Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 21 jun 2006 16:46

Je moet rekening houden met de achterban, dé achterrrban! :P
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2006 17:11

Welliswaar zou ik het nu kunnen begrijpen als er nóg een dringende waarschuwing komt, daar er alweer een pagina lang gesproken wordt over al dan niet offtopic gaan hier.

Dus nu weer mannenzaken en om zelf maar het initiatief te nemen;

Wat vinden mannen er van als vrouwen meekijken naar een voetbalwedstrijd? Voetbal is toch wel een typische mannenzaak, dacht ik zo..

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 17:16

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:
Aragorn schreef:Ha, we komen weer in de buurt van mannenzaken. :P

Wat vinden de mannen hier van vrouwen die geen maagd meer zijn? Ik kan me er zelf bepaald niet druk om maken eigenlijk en termen als 'afgelikte boterham' verafschuw ik.

Ik kan niet uit ervaring spreken in dezen, dus kan ik ook niet zeggen hoe zoiets voelt.
Ik weet wel, dat toen ik eens te maken kreeg met een meisje van wie ik erg veel hield, dat ik voor mijzelf voelde dat seksuele promiscuïteit daar absoluut niet bij past. Dat je dan blij bent als je het nog nooit met een ander gedaan hebt.

Promiscuïteit en het hebben van meerdere seksuele relaties na elkaar in je leven hebben geen bal met elkaar te maken natuurlijk. En orgies ook niet, zoals marina al zegt.

Hangt er vanaf op welke manier. Als je bijvoorbeeld 3 verkeringen achter elkaar hebt met seksuele omgang, en dan kom je nog eens bij degene terecht met wie je trouwt, is dat ook een bepaalde vorm van promiscuïteit.
Als ik schrijf 'Dat je dan blij bent als je het nog nooit met een ander gedaan hebt', dan bedoel ik dat uiteraard niet alleen maar ruimtelijk, maar ook temporeel.

Anders ligt het in het geval van overlijden van de partner. Dan mag je opnieuw trouwen.

Mocht het gebeuren dat je in de verkering aan seksuele omgang doet, dan is de Torah wel duidelijk genoeg over de consequentie die dat heeft, zie bijvoorbeeld Deuteronomium 22:28-29.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 17:23

Smurffie schreef:Wat vinden mannen er van als vrouwen meekijken naar een voetbalwedstrijd? Voetbal is toch wel een typische mannenzaak, dacht ik zo..

Waardeloos, want ik interesseer mij niet in voetbal! :lol:

Mij zie je eerder naar een Moto-GP-wedstrijd kijken. En van mij mogen de dames dan zeker meekijken. :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 17:59

leclerc schreef:BL
ik ben toch wel benieuwd naar wat jij allemaal denkt het is toch wel interessant om iemans in een adem de woorden promiscuïteit, krikken, orgies en copuleren te zien gebruiken.
Dat klinkt als ietewat geremde frustratie.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er nogal wat gerommeld wordt met seksualiteit. Dat het er in kerkelijke kring onder jongeren op dat vlak heel wat seculierder aan toe gaat dan acceptabel is. Een krantebericht als dit, bevestigt dat ook. Zelden zal je mensen er openlijk over horen, maar je vangt er wel de signalen van op. En dat vind ik zeer frustrerend.
Dat geeft een gevoel van: 'Ik probeer mij aan de Torah te houden. Oké, dat ik nog nieuw ben heb ik ook niet aan mijzelf te danken, en is Gods genade. Maar nu ik volwassen ben zie ik het waarom van die voorschriften aangaande seksualiteit wel in, en richt ik mij naar Gods Torah. Maar ik lijk naar de maatstaf van de buitenwereld - inclusief de kerkelijke! - wel gek, want men rommelt lekker wat aan, en lapt Gods Torah aan de laars.'
Alsof het ze niet kan schelen dat God een verbond gesloten heeft, waaraan men zich te houden heeft, op straffe van de meest zware vervloekingen! (Zie Deuteronomium 27:26, Deuteronomium 28:15-68) (Hoe komt men daartoe? Men heeft wellicht geen weet van wat de Torah ons voorhoudt? Men gelooft in een zoete Jezus die alles toch wel vergeeft, en is snel met het citeren van Galaten 3:10 en 13, niet gehinderd door al te veel andere bijbelkennis? [Bv. Exodus 23:21; Deuteronomium 29:20] En bekeren kan altijd nog, denkt men wellicht erbij. Of men heeft wacht wel af tot men ervaart dat men uitverkoren is en leeft er ondertussen erg slordig, in slaap gesust als men is door predikanten die het heil hooguit nog aanbieden, maar niet oproepen tot bekering?)
Je gaat je haast afvragen waar je het nog voor doet, ware het niet dat de net genoemde bijbelse gegevens er tegenover staan. En natuurlijk ook, dat ik mijn eventuele ware niet wil teleurstellen. (En dan hoop ik uiteraard ook dat zij mij niet teleurstelt.)
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 jun 2006 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jun 2006 18:04

