WK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

WK

Berichtdoor pol » 21 jun 2006 21:49

Hoe kijken jullie als christen zijnde naar het WK?
Kijk je wel/niet. En waarom?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jun 2006 22:18

ik niet. Teneerste omdat ik al geen voetbalfan ben.

Op zich heb ik niks tegen sport. Maar rond het wk is het meer dna een potje voetbal. Mensen hebben alles ervoor over om het te zien, enz enz.
En dan ben ik al helemaaaaal niet te spreken, en zeer velen met mij, over de prostituees die daar zijn voor de voetbalfans. *kotskots*
Hoezo afgod/koning voetbal???

Ik praat wel over een ander WK! De wederkomst 8) :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 jun 2006 00:23

heerlijke volkeren strijd.

Ik krijg er echt weer een vaderland idee van! Gewoon 1 leuke groot spel in de wereld. (top amusument)

Tuurlijk kan het totaal de verkeerde kant op gaan...

Maar ik geloof echt dat God ook een plan heeft met voetbal, amusement en bakken met geld die binnen komen..
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jun 2006 06:36

Aan de ene kant vind ik het wel leuk, het is weer wat anders dan rampen enz. Alleen dat overdreven gedoe van alles oranje: tompoezen, shirts, huizen etc hoeft van mij niet.

Ik volg het zelf amper. Er wordt in huize Pol wel gekeken naar Nederland maar dan met een half oog.

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 22 jun 2006 06:56

Een beetje nationaliteitsgevoel komt weer boven drijven.. :D
Maar verder heb ik niets met voetbal en snap niet dat mensen anderhalf uur er met plezier ernaar kijken.
Maar alles wat er omheen gebeurd vind ik belachelijk en in strijd met de 10geboden. (Prostitutie, dronkenschap etc.)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 jun 2006 07:51

Het had heel leuk kunnen zijn. Helaas blijft het niet alleen bij een fijn potje voetbal...Natuurlijk ligt dit niet alleen aan de voetballers zelf, maar meer aan de supporters. Die maken het spel soms echt tot een ravage en dat is jammer!

Verder vind ik het jammer dat ze er zoveel geld in stoppen. Ze hebben talent, zeker waar maar er zijn zoveel mensen die talenten hebben maar die liggen dan weer op een ander gebied. Maar zij verdienen meestal niet zo'n topsalaris als de voetballers. Dan nog maar niet te spreken over 'wat de voetballers waard zouden zijn'.
- Home is in my head -

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 jun 2006 08:00

hijwel schreef:
Maar ik geloof echt dat God ook een plan heeft met voetbal, amusement en bakken met geld die binnen komen..

Hoe bedoel je dit? Ik volg het niet helemaal gelooof ik.

Verder vind ik voetbal best leuk. Ik vind het ook wel leuk dat ze winnen, je krijgt er een beetje een wij-gevoel van. Maare..we hebben geen TV dus kijken kan ik niet en ik weet niet of dat ik het wel zo interessant vind.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 09:54

Mariaa schreef:Een beetje nationaliteitsgevoel komt weer boven drijven.. :D
Maar verder heb ik niets met voetbal en snap niet dat mensen anderhalf uur er met plezier ernaar kijken.
Maar alles wat er omheen gebeurd vind ik belachelijk en in strijd met de 10geboden. (Prostitutie, dronkenschap etc.)

Naast prostitutie en dronkenschap vergeet je evangeliseren, bidden en geloof uitstralen te noemen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 jun 2006 09:57

Marnix schreef:
Mariaa schreef:Een beetje nationaliteitsgevoel komt weer boven drijven.. :D

Naast prostitutie en dronkenschap vergeet je evangeliseren, bidden en geloof uitstralen te noemen ;)

Die 3 zaken combineer je nu met voetbal? :roll:
Juist dat word te veel vergeten, lijkt me..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 09:58

mw schreef:ik niet. Teneerste omdat ik al geen voetbalfan ben.

