weer na een half jaar. Of dat tegenwoordig nog zo is weet ik niet. Ze kunnen internet niet meer verbieden omdat iedereen het al heeft en ook op reformatorische scholen werken kinderen ermee.

Wat ik trouwens wel hypocriet vind bij velen; tv hebben ze niet maar dat er een video/dvd is zeggen ze niet!
Time flies when you have none!

Rinse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rinse » 22 sep 2003 12:02

Wel is het zo dat je geen kinderen mag laten dopen als je tv hebt. Maar dat mag dan wel weer na een half jaar.

Dat vind ik een rare redenering. Je mag je kinderen wel laten dopen, maar de kinderen van ouders zonder TV hebben een streepje voor op die geen TV hebben. Denk niet dat dit iets is wat Jezus heeft bedoeld met 'Laat de kinderen tot mij komen'...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 sep 2003 14:21

In de kerk van m'n ouders mag je je kinderen wel laten dopen (ook ger. gem., je mag echter niet aan het avondmaal)...

Nog iets: op je pc kun je tv kijken, op internet kun je films kijken (ook met filter.. bovendien zijn internetfilters goed te kraken)...

ik snap niet dat iemand radicaal tegen tv is en pro-internet... Als iemand geen tv wil ok, maar respecteer andersdenkenden ook!

Bovendien: er bestaan ook tv-filters.. helaas voor diegenen die gezegd hebben dat het er niet is! Het is er wel... Ouders kunnen codes invoeren via een bepaald iets (moet je inderdaad wel eerst aanschaffen) zodat bepaalde programma's en zenders niet te ontvangen zijn... Werkt best aardig (ook wel te kraken, maar alles is te kraken)...

Terug naar “Archief”