Charlotte schreef:Ik kijk niet.![]()
Wat ik een beetje belachelijk vind, is dat iedereen ineens van voetbal houdt als het WK is. Als het je nooit interesseert, is het onzin dat je het met het WK ineens wel leuk vindt.
Veel mensen doen het dan waarschijnlijk om het sfeertje, maar het sfeertje is eigenlijk goed beschouwd nogal primitief (een beetje bleren voor de tv en met oranje vlaggetjes zwaaien).
Ook iets wat me opvalt: we moeten overal kritisch over zijn, alles wordt onder de loep gelegd, maar als het WK is, moet iedereen ineens dezelfde mening over het WK hebben, namelijk dat het leuk is.
Net zoals het niet logisch is dat heel Nederland VVD stemt, is het ook niet logisch dat heel Nederland van voetbal houdt.
Ik heb het nu natuurlijk niet over de voetballiefhebbers. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat zij het WK leuk vinden. En hoe ze dat dan verder invullen (de hele gekte er omheen) moet ieder voor zich maar uitmaken en verantwoorden.
Er zijn genoeg mensen die niet met die hype meegaan... maar voetbal is gewoon volkssport nummer 1 in Nederland tegenwoordig. Accepteer dat nou eens. Met een WK wordt iedereen alleen wat extra enthousiast, omdat het een belangrijk toernooi is. Begrijpelijk toch. En ik vind al die vlaggetjes wel sfeervol. En wie niet van voetbal houdt, prima, dat mag