Wonderlijke genezing en amputaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2006 08:14

Ik denk dat het niet gaat om geloof naar aanleiding van genezingen, maar eerder over genezingen naar aanleiding van geloof. Een christen die een lichaamsdeel mist en wil dat die weer aangroeit. (en niet iemand die dat eerst wil zien voor hij/zij gelooft of zo)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 21 jun 2006 09:53

Ik ben er nog niet uit hoor. Natuurlijk is God vrij om te doen en te laten wat Hij wil, daar is Hij tenslotte God voor, maar waarom dan niet die ledematen weer aan laten groeien? En waarom dan wel die andere genezingen? God is niet zo willekeurig, Hij heeft bedoelingen met dingen. Maar hier kan ik geen vat op krijgen. Ik vind dit een heel andere vraag dan de vraag waarom Hij de ene gelovige mens wel geneest en de andere niet. Waarom de ene aandoening wel en de andere niet?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 21 jun 2006 12:06

Marnix schreef:Ik denk dat het niet gaat om geloof naar aanleiding van genezingen, maar eerder over genezingen naar aanleiding van geloof. Een christen die een lichaamsdeel mist en wil dat die weer aangroeit. (en niet iemand die dat eerst wil zien voor hij/zij gelooft of zo)

Het kan misschien allebei, alleen vind ik het een gevaar dat mensen misschien gaan denken dat je als beloning voor je geloof genezen wordt, en dat is natuurlijk niet zo.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 21 jun 2006 12:15

Sjaan schreef:Ik ben er nog niet uit hoor. Natuurlijk is God vrij om te doen en te laten wat Hij wil, daar is Hij tenslotte God voor, maar waarom dan niet die ledematen weer aan laten groeien? En waarom dan wel die andere genezingen? God is niet zo willekeurig, Hij heeft bedoelingen met dingen. Maar hier kan ik geen vat op krijgen. Ik vind dit een heel andere vraag dan de vraag waarom Hij de ene gelovige mens wel geneest en de andere niet. Waarom de ene aandoening wel en de andere niet?

Denk je daar echt antwoord op te krijgen? Je vraag is gewoon erg vanuit de mens geredeneerd, God doet inderdaad dingen niet zomaar, maar doet het iets aan of af aan wie God is en wat zijn bevel is? Daarnaast, waarom focus je zo op amputaties. De vraag waarom de ene kanker wel wonderlijk geneest en vele andere soorten en mensen weer niet, dat is van hetzelfde soort. Het is de aloude vraag van het lijden in de wereld. Ik denk niet dat we God op dat punt teveel moeten bevragen,maar als mens eerst de hand in eigen boezem moeten steken. In dit verband vind ik het boek van Job heel verhelderend.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 jun 2006 17:48

Wie zegt dat Hij nog nooit ledematen heeft doen aangroeien?
Ik ken ook iemand waarbij een tumor zomaar verdwenen was. Dat ontdekten ze op de dag dat eigenlijk de operatie plaats zou vinden. De arts snapte er niks van, dus heeft zij hem haar bijbel gegeven :) .
ken ook voorbeelden van mensen die medisch gezien geen kinderen kunnen krijgen, maar toch zwanger zijn :D
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 jun 2006 19:39

Waarom geneest God geen reuma? Waarom geeft God geen medicijn zodat die reuma behandeld kan worden?

Voorbeeld 1:
Een mevrouw met fibromyalgie was ernstig ziek. Veel pijn, al jaren. Het enige wat ze kon doen was brooddegen en breien. Dat deed ze dan ook veelvuldig, ze verkocht dat op de markt en de opbrengst ging naar kindertehuizen in arme landen, Roemenië ed. Op een keer kwam er een man van zo'n tehuis naar haar toe. Een volslagen onbekende voor haar, alleen qua naam niet. Na een avond praten zou hij weer verder reizen, en hebben ze gebeden. Of God haar beter wilde maken. De mevrouw zelf was er redelijk sceptisch over, ze geloofde er niet echt in. De volgende morgen kon ze zonder hulp en pijn uit bed komen. Ze was genezen! Niet alle pijn was weg, door de ziekte waren er wel een aantal vergroeingen, en dat bleef pijnlijk.

Probleem is nu: Doordat ze niets meer heeft om voor te vechten, zakt alle moed soms weg, en is ze de zin van het leven kwijt. Ze hoeft niet meer te strijden om alle mooie dingen te doen. Veel minder in ieder geval.

