Hierbij dan een reactie van Johan zelf
Ik ben blij dat ook hier het artikel te sprake komt
En ik hoop dat het artikel begrepen wordt
het artikel is voor veel refohomo's (die al volop aan het discuseren zijn op diverse fora) stappen terug zetten.
en voor veel reformatorische mensen die niets met dit onderwerp te maken hebben misschien zelfs provocerend.
Ik heb bewust gezocht naar de plek waar we als refohomo's met de reformatorische kerk weer in gesprek kunnen komen.
Verder is het artikel bedoeld als een toepassing niet allen op de refohomo's maar ook op ons zelf,
Zijn wij door ons gelaat, gewaad en gepraat misschien niet afstand scheppend voor mensen met geloofs problemen ?
Ook heb ik gehoord van ouders die dit artikel aangrepen om tegen hun homofiele kind te zeggen "zie je wel dat je toch wel kan trouwen als homo"
Van die laatste reactie ben ik erg geschrokken
Hoe kun je het in het hoofd halen om als ouders je homofiele kind te wijzen op de mogelijkheid om te trouwen met een vrouw !!!
Dit is je eigen kind psychies in de problemen storten en de aanstaande vrouw ook.
Bovendien ben je dan weer bezig met het verhaal toe te passen op een ander en niet op je zelf.
Voor de rest ga hier niet teveel reageren want ben normaal niet zo actief hier ennuh er komt een berg op me af op dit moment.
Wens jullie Gods zegen en veel openheid toe
Ga en spreek vanuit de kracht maar ook van uit de liefde van het geloof.