Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik denk dat het niet gaat om geloof naar aanleiding van genezingen, maar eerder over genezingen naar aanleiding van geloof. Een christen die een lichaamsdeel mist en wil dat die weer aangroeit. (en niet iemand die dat eerst wil zien voor hij/zij gelooft of zo)
Sjaan schreef:Ik ben er nog niet uit hoor. Natuurlijk is God vrij om te doen en te laten wat Hij wil, daar is Hij tenslotte God voor, maar waarom dan niet die ledematen weer aan laten groeien? En waarom dan wel die andere genezingen? God is niet zo willekeurig, Hij heeft bedoelingen met dingen. Maar hier kan ik geen vat op krijgen. Ik vind dit een heel andere vraag dan de vraag waarom Hij de ene gelovige mens wel geneest en de andere niet. Waarom de ene aandoening wel en de andere niet?
Jeneverjuf schreef:In de Bijbel lees ik ook niks over ledenmaten die weer aangroeien. Ik geloof echt wel dat God dat kan doen maar zoals ik hier al meer heb gelezen hoeft God helemaal niet naar ons te luisteren. Het is elke keer weer genade als hij iemand geneest. Elke keer weer een zichtbaar teken van mensen Ik wil voor jullie zorgen. Maar God heeft ook zijn eigen bedoelingen met dingen. Ik ken iemand die het geloof de rug had toegekeerd en toen een ongeluk kreeg waardoor hij in een rolstoel belande en daardoor is hij opnieuw tot geloof gekomen. Is dat dan niet vele male beter dan dat hij door geleefd had zoals hij toen deed?
Groetjes
Lalage schreef:Ik ken wel iemand die genezen is van reuma, maar ook een christenmeisje dat er nog steeds veel last van heeft. Toch ervaart zij ook Gods hulp. We mogen eraan vasthouden dat God alles doet meewerken ten goede, voor hen die in hem geloven.
Marnix schreef:(...) God geneest niet iedereen die oprecht gelooft van ziekte.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 40 gasten