Vrouwen mogen lid worden van SGP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Vrouwen mogen lid worden van SGP

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2006 12:06

Bron: Nu.nl

GOUDA - Vrouwen mogen lid worden van de SGP. Een ruime meerderheid van de afgevaardigden op de partijvergadering in Gouda steunde zaterdag het voorstel van het hoofdbestuur vrouwen de mogelijkheid te geven lid te worden.

Van de aanwezigen was 73 procent voor en 27 procent tegen, aldus een woordvoerder van de SGP. Maar politieke functies als Kamerlid of wethouder blijven voorbehouden aan mannen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2006 12:31

“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

André

Berichtdoor André » 25 jun 2006 15:28

Ik heb zojuist gekeken op de site SGP Katwijk, omdat de landelijke site de rustdag in ere houd.
Ik vraag me af wat er nu eigenlijk is veranderd, voor zover ik nu kan beoordelen mogen vrouwen lid worden van de SGP.
Of ze ook lidmaatschap mogen betalen is me niet duidelijk geworden, wel dat ze geen enkele bestuurlijke functie mogen uit oefenen.
En ook niet geheel onbelangrijk denk ik, van de Vlies zei er bij in héle duidelijke taal dat alle kiesgroepen in het land nog 'groenlicht' moeten geven.
Een lid werd buiten gevraagd, hoe nu verder, nee verder dan dit absoluut niet.
Wie kan mij vertellen wat het nut was van deze 'buiten gewone' vergardering?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 jun 2006 17:11

volgende stap: vrouwen op verkiesbare posities en de SGP kan weer jaren mee. :mrgreen:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 jun 2006 11:10

Wat ik wel jammer vond is dat het NOS journaal suggereerde dat deze stap werd gezet om de subsidie terug te krijgen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

André

Berichtdoor André » 26 jun 2006 11:16

Wullimpie schreef:Wat ik wel jammer vond is dat het NOS journaal suggereerde dat deze stap werd gezet om de subsidie terug te krijgen.
Jammer?
Dan heeft de NOS het denk ik niet begrepen, je mag dan wel op papier lid zijn, maar je hebt als vrouw verder geen schijn van kans om iets op bestuurlijk nivo voor de partij te mogen betekenen.
Maar misschien is er ook geen vrouw van een 'SGP man' die dat wil?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 11:19

Wullimpie schreef:Wat ik wel jammer vond is dat het NOS journaal suggereerde dat deze stap werd gezet om de subsidie terug te krijgen.

Is dat dan niet zo? :)

Stel dat de subsidie niet was stopgezet, zou men dan ook zo snel al deze beslissing genomen hebben? Of had men dan geen reden gezien om dingen te veranderen, het te laten zoals het was... en was het misschien jaren later nog eens zo ver gekomen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jun 2006 11:26

SGP, welkom in 2006.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2006 12:44

Niet alleen het Journaal, maar ook kranten geven aan dat de 'subsidiekwestie' de zaak in een stroomversnelling heeft doen komen.
Maar de opmerking van Van der Vlies spreket boekdelen: per afdeling moet nog een beslissing vallen.
Ik vrees dat er nog generaties overheen gaan alvorens we een vrouw uit de SGP-hoek in de gemeenteraad, laat staan in de Tweede Kamer, actief zullen zien.

André

Berichtdoor André » 26 jun 2006 15:27

Riska schreef:Niet alleen het Journaal, maar ook kranten geven aan dat de 'subsidiekwestie' de zaak in een stroomversnelling heeft doen komen.
Maar de opmerking van Van der Vlies spreket boekdelen: per afdeling moet nog een beslissing vallen.
Ik vrees dat er nog generaties overheen gaan alvorens we een vrouw uit de SGP-hoek in de gemeenteraad, laat staan in de Tweede Kamer, actief zullen zien.
Ik denk ook dat de SGP er op moet letten dat ze nog wel serieus genomen blijven worden als 2de kamerfractie.
Wat mij betreft moet je ook een christelijk 'geluid' willen laten horen in NL, maar niet een eng e/o niet te volgen christelijk geluid.
Maar ik kan me niet echt inleven, omdat ik dit persoonlijk niet ken deze gedachte gangen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 jun 2006 15:35

