Wat moet ik met Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Wat moet ik met Jezus

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 10:39

Lalage schreef:same here... Borkdude heeft er ook erg last van. Maar ik bouw in de eerste plaats op Jezus zelf. Aangezien ik al een jaar of 13 een relatie met Hem heb, ken ik Hem wel aardig, dus als er dan een beetje geschopt wordt tegen bepaalde aspecten van mijn theologische inzicht (ahum) is dat niet zo'n probleem.

Ja... máár wat houdt 'relatie met Jezus' in, wat houdt 'ik ken Hem wel aardig', Jezus is voormij:

Zoon van God die stierf aan een kruis voor de zonden van gelovigen, ik geloof dus er is vergeving en verzoening voor mij. (?) Wat moet je dan in vredesnaam met Jezus, je kent zijn Naam, je geloofd dat hij bestaat en dat Hij bid bij de Vader... en nu? Ik geloof in God, ik geloof in Jezus en ik geloof in de Geest. Ik lees de Bijbel enzovoooooort, ik probeer te leven zoals een heilige hoort te leven; dat lukt niet (logisch) daar bid je weer voor, gaat het beter enzovoort.

Jezus stierf voor zondaren (ik ben zondaar, dus hij stierf voor mij)
Jezus stierf voor zoekers (ik zoek, dus hij stierf voor mij)
Jezus is verzoening (ik geloof, dus ben ik verzoend)
Jezus is vergeving (ik geloof, dus ik ben vergeven)

Maar Jezus is voor mij iets uit de Bijbel, God voelen/ervaren/meemaken/proeven/bevinden/smaken/aanraken doe ik niet. (uitgezonderd intreptatie).

Kortom; de grote vraag is en blijft... EN NU?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 10:49

Jezus liet zien hoe God is. Hij is het beeld van God. Wij mensen waren vervreemd van God en Jezus kwam om te laten zien dat God nog steeds van ons houdt! Zelfs tot de dood aan toe. Door Jezus weet je hoe God is.

Hoe je Jezus kunt ervaren in jouw leven? Dank God voor al het goede dat Hij je geeft. Kijk naar de natuur en zie hoe mooi God alles gemaakt heeft. Begin eens met je gebeden opschrijven. Lees ze later terug en ontdek hoe vaak God je heeft gezegend.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 jun 2006 10:55

Wat nu? volg Hem en leef erna!!

Ik had en heb die vragen ook, maar toch ervaar ik ze niet als een struikelblok in mijn geloofsleven.
Soms is het bij mij ook wel eens donker, maar toch zie ik dan steeds weer een lichtpuntje, de ene keer beter(of feller) dan de andere keer, en ik merk dat ik daar steeds meer op leer vertrouwen.
Immers als het aan mij lag zou ik het al lang hebben opgegeven, maar Hij laat het werk van Zijn handen niet verloren gaan, daar kunnen (of moeten) we op vertrouwen, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Soms denk ik dat ik/wij weleens te veel gaan redeneren, we blijven maar denken en praten en vergeten om het gewoon aan te nemen.

Nou ja, dit is dus zomaar een gedachte van mij.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 10:58

Jezus is God op aarde.... Wie Hem ziet heeft de Vader gezien. Als je ziet hoe Jezus is en doet zie je hoe liefdevol God is. Mensen helpen, opkomen voor de zwakken en alles geven om je te redden. Jezus is ook je leidsman... en wij mogen Hem volgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 11:13

Lalage schreef:Jezus liet zien hoe God is. Hij is het beeld van God. Wij mensen waren vervreemd van God en Jezus kwam om te laten zien dat God nog steeds van ons houdt! Zelfs tot de dood aan toe. Door Jezus weet je hoe God is.
Ja. To make bright and clear your path, And to walk, like Christ, in grace and love.

Lalage schreef:Kijk naar de natuur en zie hoe mooi God alles gemaakt heeft. Begin eens met je gebeden opschrijven. Lees ze later terug en ontdek hoe vaak God je heeft gezegend.
Dat heeft imho niets met Jezus te maken, ik 'zie' God wel in de natuur als ik dat wil zien, maar geen Jezus.

Wullimpie schreef:Wat nu? volg Hem en leef erna!!
Ja.

Marnix schreef:Jezus is God op aarde.... Wie Hem ziet heeft de Vader gezien.
Ja, hoe zie je Jezus?

Als je ziet hoe Jezus is en doet zie je hoe liefdevol God is. Mensen helpen
Ja, Jezus kwam met een vernieuwd Godsbeeld omdat het Joodse godsbeeld verworden was tot 'Je moet bang zijn voor de Rechter-God'.

opkomen voor de zwakken en alles geven om je te redden. Jezus is ook je leidsman... en wij mogen Hem volgen.
Het komt er dus op neer ... dat Jezus kwam om het Godsbeeld te veranderen in een God van Liefde (dat is gelukt), Hij kwam om de brug te slaan naar God die je bewandeld door geloof geuit door de hoop in liefde. Wat je dus moet doen, is geloven (wat je doet nadat God je dat schenkt) en Jezus als voorbeeld nemen. (matigheid, liefde, reinheid).. dat probeer ik.

Jezus is dus verworden tot een goed voorbeeld die je naloopt door geloof wat je geschonken is door God. (Wat is er dan zo wezenlijk anders aan christendom, als het gaat om navolging... Boedha en Gandi zijn dan ook goede voorbeelden), met een Liefdevol Godsbeeld toch?).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 11:15

Ja, hoe zie je Jezus?

Tja dat weet je best, door wat er allemaal in de Bijbel over hem is opgeschreven. Hij wordt niet voor niets "het Woord" genoemd. Het Woord is vleesgeworden en heeft onder ons gewoond.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 11:36

Het verschil is dat Jezus de dood overwint.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 jun 2006 11:58

Raido schreef:
Wullimpie schreef:Wat nu? volg Hem en leef erna!!
Ja.

Kol. 2:6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;
Gal. 5:16 En ik zeg: Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet.

Wandelen door de Geest, is wandelen in Christus. En dan ontdek je dat er nog heel wat zaken zijn (Paulus noemt dit het vlees), die opgeruimd moeten worden. Gearriveerd zijn we pas in het hemelse Jeruzalem.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 11:59

Marnix schreef:
Ja, hoe zie je Jezus?

Tja dat weet je best, door wat er allemaal in de Bijbel over hem is opgeschreven. Hij wordt niet voor niets "het Woord" genoemd. Het Woord is vleesgeworden en heeft onder ons gewoond.
Het gaat niet om weten, ik weet genoeg.

Maar geloof blijkbaar niets.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 12:07

Raido schreef:Maar geloof blijkbaar niets.

want?

zda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor zda » 26 jun 2006 12:41

Jezus is dus verworden tot een goed voorbeeld die je naloopt door geloof wat je geschonken is door God. (Wat is er dan zo wezenlijk anders aan christendom, als het gaat om navolging... Boedha en Gandi zijn dan ook goede voorbeelden), met een Liefdevol Godsbeeld toch?).

Er is wel een GROOT verschil tussen boedha,ghandi en Jezus hè.
Kortom; de grote vraag is en blijft... EN NU?

1 Petrus 2:21 "Want hiertoe zijt gij geroepen, daar ook Christus voor u geleden heeft en u een voorbeeld heeft nagelaten, opdat gij in Zijn voetstappen zoudt treden;" Jezus is onze grote Leraar en Voorbeeld. In Zijn leven openbaarde Hij een complete gehoorzaamheid aan Gods wil. Hij liet ons zien dat het voor ons als mens mogelijk is om te leven zoals God van ons verlangt. Het is alleen niet makkelijk omdat we zwak zijn, maar het kán! "Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft." Als we een leven willen leiden dat in overeenstemming met Gods wil is moeten we naar Jezus kijken. Leer van Hem, bestudeer Hem en verlang er naar om Zijn leven te leiden, een leven van gehoorzaamheid en zonder zonde.
Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien. Hebreeën 12:14

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 12:43

Er is wel een GROOT verschil tussen boedha,ghandi en Jezus hè.
Ik doelde dan ook op de navolging ;) en waarom ik het idee heb dat ik het niet geloof... omdat ik niets *denkt* 'bevind'.. Het is mij te.. 'gewoon'.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 12:48

Vraag dan 's aan God of Hij iets bijzonders met je wilt doen... moet je natuurlijk er wel voor open staan dat het iets mafs is, want zo is God dan ook wel weer ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 12:50

Lalage schreef:Vraag dan 's aan God of Hij iets bijzonders met je wilt doen... moet je natuurlijk er wel voor open staan dat het iets mafs is, want zo is God dan ook wel weer ;)
Ik heb zovaak die dingen gevraagd (rijlessen die goed mochten gaan, en goed gingen. Vogeltjes die voor fietsen langs vliegen; en dat dan ook doen). Maar dat is intrepetatie; als je dat wilt zien dan zie je dat.

Ik heb de hoop op speciale dingen opgegeven, in vijf jaar dat ik daar voor gebeden heb is dat niet gebeurd. Ik geloof in Hem, en volg Hem na. De belofte is dan volgens de Bijbel dat de oprechten zullen ingaan.. Dus tja.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 12:52

Wat wil je precies voelen dan?

Terug naar “Archief”