Petertje:
Ik heb NIET gezegd dat God de pest zou hebben aan de kerk!
Je verklaarde het eens te zijn met Joris dus lag die conclusie voor de hand. In ieder geval bedankt voor het rechtzetten, dan weten we in ieder geval weer waar we staan.
Petertje:
En als ik je beledigd heb, dat was absoluut niet mijn bedoeling.
Wees niet bang, je beledigt mij niet zo snel. Ik neem altijd m'n dikste huid mee als ik refoweb op ga

Petertje:
Joris en ik proberen duidelijk te maken dat een persoonlijke relatie met God eerst komt. Daarna komt de gemeente.
Ik weet niet of je nu ook voor Joris spreekt. Of nou eerst het individu komt of eerst de gemeente is niet zo belangrijk (daar gaat het me hier in ieder geval niet om). Het ging me meer om het feit dat de kerk (met een kleine k) volledig werd afgeschreven.
Petertje:
Maar zo gauw we niet de verbonden etc. erbij halen, of nog liever erin zetten, worden we afgekat. Jammer.
Ik geloof niet dat er van afkatten sprake was. Er wordt een uitgesproken stelling neergezet en daar wordt dan ook tamelijk uitgesproken op gereageerd. Dat heeft, wat mij betreft, niets te maken met verbonden e.d.
Petertje:
Mijn visie is nog steeds: laten we elkaar opbouwen in de Heer zoals Peterus zegt: Wast op in de genade en in de kennis van onze Here en Heiland, Jezus Christus. En daar hoort zo nu en dan een knipoog bij!
Prima, geen enkel probleem mee.
Klaas