sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

arrebar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

sex voor je huwelijk

Berichtdoor arrebar » 22 jun 2006 21:56

een jaar geleden leefde ik behoorlijk losbandig en heb toen ook sex voor het huwelijk gehad. toen kon het me geen reet intresseren maar nu ik steeds meer ga denken aan een serieuse relatie krijg ik er steeds meer moeite mee hoe vertel ik dat mijn toekomstige vriendin en hoe moet ik er mee omgaan..

let's go ontopic
het leven is een feest! (je moet alleen zelf de slingers ophangen)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 22 jun 2006 22:06

ik zou zeggen: gewoon vertellen. Communicatie is belangrijk, dus verzwijgen maakt alleen maar meer kapot als het alsnog later boven water komt.

Altijd open en duidelijk zijn, en uiteraard zeggen dat je er spijt van hebt maar dat het nu eenmaal niet anders is. Terugdraaien kan je het niet.
what the soul hides, blood tells

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 23:08

Inderdaad. Een grote fout die je kan maken is fouten uit het verleden niet uitspreken. Eerlijkheid is belangrijk in een relatie, geef je fout toe... De ander zal het allicht niet leuk vinden om te horen... Maar al helemaal niet als je het verzwijgt. Misschien goed om dan aan te geven dat je er spijt van hebt, dat je het graag voor haar had willen bewaren... Als ze van je houdt zal ze dat zeker accepteren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 jun 2006 07:03

Hmm, lijkt me erg moeilijk voor je.

Zelf heb ik een jaar of 2 terug super gaaf contact gehad met een jongen, en we liepen al een tijdje lang lekker gek te doen enzo...! Ook hadden we goede gesprekken gehad, en ook wel tersluiks over het onderwerp seks....hoe denk jij daarover etc....!! We hadden nog geen verkering,
Op een gegeven moment kwam ik erachter wel via hemzelf dat ie al met een andere meid sex had gehad. Ik had echt zo iets waarom vertel je dat niet eerder... Ik was best boos. Maaarrr ik heb het hem vergeven. Maar praat! Echt vertel het haar vrij aant begin, opt juiste moment, geef haar reden, tijd om boos te zijn. En als ze idd voor je wilt gaan. Dan blijft ze bij je!
Good luck!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 jun 2006 07:27

Iets vertellen moet natuurlijk wel een doel hebben, zo tussen neus en lippen door tijdens een bakje koffie door vertellen aan iemand voor wie het niet noodzakelijk is om te weten is even nutteloos..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 23 jun 2006 07:48

Raido schreef:Iets vertellen moet natuurlijk wel een doel hebben, zo tussen neus en lippen door tijdens een bakje koffie door vertellen aan iemand voor wie het niet noodzakelijk is om te weten is even nutteloos..

:)

als het gaat om de manier waarop... ja. Daar moet je dan inderdaad eens serieus voor gaan zitten en ook van tevoren duidelijk aangeven dat je iets wilt zeggen wat uiterst serieus is, waar je mee zit en dat het haar pijn kan doen.
what the soul hides, blood tells

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 jun 2006 08:06

Raido schreef:Iets vertellen moet natuurlijk wel een doel hebben, zo tussen neus en lippen door tijdens een bakje koffie door vertellen aan iemand voor wie het niet noodzakelijk is om te weten is even nutteloos..

Nee tuuk nie, maar hij had het ook over zijn toekomstige vriendin he 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 jun 2006 10:22

Inderdaad, gewoon eerlijk vertellen, en wel op tijd. Dan kan zij alsnog bepalen of ze wat wil of niet. Uit eigen ervaring weet ik dat dat het beste werkt, en de meeste mensen zullen daar niet op afknappen. Wellicht vervelend vinden dat ze niet de eerste zijn voor de partner, maar uiteindelijk stappen de meesten er wel overheen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: sex voor je huwelijk

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2006 11:19

arrebar schreef:een jaar geleden leefde ik behoorlijk losbandig en heb toen ook sex voor het huwelijk gehad. toen kon het me geen reet intresseren maar nu ik steeds meer ga denken aan een serieuse relatie krijg ik er steeds meer moeite mee hoe vertel ik dat mijn toekomstige vriendin en hoe moet ik er mee omgaan..

let's go ontopic

Dus je hebt ook ondervonden, dat het met zo'n meisje en een niet zo voorzichtige instelling al gauw te hard gaat. ( :shock: ) (Beetje ludieke variatie van mij op deze, al gaat het dan over een wat wrange zaak.)
Maar dan met dit verschil: het levert een ongeluk op wat je niet graag na vertelt, maar wat helaas aan je vast blijft kleven, en dat heb ik met mijn motor dus niet. Dus misschien zijn vrouwen wel veel gevaarlijker dan motoren.

