De dag was goed! (het weer, de sfeer en de Heer

Moderator: Moderafo's
TKF schreef:Ik heb zo eens wat foto's bekeken en het een en ander vernomen (zelf ben ik niet geweest) en vond het eerlijk gezegd meer rock dan eer aan God. Er kwamen meer mensen om lekker te 'rocken' dan God te eren.
Ik krijg de indruk dat de essentie van de Boodschap niet naar voren komt. Het is meer de aandacht van jongeren trekken door met 'wereldse elementen' naar voren te komen. Ik had verwacht dat de Boodschap ook een echte plaats zou krijgen, maar als ik zo het een en ander verneem en zie op de site valt mij dat tegen, maar goed, ik ben er ook niet geweest.
Met alle respect, maar als er eerst een verhaaltje komt over hoe goed de artiesten zijn en daarna nog even snel: God is goed (oid) dan denk ik dat je aandacht meer uitging naar de artiesten dan naar God.
Het leven is maar een zandkorrel in een grote emmer als je het vergelijkt met de eeuwigheid hierna! Natuurlijk is het niet goed om alleen nadelige dingen in het geloof te benadrukken (ik wordt daar meestal ook niet vrolijk van in de reformatorische kerken), maar het moet niet 'te' blij worden.
Opmerkelijk dat we blijkbaar op basis van een zelfde dag zo verschillende conclusies trekken en en dingen heel verschillend ervaren. Hoe kan dat?
Acire schreef:sweap schreef:Waarschijnlijk omdat ik een perspas had, en jij niet![]()
![]()
Nic is echt een mooie man ja. Wel ijdel, want hij wilde de Ronduit hoed niet opzetten, omdat ie nog moest zingen, haha
Grumble. De volgende keer knuppel ik Omega neer, en leen ik zijn pas even
Omega schreef:Marnix schreef:Opmerkelijk dat we blijkbaar op basis van een zelfde dag zo verschillende conclusies trekken en en dingen heel verschillend ervaren. Hoe kan dat?
Dat heet perceptie. De een wil geen kwaad woord over de EOJD horen, ook al springen ze naakt over het podium, de ander is wat objectiever.
elbert schreef:Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".
Tja, dat is nu een woord dat ik niet bij een christelijke bijeenkomst had verwacht.
Welja, de bekende cliché-bezwaren worden weer eens uit de kast getrokken..
Mja, maar refo's leggen die drempel wat lager dan anders-soort-christenen. Ik ben van overtuiging dat Zao en Underoath ook goed zijn, maar die zul je van zijn langzalzeleven niet zien op de EOJDDat de eo-jongerendag iets anders is dan een jongerenavond in Doorn klopt, maar ik geloof niet dat God zich laat beperken door één uitingsvorm.
elbert schreef:Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".
Tja, dat is nu een woord dat ik niet bij een christelijke bijeenkomst had verwacht.
Omega schreef:Dat heet perceptie. De een wil geen kwaad woord over de EOJD horen, ook al springen ze naakt over het podium, de ander is wat objectiever.
Marnix schreef:elbert schreef:Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".
Hehe... waarom niet? Het was Awesome want "our God is an Awesome God"Oh en ben je nou nog niet aan een beetje turbo-taal gewend?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten