Ten eerste wordt er op de RO muziek gedraaid, die nog niet op andere zenders (24 uur per dag) te beluisteren valt.
Moet dat dan? Wij hebben toch stapels cd's van allerhande koren en klassieke componisten? Daar is geen RO voor nodig in mijn ogen.
Verder worden er programma's uitgezonden als actuele nieuwe boeken, serie 55+, kinderprogramma's, debatten, thema-avonden over bijvoorbeeld israël, vakantiebestemmingen enz enz.
máár.... dat is toch overal te beluisteren op Radio1, 2 en 4?
En meditaties....die zijn er al genoeg zeg je...Ik denk dat meditaties er nooit genoeg kunnen zijn, je verdiepen in God en zijn Woord kan je niet vaak genoeg doen!
Nee daarin ben ik het eens, maar daar is geen radio-omroep voor nodig. We hebben boeken, cd's, we hebben de CBB die de samenbinder en andere boeken inlezen en die je kunt aanvragen... het is geen noodzaak om via een omroep; de ether dat uit te zenden.
Wat ik bij jou proef is een vijandigheid tegen alles wat refo is en dat vind ik jammer. Het is heus niet erg als je bijvoorbeeld de muziek niet mooi vind of iets anders, maar bij jou is het, omdat het REFO is, gelijk al niet goed!
Je bent hier een paar dagen, je heb een paar postings. Ik zit hier zo ongeveer vier jaar en jij denkt mij op twee a drie postings te kunnen vast pinnen hoe ik ben? Ken jij mijn beweegredenen?
Erg jammer! Ik weet niet of je gelovig bent, maar als je dat bent, dat weet jij net zo goed als ik dat je respect moet hebben voor je medemens en dat heb jij duidelijk niet, ook al zeg je van wel!
Ik ben refo, en ik heb respect. Ik laat jou rustig naar de RO luisteren en wat je allemaal nog meer doet. Ik geef alleen aan waarom ik geen noodzaak zie voor een RO; en dan ben ik opeens onrespectvol?
Jij schrijft trouwens ook nog dat je doelt op reformatorische koormuziek, de enige muziek die goedgekeurd wordt door refo's....weer een bewijs dat je nog niet de moeite hebt genomen om ook maar een paar uur naar de omroep te luisteren, want dan zou je weten dat er meer gedraaid wordt als alleen maar 'refo koormuziek'
gaaf, er wordt dus ook pop gedraaid en gospel en christelijke hardcore? (nee; natuurlijk niet... goed laat ik dan 'klassiek' ook noemen als goedgekeurde muziek in reformatorische kringen).
Ik zie het nut gewoon niet in van de RO, ik zet kritische vraagtekens, ik zie gewoon geen toegevoegde waarde... voor muziek hebben we cd's, voor meditaties onze boeken, voor cultuur is er genoeg aanbod via de ether, voor debatten, discussie, actualiteit, reizen idem dito..