misschien een goed idee om 's een aantal GOEDE redenen op een rijtje te zetten om te wachten met seks tot je getrouwd bent? Ik ben ook pas op m'n 21ste ofzo echt gaan begrijpen waarom dat zinnig is... gelukkig was het tot dan toe allemaal niet uit de hand gelopen, maar er zijn genoeg mensen die dan al geen maagd meer zijn of zelfs al een kind gebaard hebben.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2006 18:10

Boekenlezer schreef:
Smurffie schreef:Wat vinden mannen er van als vrouwen meekijken naar een voetbalwedstrijd? Voetbal is toch wel een typische mannenzaak, dacht ik zo..

Waardeloos, want ik interesseer mij niet in voetbal! :lol:

Mij zie je eerder naar een Moto-GP-wedstrijd kijken. En van mij mogen de dames dan zeker meekijken. :D

Jij interesseert je niet in voetbal, maar de meeste mannen over het algemeen wel :) Daarom wacht ik ook even nog hun reactie af, voor ik zelf iets ga roepen 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 18:19

Lalage schreef:misschien een goed idee om 's een aantal GOEDE redenen op een rijtje te zetten om te wachten met seks tot je getrouwd bent? Ik ben ook pas op m'n 21ste ofzo echt gaan begrijpen waarom dat zinnig is... gelukkig was het tot dan toe allemaal niet uit de hand gelopen, maar er zijn genoeg mensen die dan al geen maagd meer zijn of zelfs al een kind gebaard hebben.

Het vooruitzicht dat God mij zal verpulveren tot een rokende puinhoop, boezemt me wel een hoop ontzag in, en heeft beslist consequenties voor mijn gedrag!
Ik vind jouw formulering 'GOEDE redenen' nogal merkwaardig. Is wat ik genoemd heb niet goed?
Dat er echter behoefte bestaat aan positieve redenen, dat ben ik zeker met je eens. Men moet beseffen dat het om meer gaat dan alleen 'het mag niet'. (Vooral in erg strenge kringen kan ik me voorstellen dat dat argument het slecht doet, aangezien er zo veel niet mag? Bijv. ook geen broek aan als dame.) Het zal de jongeren bijgebracht moeten worden, dat ze er vreselijk spijt van zullen krijgen als ze het al met een ander gedaan hebben als ze met hun geliefde vrouw/man getrouwd zijn. Mijn moeder heeft mij dat pas laat verteld, maar nog wel voordat ik het zelf ging beseffen. En dat maakt toch een bepaalde indruk. Daar heb ik best wel eens aan gedacht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2006 18:28

Interessante discussie, maar er zijn al genoeg topics over seks voor het huwelijk. :)

Smurffie schreef:Welliswaar zou ik het nu kunnen begrijpen als er nóg een dringende waarschuwing komt, daar er alweer een pagina lang gesproken wordt over al dan niet offtopic gaan hier.

Dus nu weer mannenzaken en om zelf maar het initiatief te nemen;

Wat vinden mannen er van als vrouwen meekijken naar een voetbalwedstrijd? Voetbal is toch wel een typische mannenzaak, dacht ik zo..

Ik vind het niet erg, wel grappig om uit te moeten leggen wat precies het strafschoppengebied is en waarom dat lieve mooie voetballertje nu weer eruit moet. :P Maar ik ben dan ook niet zo'n echte voetbalman, dat scheelt wellicht.

