liefie schreef:en bij bejaarde mannen gebeurd dat ook niet zo snel meer
Bij ons juist wel, die bejaarde mannen zijn soms nog erger dan de jongeren....
Moderator: Moderafo's
Cherry schreef:In mijn werk (gehandicaptenzorg) wordt ik regelmatig geconfronteerd met bewoners die zichzelf bevredigen. Ze doen dit gewoon waar iedereen bij is, schamen zich er niet voor.
Ze functioneren op het niveau van een baby, dus je kunt ze niet vertellen dat dit niet mag.
Als een bewoner in de huiskamer zichzelf bevredigt, proberen we eerst om te zeggen dat het niet mag, en als dit niet werkt, zetten we de rolstoel op de eigen slaapkamer.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat een bewoner mij vroeg om een seksuele handeling te doen. Ik zou dat echt nooit doen, dat gaat over mijn grens.
Bij mij op mijn werk gebeurt het ook, dat de tieners zichzelf bevredigen. Meestal zitten ze nog net niet met de hand in hun broek, doen ze dat wel, dan halen we zonder wat te zeggen hun hand weg en leiden ze af door ze bijvoorbeeld wat anders in de hand te geven.
Daphne schreef:Trouwens, in het begin van je post, vermeldde je, dat ze functioneren op het niveau van een baby. Begrijpen ze dan wel wat je bedoelt als je zegt dat ze zich niet mogen bevredigen?
Dippie schreef:Daphne schreef:Trouwens, in het begin van je post, vermeldde je, dat ze functioneren op het niveau van een baby. Begrijpen ze dan wel wat je bedoelt als je zegt dat ze zich niet mogen bevredigen?
In mijn werk (gehandicaptenzorg) wordt ik regelmatig geconfronteerd met bewoners die zichzelf bevredigen. Ze doen dit gewoon waar iedereen bij is, schamen zich er niet voor.
Ze functioneren op het niveau van een baby, dus je kunt ze niet vertellen dat dit niet mag.
Als een bewoner in de huiskamer zichzelf bevredigt, proberen we eerst om te zeggen dat het niet mag, en als dit niet werkt, zetten we de rolstoel op de eigen slaapkamer.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat een bewoner mij vroeg om een seksuele handeling te doen. Ik zou dat echt nooit doen, dat gaat over mijn grens.
Goed lezen
Cherry schreef:Je kunt je afvragen of de bewoners snappen wat je bedoelt omdat ze zo'n laag denkniveau hebben inderdaad...
Maar toch vind ik het goed om 'nee' te zeggen terwijl je de bewoner laat stoppen met bevrediging.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten