WK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2006 11:26

Charlotte schreef:Ik kijk niet. :wink:

Wat ik een beetje belachelijk vind, is dat iedereen ineens van voetbal houdt als het WK is. Als het je nooit interesseert, is het onzin dat je het met het WK ineens wel leuk vindt.
Veel mensen doen het dan waarschijnlijk om het sfeertje, maar het sfeertje is eigenlijk goed beschouwd nogal primitief (een beetje bleren voor de tv en met oranje vlaggetjes zwaaien).
Ook iets wat me opvalt: we moeten overal kritisch over zijn, alles wordt onder de loep gelegd, maar als het WK is, moet iedereen ineens dezelfde mening over het WK hebben, namelijk dat het leuk is.
Net zoals het niet logisch is dat heel Nederland VVD stemt, is het ook niet logisch dat heel Nederland van voetbal houdt.

Ik heb het nu natuurlijk niet over de voetballiefhebbers. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat zij het WK leuk vinden. En hoe ze dat dan verder invullen (de hele gekte er omheen) moet ieder voor zich maar uitmaken en verantwoorden.

Er zijn genoeg mensen die niet met die hype meegaan... maar voetbal is gewoon volkssport nummer 1 in Nederland tegenwoordig. Accepteer dat nou eens. Met een WK wordt iedereen alleen wat extra enthousiast, omdat het een belangrijk toernooi is. Begrijpelijk toch. En ik vind al die vlaggetjes wel sfeervol. En wie niet van voetbal houdt, prima, dat mag :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 jun 2006 15:25

Interessant topic, ik ontdek het net :D Helaas heb ik geen tijd om echt te reageren, het is bijna kerktijd, maar ik ga vanavond iig wel van, hopelijk een mooie, pot voetbal zitten genieten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2006 22:28

Haha genieten was het wel he ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 jun 2006 14:06

Hehe wel grappig dat Dippie zich fervent tegenstander van het WK toont maar het toch stiekem wel een beetje volgt, getuige een posting in het andere WK-topic, mag ik dat hypocriet vinden?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jun 2006 14:36

Mijn zegen heb je, Rafaell...

*maakt de daarbij behorende gebaren*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 jun 2006 14:49

*Drukt Opti de olie in handen en paradeert weg met het kruis*

Wanneer is er weer een interessante dienst in de OKK?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jun 2006 14:52

Elke zondag op diverse plaatsen in Nederland. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 jun 2006 15:00

Een inkoppertje, om maar ontopic te blijven. Overigens kwam er toen nog een man in jurk vragen van welke parochie ik was, Voda zei toen dat ik van 'Nunspeet' was. De man knikte, zei 'aha' en vervolgde zijn weg.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 26 jun 2006 15:59

Marnix schreef:
Charlotte schreef:Ik kijk niet. :wink:

Wat ik een beetje belachelijk vind, is dat iedereen ineens van voetbal houdt als het WK is. Als het je nooit interesseert, is het onzin dat je het met het WK ineens wel leuk vindt.
Veel mensen doen het dan waarschijnlijk om het sfeertje, maar het sfeertje is eigenlijk goed beschouwd nogal primitief (een beetje bleren voor de tv en met oranje vlaggetjes zwaaien).
Ook iets wat me opvalt: we moeten overal kritisch over zijn, alles wordt onder de loep gelegd, maar als het WK is, moet iedereen ineens dezelfde mening over het WK hebben, namelijk dat het leuk is.
Net zoals het niet logisch is dat heel Nederland VVD stemt, is het ook niet logisch dat heel Nederland van voetbal houdt.

Ik heb het nu natuurlijk niet over de voetballiefhebbers. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat zij het WK leuk vinden. En hoe ze dat dan verder invullen (de hele gekte er omheen) moet ieder voor zich maar uitmaken en verantwoorden.