Voorbeeld 2:
Een meisje met reuma, chronisch MCTD, en een apparaat. Een bioptonen iets dacht ik. Ze is een aantal keer behandeld, en genezen. Een vrouw met kanker in haar hele lichaam, nog twee weken te gaan. Volledig genezen! Onmogelijk zonder God, of toch niet?

Voorbeeld 3:
4 mensen met een ziekte. Precies dezelfde. Kleine genezingskans. Alle 4 de mensen bidden. 2 Overlijden, de familie zegt: Gods wil. 2 genezen, zij zeggen: Gid, dank U. Hoe kan dat nu? Toch toeval?

Jeneverjuf
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jeneverjuf » 22 jun 2006 10:13

In de Bijbel lees ik ook niks over ledenmaten die weer aangroeien. Ik geloof echt wel dat God dat kan doen maar zoals ik hier al meer heb gelezen hoeft God helemaal niet naar ons te luisteren. Het is elke keer weer genade als hij iemand geneest. Elke keer weer een zichtbaar teken van mensen Ik wil voor jullie zorgen. Maar God heeft ook zijn eigen bedoelingen met dingen. Ik ken iemand die het geloof de rug had toegekeerd en toen een ongeluk kreeg waardoor hij in een rolstoel belande en daardoor is hij opnieuw tot geloof gekomen. Is dat dan niet vele male beter dan dat hij door geleefd had zoals hij toen deed?

Groetjes

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 11:07

Jeneverjuf schreef:In de Bijbel lees ik ook niks over ledenmaten die weer aangroeien. Ik geloof echt wel dat God dat kan doen maar zoals ik hier al meer heb gelezen hoeft God helemaal niet naar ons te luisteren. Het is elke keer weer genade als hij iemand geneest. Elke keer weer een zichtbaar teken van mensen Ik wil voor jullie zorgen. Maar God heeft ook zijn eigen bedoelingen met dingen. Ik ken iemand die het geloof de rug had toegekeerd en toen een ongeluk kreeg waardoor hij in een rolstoel belande en daardoor is hij opnieuw tot geloof gekomen. Is dat dan niet vele male beter dan dat hij door geleefd had zoals hij toen deed?

Groetjes

Eén verhaal uit de Bijbel komt in de buurt. Malchus, wiens oor door Petrus vakkundig werd geamputeerd. Het oor groeide niet vanzelf aan, maar Jezus raakte het oor aan en genas de man. Mooi verhaal trouwens, Jezus brengt daar het "heb uw vijanden lief" in praktijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 12:35

Ik ken wel iemand die genezen is van reuma, maar ook een christenmeisje dat er nog steeds veel last van heeft. Toch ervaart zij ook Gods hulp. We mogen eraan vasthouden dat God alles doet meewerken ten goede, voor hen die in hem geloven.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jun 2006 14:01

Lalage schreef:Ik ken wel iemand die genezen is van reuma, maar ook een christenmeisje dat er nog steeds veel last van heeft. Toch ervaart zij ook Gods hulp. We mogen eraan vasthouden dat God alles doet meewerken ten goede, voor hen die in hem geloven.

Is het dan gelijk Gods werk als zij genezen is? En waarom heeft dat andere meisje het dan wel?

Ik geloof best dat God mensen kan genezen, uiteraard, maar soms heb je aan een apparaat al genoeg om te genezen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 14:02

Als ervoor gebeden is en ze is ineens genezen dan lijkt dat me wel Gods werk ja.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jun 2006 16:26

Lalage schreef:Als ervoor gebeden is en ze is ineens genezen dan lijkt dat me wel Gods werk ja.

En de ander dan, waarvoor ook is gebeden, maar die niet is genezen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 17:24

Dan is dat Gods wil.

Het kan ook aan het geloof en het bidden liggen, maar daar moet je mee oppassen, daar gaan sommigen te makkelijk mee om. Geen genezing? Dan geloof je niet goed. Maar daar moet je mee oppassen want God geneest niet iedereen die oprecht gelooft van ziekte.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jun 2006 23:30

Weet je, ik geloof best dat God mensen kan genezen, maar Gods wil word net zo toegepast zoals het in ons straatje past.

Maar, om een cliche te noemen, God kan alles wat Hij wil.

En soms moet je je er gewoon bij neerleggen dat je niet zult genezen. Helaas.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jun 2006 23:32

Marnix schreef:(...) God geneest niet iedereen die oprecht gelooft van ziekte.

Precies, en daarom moeten we ons er -hoe moeilijk ook ik dat in dit soort situaties vaak ook vind- bij neerleggen dat wij God nooit zullen kunnen begrijpen. Zijn wegen zijn hoger dan onze wegen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”