Moderator: Moderafo's
Wellicht op een url in Frankrijk?Optimatus schreef:Zijn de teksten van Datheen ergens op internet te vinden?
pol schreef:En zo is het misschien wel goed dat er totaal 2 verschillende dingen zijn
de eojd voor evangelicos en datheen voor refos.
En het belangrijkste van dit al: dat God de eer mag krijgen.
of je nu op hele noten zingt of een of ander ritmisch nr.
Als je een psalm van datheen zingt en je zit met je gedachten ergens anders is dit dan tot eer van God?
Marnix schreef:pol schreef:En zo is het misschien wel goed dat er totaal 2 verschillende dingen zijn
de eojd voor evangelicos en datheen voor refos.
En het belangrijkste van dit al: dat God de eer mag krijgen.
of je nu op hele noten zingt of een of ander ritmisch nr.
Als je een psalm van datheen zingt en je zit met je gedachten ergens anders is dit dan tot eer van God?
nee maar de taal is tenminste heerlijk ouderwets en moeilijk te begrijpen, het wordt meestal met het heilige orgel begeleid op hele lange noten... kortom: Dat is tenminste eerbiedig en past bij Gods heiligheid... En of je dan je aandacht er bij kan houden en of je bewust meezingt en mee kan zingen of niet, of de boodschap overkomt, dat vinden sommigen minder belangrijk... gevolg: Afkraken van de evangelische manier van zingen...?
Ik lees toch echt over trommelen en luiten in de Bijbel die zijn vervangen door drumstellen en gitaren. Het orgel is een duyvelschen fluytenkascht. Verder vind ik het idioot om dingen tegen elkaar uit te meten. Datheen is een manier van zingen, met bepaalde tekst, met bepaalde snelheid; Datheen heeft meer inhoud dan Rebecca en BarlowGirl.. en ik gok dat de helft van de kindjes het Engels ook niet zo heel goed kennen.LeChat schreef:Traditioneel zo gegroeid, oud(er) instrument (dan de rest)...
Wullimpie schreef:nee maar de taal is tenminste heerlijk vernieuwend en makkelijk te begrijpen, het wordt meestal met het heilige drumstel begeleid op swingende ritme´s... kortom: Dat is tenminste eerbiedig en past bij Gods heiligheid... En of je dan je aandacht er bij kan houden en of je bewust meezingt en mee kan zingen of niet, of de boodschap overkomt, dat vinden sommigen minder belangrijk... gevolg: Afkraken van de refomatorische manier van zingen...?
Sorry, maar ik kon het echt niet laten.![]()
![]()
In de SV staat orgel, maar dat is geen pijporgel of zo iets hoorLeChat schreef:@ Raido: Het is inderdaad ook meer 'traditie' dan de 'leeftijd'. Denk ik.
(Maar hoe zat dat ook alweer met die muziekinstrumentenbouwers in Genesis? Welke instrumenten bouwden die ook alweer?)
SV ~ Gen 4,21
En de naam zijns broeders was Jubal; deze was de vader van allen, die harpen en orgelen handelen.
HSV
En de naam van zijn broer was Jubal; deze werd de vader van allen die citer en fluit kunnen bespelen.
NBV
Zijn broer heette Jubal; hij werd de stamvader van allen die op de lier of de fluit spelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten