EO-Jongerendag 2006

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 18 jun 2006 19:23

woei, dat zijn inderdaad leuke foto's :shock: je zal maar met die BarlowGirls op de foto staan :oops: :D

De dag was goed! (het weer, de sfeer en de Heer ;))

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 jun 2006 19:29

Wat ik wel goed vond van Grandia was dat hij zei dat het geloof in Jezus Christus radicaal is, dus je op een radicale manier losmaken van de wereld en de dingen van de wereld. Past mooi bij de discussie over popmuziek. ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 18 jun 2006 20:34

Acire schreef:Mensch! Ik ben jaloers! Waarom sta jij met Barlowgirl en met die mooie man van Salvador op de foto en ik niet :shock: :x :wink:

Waarschijnlijk omdat ik een perspas had, en jij niet :wink: 8)
Nic is echt een mooie man ja. Wel ijdel, want hij wilde de Ronduit hoed niet opzetten, omdat ie nog moest zingen, haha

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2006 21:04

sweap schreef:Waarschijnlijk omdat ik een perspas had, en jij niet :wink: 8)
Nic is echt een mooie man ja. Wel ijdel, want hij wilde de Ronduit hoed niet opzetten, omdat ie nog moest zingen, haha

Grumble. De volgende keer knuppel ik Omega neer, en leen ik zijn pas even 8)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 jun 2006 23:48

Ah, ik was er helaas niet bij. Maar heb sommige delen wel op de TV gevolgt, vooral om het optreden van Barlow Girl niet te missen. Érg goed vond ik ze in ieder geval, live in het Gelredome zal het ongetwijfeld nog fantastischer geweest zijn. De sprekers heb ik niet meegekregen, maar op de TV zag je ook een reünie met alle sprekers, presentatoren etc. uit het verleden van ds. Hegger tot Frank van der Velde, erg leuk iig.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2006 00:10

TKF schreef:Ik heb zo eens wat foto's bekeken en het een en ander vernomen (zelf ben ik niet geweest) en vond het eerlijk gezegd meer rock dan eer aan God. Er kwamen meer mensen om lekker te 'rocken' dan God te eren.

Ik krijg de indruk dat de essentie van de Boodschap niet naar voren komt. Het is meer de aandacht van jongeren trekken door met 'wereldse elementen' naar voren te komen. Ik had verwacht dat de Boodschap ook een echte plaats zou krijgen, maar als ik zo het een en ander verneem en zie op de site valt mij dat tegen, maar goed, ik ben er ook niet geweest.

Met alle respect, maar als er eerst een verhaaltje komt over hoe goed de artiesten zijn en daarna nog even snel: God is goed (oid) dan denk ik dat je aandacht meer uitging naar de artiesten dan naar God.

Het leven is maar een zandkorrel in een grote emmer als je het vergelijkt met de eeuwigheid hierna! Natuurlijk is het niet goed om alleen nadelige dingen in het geloof te benadrukken (ik wordt daar meestal ook niet vrolijk van in de reformatorische kerken), maar het moet niet 'te' blij worden.

Volgens mij heeft het toch gewoon de maken met onbekendheid met dergelijke vormen. Ik zat daar en vond de muziek wel leuk maar niet super, op Salvador na... (raar dat de meesten die wat minder vonden, ik vond het de meest swingende band... maar je moet wel een beetje van Latin houden :))

Maar ff to the point, ik dacht juist: Ach de muziek is leuk maar niet super... maar Jezus staat hier wel overduidelijk centraal. Bij de praatjes, opwekking... maar ook zeker bij de artiesten. Ze kwamen heel helder voor hun geloof uit, vertelden over Gods liefde enzo. Hij stond 100% centraal op het podium, het was volgens mij juist wel volledig tot Gods eer.... en ook niet alleen de blije dingen werden , zeker ook de consequenties die het voor je geloofsleven heeft.

En Omega, ook bij jou heb ik juist het tegenovergestelde idee, het was volgens mij niet zo dat afhankelijkheid van Jezus alleen, niet centraal stond, ik heb dat meerdere malen gehoord... en dat werd vervolgens mooi doorvertaald naar de praktijk, wat dat voor je leven betekent.

Opmerkelijk dat we blijkbaar op basis van een zelfde dag zo verschillende conclusies trekken en en dingen heel verschillend ervaren. Hoe kan dat?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 19 jun 2006 07:02

Marnix schreef:

Opmerkelijk dat we blijkbaar op basis van een zelfde dag zo verschillende conclusies trekken en en dingen heel verschillend ervaren. Hoe kan dat?