Er zijn genoeg mensen die niet met die hype meegaan... maar voetbal is gewoon volkssport nummer 1 in Nederland tegenwoordig. Accepteer dat nou eens. Met een WK wordt iedereen alleen wat extra enthousiast, omdat het een belangrijk toernooi is. Begrijpelijk toch. En ik vind al die vlaggetjes wel sfeervol. En wie niet van voetbal houdt, prima, dat mag :)

Eerst goed lezen. :wink:
Heb ik gezegd dat iedereen met de voetbalhype meedoet?
En natuurlijk accepteer ik dat er in Nederland veel voetballiefhebbers zijn. Waarom niet? Als het zo is, is het zo.
Ook is het heel begrijpelijk dat een voetbalfan enthousiast is voor het WK.
Ik vind alleen de mensen die niet van voetbal houden en het WK wel leuk vinden een beetje vreemd.. Hen is het duidelijk niet om de sport zelf te doen.
Verder maakt het me niet uit hoor, moeten ze zelf weten.
En Nederland ligt er nu lekker toch uit. :puh:

Maar je mag dus ook niet van voetbal houden? O, dat is nieuw voor me. 8)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 jun 2006 18:46

rafaell schreef:Hehe wel grappig dat Dippie zich fervent tegenstander van het WK toont maar het toch stiekem wel een beetje volgt, getuige een posting in het andere WK-topic, mag ik dat hypocriet vinden?

Ow?? Heb ik gezegd dat ik fervent tegenstander ben???
Ik heb het in mijn stuk alleen maar gehad over de zondag besteding. Ik heb er niets van gezegd dat je door de weeks geen voetbal mag kijken. Dus...volgende keer beter lezen.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 jun 2006 19:44

Dippie schreef:
rafaell schreef:Hehe wel grappig dat Dippie zich fervent tegenstander van het WK toont maar het toch stiekem wel een beetje volgt, getuige een posting in het andere WK-topic, mag ik dat hypocriet vinden?

Ow?? Heb ik gezegd dat ik fervent tegenstander ben???
Ik heb het in mijn stuk alleen maar gehad over de zondag besteding. Ik heb er niets van gezegd dat je door de weeks geen voetbal mag kijken. Dus...volgende keer beter lezen.

Ja maar ze voetballen ook op zondag, je kunt het toernooi niet fatsoenlijk volgen als je ook niet de wedstrijden van de zondag min of meer volgt. Of wil jij na de halve finale niet weten wie er wereldkampioen is geworden? Je volgt een sport waarbij men volgens jou God een klap in het aangezicht geeft door Zijn dag niet te respecteren? Ja, dat vind ik nog immer hypocriet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 22:53

Dat is natuurlijk wel een vaag argument, want dan zou je ook niet door de weeks met de bus kunnen reizen... want die rijden ook op zondag... en ook niet in winkels komen die op koopzondag open zijn etc.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 09:18

Van een bus zou je dan weer kunnen aanvoeren dat gebruikmaken van de dienst min of meer noodzakelijk voor je is. Dat kun je van een WK niet zeggen :wink: Als jij vindt dat ze daar grof zondigen door op zondag te voetballen snap ik niet dat je je daar nog mee wil ontspannen de rest van de week. Je gaat toch niet je land aanmoedigen zodat ze op de zondag van de finale weer gaan zondigen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2006 10:33

rafaell schreef:Van een bus zou je dan weer kunnen aanvoeren dat gebruikmaken van de dienst min of meer noodzakelijk voor je is. Dat kun je van een WK niet zeggen :wink: Als jij vindt dat ze daar grof zondigen door op zondag te voetballen snap ik niet dat je je daar nog mee wil ontspannen de rest van de week. Je gaat toch niet je land aanmoedigen zodat ze op de zondag van de finale weer gaan zondigen?

Nee, broer, ik vind deze argumenten ook niet echt steekhoudend.
Mijn ouders vinden het ook niet goed dat op zondag de tv voor de voetbal aangaat. Sowieso de tv gaat niet aan op zondag. Omdat zij zeggen dat de zondag ervoor is om andere dingen te doen dan door de weeks. Kan ik gedeeltelijk inkomen, ben het er alleen niet mee eens :)
Dus ga ik ergens anders voetbal kijken. Maar ik kan me best indenken dat iemands geweten of gevoel zegt dat het fout is om op zondag te kijken hoor. ALleen als ik het dan naast mijn verstand ga leggen kan ik er niet veel fouts in zien eigenlijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 10:46

Op zondag geen tv kijken kan ik begrijpen. Bij het WK vind ik dat toch anders liggen, je volgt toch wel min of meer de uitslagen van de zondag om het toernooi te kunnen volgen. Ik vind het maar een vreemde spagaat. Sommige mensen kijken op maandag de wedstrijd van zondag. Mijn zus noemde zo'n houding vroeger altijd 'zondag Vroom & maandag Dreesman'

Terug naar “Archief”