Marnix schreef:

Is dat dan niet zo? :)

Stel dat de subsidie niet was stopgezet, zou men dan ook zo snel al deze beslissing genomen hebben? Of had men dan geen reden gezien om dingen te veranderen, het te laten zoals het was... en was het misschien jaren later nog eens zo ver gekomen?

De nieuwslezer deed het voorkomen alsof de subsidie stop de aanleiding was om dit besluit te nemen.
Nu ontken ik niet dat de subsidie stop een en ander versneld heeft maar de discussie bestond natuurlijk al lang voordat het subsidie verhaal ging spelen.
Daarom vond ik het jammer dat men in het journaal deed als men deze stap heeft gezet puur voor het geld.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2006 15:39

Wullimpie schreef:De nieuwslezer deed het voorkomen alsof de subsidie stop de aanleiding was om dit besluit te nemen.
Nu ontken ik niet dat de subsidie stop een en ander versneld heeft maar de discussie bestond natuurlijk al lang voordat het subsidie verhaal ging spelen.
Daarom vond ik het jammer dat men in het journaal deed als men deze stap heeft gezet puur voor het geld.

Niet alleen die nieuwslezer denkt dat, ook bv. in Trouw kwam het naar voren.
Het ware goed geweest als de SGP - als het is zoals jij zegt, dat ze er al langer mee bezig waren - het al eerder naar buiten hadden gebracht, maar ik heb de indruk dat het een zeer gesloten partij is. "Gesloten" in de betekenis van: weinig mededeelzaam...

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 26 jun 2006 19:39

Het is zo jammer dat je altijd zon enorm duf beeld krijgt voorgeschoteld als de SGP in de media komt..Altijd dezelfde zwarte pakken en prekerige stemmen..Er zitten ook hele hippe mensen bij!!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 26 jun 2006 19:45

Lorijntje schreef:Het is zo jammer dat je altijd zon enorm duf beeld krijgt voorgeschoteld als de SGP in de media komt..Altijd dezelfde zwarte pakken en prekerige stemmen..Er zitten ook hele hippe mensen bij!!

da's waar. Kort stukje journaal gezien gister. Traag psalmgezang, stijlvolle en statige kerkenraadsleden/hoge heren die het zich verwaardigen om op tv te komen... inderdaad.

Maar hoe heet ie, van der Vlies? leider SGP? Die vind ik veel interessanter. Hij heeft wel de "reformatorische aura" om zich heen, maar hij heeft wel hippe trekjes ja. "Normaal" eerder, dan dat statige ietwat hooghartige, afstandelijke.

maar zulk soort dingen houd je altijd. Met de EO-Jongerendag ook. Kort stukje op journaal, altijd een moment van "bidden" tussendoor. Alsof ze daar de hele dag zitten te bidden en traag te zingen. De rockshow laten ze dan weer niet zien, terwijl dat toch weer een hele andere kant laat zien. Christenjongeren zijn ook jongeren :)
what the soul hides, blood tells

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 23:08

Lorijntje schreef:Het is zo jammer dat je altijd zon enorm duf beeld krijgt voorgeschoteld als de SGP in de media komt..Altijd dezelfde zwarte pakken en prekerige stemmen..Er zitten ook hele hippe mensen bij!!

Vooral bij de SGP-jongeren he ;)

Maar tja, blijkbaar is het in zijn algemeenheid wel wat duf en is dat ook het beeld van de journalisten... Misschien tijd voor de partij om dat soort vormen een beetje te veranderen :) Als je in de politiek van 2006 mee wil doen moet je je ook een beetje 2006 gedragen ;)

Terug naar “Archief”