Op zich heb ik niks tegen sport. Maar rond het wk is het meer dna een potje voetbal. Mensen hebben alles ervoor over om het te zien, enz enz.
En dan ben ik al helemaaaaal niet te spreken, en zeer velen met mij, over de prostituees die daar zijn voor de voetbalfans. *kotskots*
Hoezo afgod/koning voetbal???

Ik praat wel over een ander WK! De wederkomst 8) :wink:

Voor sommigen is het inderdaad een afgod, voor een hoop anderen gewoon een feestje. Hoeveel voetbalsupporters denk je dat er gebruikt maken van de extra prostituees? En hoeveel niet? Voetbal op zich is geen afgod en niet verkeerd omdat sommigen er verkeerd mee omgaan. Dat geldt voor allerlei dingen in het leven overigens. Voor sommigen is alcohol een afgod, maar mogen wij daarom niet drinken? Jawel, dat mogen we wel, als we er op een goede manier mee omgaan. Dan mogen we daar zeker van genieten. Hetzelfde geldt voor voetbal.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 jun 2006 10:40

De vraag is of je wel zo enthousiast over het WK kunt zijn, als je weet dat dit deze excessen oproept. Dat je zelf goed mee om denkt te kunnen gaan, oke. Maar geeft het dan geen wrang gevoel, als je weet dat zoveel mensen:

- er helemaal in op gaan
- ge/overspannen op de bank zitten te kijken en als een zombie elke voor- en nabeschouwing zitten te volgen
- vloeken als er een tegengoal komt of als er gemist wordt
- mensen zich ziek melden op hun werk als Nederland op een bepaald tijdstip speelt (fraude)
- er overmatig bier wordt geconsumeerd met dronkenschap tot gevolg
- mensen zo chagrijnig zijn als Nederland verliest dat ze daardoor ruzie krijgen met anderen
- mensen tot midden in de nacht lopen te springen op straat (en dat nog wel na een wedstrijd, waarbij het meest belangwekkende het groeien van het gras op het veld was, 0-0).
enz. enz.

Ik voel me daar niet zo lekker bij eerlijk gezegd. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 jun 2006 10:42

Aber... als ik dat nou niet doe, gewoon naar Radio1 luister, het leuk vind als ze het winnen, of kijk bij de buurjongen samen met een paar biertjes?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 jun 2006 10:45

Raido schreef:Aber... als ik dat nou niet doe, gewoon naar Radio1 luister, het leuk vind als ze het winnen, of kijk bij de buurjongen samen met een paar biertjes?

Tja, daar had ik het dus niet over. ;)
Ik vroeg me af of je zo'n goed gevoel erbij kunt hebben als je weet dat heel veel mensen er verkeerd mee omgaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 jun 2006 10:48

elbert schreef:
Raido schreef:Aber... als ik dat nou niet doe, gewoon naar Radio1 luister, het leuk vind als ze het winnen, of kijk bij de buurjongen samen met een paar biertjes?

Tja, daar had ik het dus niet over. ;)
Ik vroeg me af of je zo'n goed gevoel erbij kunt hebben als je weet dat heel veel mensen er verkeerd mee omgaan.
Ja, dat kan :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jun 2006 11:04

Ik kijk ja :D
Op dagen als het geen zondag is in een cafeetje, met een heel stel vrienden. Suuupergezellig. Ik hou echt van die sfeer die er hangt, iedereen in het oranje, iedereen uit zn dak bij doelpunten (helaas, gisteren bleef het rustig ;) )
Op zondag ga ik waarschijnlijk wel ff bij een vriend kijken, mits het niet onder kerktijd is.

Ik vind het wel tof, dat eenheisgevoel als Hollanders. En ik zie het persoonlijk totaaaaal niet als afgod. En als anderen het wel zo zien, is het hun probleem, niet het mijne.
Voor sommigen is geld een afgod, ik gebruik nog steeds gewoon geld, voor anderen is hun auto een afgod, ik rij nog steeds lekker in mn autootje, voor sommigen is de voetbal hun afgod, ik kijk gewoon dit WK lekker de voetbal, zonder dat het de plaats van God in mijn leven inneemt...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”