Dat heet perceptie. De een wil geen kwaad woord over de EOJD horen, ook al springen ze naakt over het podium, de ander is wat objectiever. ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 19 jun 2006 07:34

Acire schreef:
sweap schreef:Waarschijnlijk omdat ik een perspas had, en jij niet :wink: 8)

Grumble. De volgende keer knuppel ik Omega neer, en leen ik zijn pas even 8)

als je't maar laat :P
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 jun 2006 08:05

Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".
Tja, dat is nu een woord dat ik niet bij een christelijke bijeenkomst had verwacht. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jun 2006 08:21

Omega schreef:Marnix schreef:

Dat heet perceptie. De een wil geen kwaad woord over de EOJD horen, ook al springen ze naakt over het podium, de ander is wat objectiever. ;-)

De een wil altijd een kwaad woord over de EOJD spreken, de ander is wat objectiever :wink: (naakt zie ik ze er nog niet op het podium komen, gezien de oproep van BarlowGirl en Rebecca. De dames waren gisteren overigens in het programma van de EO, elke zondag van 22.00 tot 1.00 op 3FM.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jun 2006 08:32

Optimatus schreef:Overigens, kan. Kinneging vroeg nog naar je. Je krijgt de groeten van hem.

Ah doe die beste man de hartelijke groeten terug :D Ik hoop zeker nog vaker daar bijzondere diensten te bezoeken.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 jun 2006 08:37

elbert schreef:Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".
Tja, dat is nu een woord dat ik niet bij een christelijke bijeenkomst had verwacht. :roll:

In die context wordt 'waanzinnig' gebruikt voor 'geweldig' en niet voor 'waanzin'.

Welja, de bekende cliché-bezwaren worden weer eens uit de kast getrokken..

Ik vind het inderdaad jammer dat elk jaar weer dezelfde kritiek op de eo-jongerendag is. Volgens hen staan de artiesten te veel centraal, rockende mensen, men belicht één kant van het geloog etc etc. Als iedereen zegt (met uitzondering van Omega, die vast weer een kritisch stuk moest schrijven voor het RD :) ), die naar de EO-jongerendag is geweest, dat God centraal staat dan zie ik niet in waarom de artiesten centraal zouden staan. Ook krijgen de sprekers het er weer flink van langs. Men hoort; 'jij moet je bekeren' en men concludeert meteen dat we het zonder God ook wel kunnen. Dat is niet eerlijk. Wim Grandia heeft duidelijk in z'n preek verteld dat zonder Jezus niets mogelijk was en is. Er wordt idd geklapt en heftig gegild als Barlow Gril opkomt, maar wat maakt dat uit. Je mag best applaudiseren voor de artiest. Dan maak het niet uit in welke vorm dat gegoten is. Dat de eo-jongerendag iets anders is dan een jongerenavond in Doorn klopt, maar ik geloof niet dat God zich laat beperken door één uitingsvorm.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 jun 2006 08:52

Dat de eo-jongerendag iets anders is dan een jongerenavond in Doorn klopt, maar ik geloof niet dat God zich laat beperken door één uitingsvorm.
Mja, maar refo's leggen die drempel wat lager dan anders-soort-christenen. Ik ben van overtuiging dat Zao en Underoath ook goed zijn, maar die zul je van zijn langzalzeleven niet zien op de EOJD :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2006 12:03

elbert schreef:Als ik de EO site die aan de jongerendag is gewijd, dan valt de EOJD in 1 woord samen te vatten: "Waanzinnig".

Hehe... waarom niet? Het was Awesome want "our God is an Awesome God" :) Oh en ben je nou nog niet aan een beetje turbo-taal gewend? ;)

Omega schreef:Dat heet perceptie. De een wil geen kwaad woord over de EOJD horen, ook al springen ze naakt over het podium, de ander is wat objectiever.

LOL! :) Volgens mij is het niet echt objectief om iedereen die het niet met jou eens is "niet-objectief" te noemen :) :D Ik kijk er ook wel objectief naar, met het verschil dat ik wat meer dit soort vormen gewend ben... ik ben er dus over het algemeen wel positiever over... maar dat maakt mijn mening niet minder objectief dan de jouwe :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 jun 2006 12:30

Marnix schreef:

Hehe... waarom niet? Het was Awesome want "our God is an Awesome God" :) Oh en ben je nou nog niet aan een beetje turbo-taal gewend? ;)

Turbo-taal is zooo passé. :)}o

Maar "waanzinnig" heeft in het ABN niet in eerste instantie de betekenis van "geweldig" of "te gek", maar eerder de betekenis van gewoon "gek".
Ik ben zeker te oud en te bekrompen, dat ik me daar druk over maak. :(old :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”