Wat mij betreft schaffen we het Koningshuis liever gisteren als vandaag af. Als ik mij de foto's herinnern die in de Haagse schouwburg zijn gemaakt, waarbij de gasten (tijdens een uitvoering ter ere van de verloving van Juliana met Bernhard) met gestrekte rechterarm het Horst Wessellied aanhorende, luisteren naar de klnaken van het orkest. De innige banden met Zuid-Amrika o.a. de familie Peron en Zorreguitta, in een niet al te fris (politiek) Argetinië. De vele vrienden die men daar heeft van een ook al niet al te ondemocratische gehalte; gezien in het beeld dat de Bijbel schetst van de 'Koningen der aarde" die het Beest volgen en zich uiteindelijk dan ook tegen Gods volk zullen keren, dan heb ik het wel gehad met het Koningshuis en vooral de vermenging met dictatoriale achtergronden welke via Prinses Maxiam een hele hele grote rol spelen bij de keuzes en besluiten die men in overweging heeft genomen, binnen onze Regering. Vooral het feit dat onze regering gewoon ogen- en lipppendienst heeft bewezen, zonder naar de grondwet te kijken en de gevoelens te respecteren onder de NL bevolking. Vooral de zogenaamde Christelijke partijen hadden zich meer moeten weren in plaats van tegen deze gewone mensen op te kijken. Als Staatshoofd diennen evengoed de regels na te leven in plaats van onderdanigheid te accepteren als teken van aanvaarding en gezagstrouw!
Een president kan men wegsturen of ter verantwoording roepen, maar een Koningshuis kan zich fouten permiteren welke keer op keer gemaakt kunnen worden; immers men is onaantastbaar omdat men "onschendbaar" is gemaakt. Wie naast president Videla staat, in een open wagen, weet meer te verhalen dan dat hij het niet wist of deelgenoot was van een regime, waar we zelfs de Duitsres nog voor ter verantwoording willen roepen. IKzelf ben ooit eens te gast geweest van een jonge dame wiens vader een belangrijke positie innam in de Peruaanse regering. Haar houding baarde mij zorgen, het zal geen verschil zijn geweest met andere Zuid-Amerikaanse Staten, wier Jet Set de eenvoudige mens veelal uitsluit van de weelde en rijkdom die, als we de Bijbel mogen geloven, dienen te delen. Menselijke Organisaties en politieke bolwerken zullen nooit de menselijke wil, te stijgen boven Gods leiding, van zich zelf af zetten. Eerder menen zij veelal God zelf te vertegenwoordigen. ZO ook de KOningen der aarde, die zich verenigen tegen Gods volk. Zonde van al dat verkwistte belastinggeld.