Overigens - en dat is serieus - vraag ik me wel een beetje af hoe het zo ver komt, want je bent met z'n tweeën. Dat moet dat meisje dat ook gewild hebben, blijkbaar.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jun 2006 13:10

Blijkbaar wel ja... en hij geeft aan nogal losbandig te leven, de vraag is dus ook met wat voor meisjes hij in contact kwam... ik kan je verzekeren, er lopen er genoeg rond in Nederland die daar geen problemen mee hebben, buiten de kerk en heleboel, en ook binnen de kerken zijn ze ruim vertegenwoordigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Re: sex voor je huwelijk

Berichtdoor Ri@nne » 23 jun 2006 13:20

Boekenlezer schreef:
arrebar schreef:een jaar geleden leefde ik behoorlijk losbandig en heb toen ook sex voor het huwelijk gehad. toen kon het me geen reet intresseren maar nu ik steeds meer ga denken aan een serieuse relatie krijg ik er steeds meer moeite mee hoe vertel ik dat mijn toekomstige vriendin en hoe moet ik er mee omgaan..

let's go ontopic

Dus je hebt ook ondervonden, dat het met zo'n meisje en een niet zo voorzichtige instelling al gauw te hard gaat. ( :shock: ) (Beetje ludieke variatie van mij op deze, al gaat het dan over een wat wrange zaak.)
Maar dan met dit verschil: het levert een ongeluk op wat je niet graag na vertelt, maar wat helaas aan je vast blijft kleven, en dat heb ik met mijn motor dus niet. Dus misschien zijn vrouwen wel veel gevaarlijker dan motoren.

Overigens - en dat is serieus - vraag ik me wel een beetje af hoe het zo ver komt, want je bent met z'n tweeën. Dat moet dat meisje dat ook gewild hebben, blijkbaar.

Hij zegt toch ook dat het hem toen niks kon schelen maar nu pas nu hij aan een serieuze relatie begint?

Ga er gewoon op een geschikt moment over praten. Beter dat je er eerst over praat dan dat ze er later achter komt op de een of andere manier. Dan voelt ze zich bedrogen.
Suc6 ermee
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2006 13:35

Inderdaad, ik vind het ook heel belangrijk dat je dat aan elkaar verteld. Alhoewel dat echt niet de gemakkelijkste klus is. Maar eerlijkheid is zo belangrijk, en zeker in een relatie.
Ikzelf wilde aan het begin van mijn relatie, ook zoveel mogelijk weten over zijn verleden. Gewoon neutrale dingen, maar ook over zijn omgang met meiden, enz. Ik vind dat gewoon prettig om te weten. Want aan de hand daarvan weet jij ook een beetje hoe je met je partner om moet gaan. Misschien moet je juist wel heel erg alert zijn, in situaties waarin jullie samen zijn, of misschien moet hij dat juist wel bij jou. Als je het dus van elkaar weet, kan je elkaar dus alleen maar helpen.
Dus als advies zou ik geven: Zeg het gewoon eerlijk, hoe je er toen over dacht, maar ook hoe je er nu over denkt. Dat je er spijt van hebt en dat je het nu dus ook niet meer wil. En vraag haar gewoon om jou daarmee te helpen, daar is niets raars aan. Alleen zou ik zulke dingen wel zeggen, als je idd weet dat je met die persoon je verdere leven wilt delen, want naturrlijk hoeft niet jan en allemaal van jouw verleden te weten. Succes iig!!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2006 13:44

Bij ons was het zo dat ik alles wilde weten, maar hij niet. Dus hij weet niet exact wat ik met andere jongens heb uitgespookt en ik denk dat dat ook niet nodig is...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jun 2006 14:11

Lalage schreef:Bij ons was het zo dat ik alles wilde weten, maar hij niet. Dus hij weet niet exact wat ik met andere jongens heb uitgespookt en ik denk dat dat ook niet nodig is...

Dat weet jij het beste :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 16:28

En iedereen roept maar dat je moet zeggen dat je er spijt van hebt. Wie zegt dat diegene daar spijt van heeft? Als je dat roept terwijl het niet zo is ben je een huichelaar. Eerlijk zijn in een relatie betekend ook écht eerlijk. Zeg dus nóóit dat je er spijt van hebt om er maar vanaf te zijn..

Terug naar “Archief”