André

Berichtdoor André » 21 jun 2006 18:32

Boekenlezer schreef:Het zal de jongeren bijgebracht moeten worden, dat ze er vreselijk spijt van zullen krijgen als ze het al met een ander gedaan hebben als ze met hun geliefde vrouw/man getrouwd zijn.
Ik begrijp dat ook niet zo, het lijkt net alsof je dan geen emoties hebt ofzo, misschien heb ik ze te snel, kan ook nog natuurlijk.
Gister of eergister hoor ik ook op het 'nieuws' dat er een oproep naar vrouwen ging 'in de grote steden' om zich te laten testen op een of andere soa. (weet zo niet meer welke)
Dan denk je toch ook wat is er nu nog over van God's schepping, want daar hoort het 1 man 1 vrouw 'beleid' toch zeker ook bij?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2006 18:35

Ik vind het niet erg, wel grappig om uit te moeten leggen wat precies het strafschoppengebied is en waarom dat lieve mooie voetballertje nu weer eruit moet. Razz Maar ik ben dan ook niet zo'n echte voetbalman, dat scheelt wellicht.

Wellicht scheelt het ook hóe een vrouw meekijkt. Mijn schoonzusje bijv. zit dan mee te gillen; ''Schiet 'm erin man, had makkelijk gekund!'' Dat soort uitspraken waag ik me dan weer niet aan :P

André

Berichtdoor André » 21 jun 2006 18:40

Voetbal, ehm, check m'n shirt :P

Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 jun 2006 19:03

Ik heb flink gesnoeid in het topic, vanaf nu maar weer on-topic blijven. Zo niet dan moet mannenzaken maar naar slowchat verhuizen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2006 20:32

André schreef:
Boekenlezer schreef:Het zal de jongeren bijgebracht moeten worden, dat ze er vreselijk spijt van zullen krijgen als ze het al met een ander gedaan hebben als ze met hun geliefde vrouw/man getrouwd zijn.
Ik begrijp dat ook niet zo, het lijkt net alsof je dan geen emoties hebt ofzo, misschien heb ik ze te snel, kan ook nog natuurlijk.
Gister of eergister hoor ik ook op het 'nieuws' dat er een oproep naar vrouwen ging 'in de grote steden' om zich te laten testen op een of andere soa. (weet zo niet meer welke)
Dan denk je toch ook wat is er nu nog over van God's schepping, want daar hoort het 1 man 1 vrouw 'beleid' toch zeker ook bij?

Je bedoelt seksuele gevoelens, lijkt me. (Vind ik nog wat anders dan emoties. Emoties, dat zijn zaken als: lachen, huilen, etc. Niet de gevoelens zelf dus, maar de uiting ervan. Emotie = e + motio, e = uit, motio = beweging.)
Er zijn ook gevoelens waarbij het wel zo verstandig is ze in de teugels te houden. Ik zou ook best als een coureur mijn motor plat in de bochten willen leggen. Lijkt me enorm gaaf. ('k Maak dagelijks bochten op de snelweg.) Maar ik stel de prioriteit toch maar op het veilig en onbeschadigd aankomen op mijn plaats van bestemming.

Wat seksuele gevoelens betreft, die heb ik natuurlijk ook, maar ervaar ze ook weer niet zo, dat ze onbeheersbaar met me aan de haal gaan. Ik snap wat je bedoelt met 'alsof je geen gevoelens hebt', al is het niet iets wat me nu nog dwars zit w.b. die seksuele regels. ('k Zal de gave van de onthouding misschien hebben?)

André

Berichtdoor André » 21 jun 2006 22:16

Boekenlezer schreef:
André schreef:

Je bedoelt seksuele gevoelens, lijkt me. (Vind ik nog wat anders dan emoties. Emoties, dat zijn zaken als: lachen, huilen, etc. Niet de gevoelens zelf dus, maar de uiting ervan. Emotie = e + motio, e = uit, motio = beweging.)
Er zijn ook gevoelens waarbij het wel zo verstandig is ze in de teugels te houden. Ik zou ook best als een coureur mijn motor plat in de bochten willen leggen. Lijkt me enorm gaaf. ('k Maak dagelijks bochten op de snelweg.) Maar ik stel de prioriteit toch maar op het veilig en onbeschadigd aankomen op mijn plaats van bestemming.

Wat seksuele gevoelens betreft, die heb ik natuurlijk ook, maar ervaar ze ook weer niet zo, dat ze onbeheersbaar met me aan de haal gaan. Ik snap wat je bedoelt met 'alsof je geen gevoelens hebt', al is het niet iets wat me nu nog dwars zit w.b. die seksuele regels. ('k Zal de gave van de onthouding misschien hebben?)
*knip*
Laatst gewijzigd door André op 22 jun 2006 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”