Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Mooi dan, zo'n jongerendag waar mensen van allerlei stromingen gewoon samen God loven zonder elkaar met modder te bekogelen.
pol schreef:Marnix schreef:Mooi dan, zo'n jongerendag waar mensen van allerlei stromingen gewoon samen God loven zonder elkaar met modder te bekogelen.
Maar zouden er op de jongerendag veel "refo-christenen" komen vraag ik me af? en dan vooral jongeren uit de HHK, Ger. Gem (in Ned) OGG enz. Als ik de antwoorden in de vragenrubriek lees, denk ik niet dat deze stroming rijk vertegenwoordigd. is?
Riska schreef:pol schreef:Marnix schreef:Mooi dan, zo'n jongerendag waar mensen van allerlei stromingen gewoon samen God loven zonder elkaar met modder te bekogelen.
Maar zouden er op de jongerendag veel "refo-christenen" komen vraag ik me af? en dan vooral jongeren uit de HHK, Ger. Gem (in Ned) OGG enz. Als ik de antwoorden in de vragenrubriek lees, denk ik niet dat deze stroming rijk vertegenwoordigd. is?
Ik zeg het je niet na - ik denk dat er heel veel geweest zijn!
Riska schreef:Optimatus schreef:Wat meer respect voor de christenen uit de catholica & anglicana, de romana, de lutherana en de orthodoxie zou ook niet verkeerd zijn...
oftewel, in gewoon nederlands: alle kerkgenootschappen...
Het lijkt mij ook allemaal betrekkelijk logisch. De evangelische godservaring en het evangelische godsbeeld verschild namelijk nogal wat van de reformatorische variant.In 'mijn' gemeente wordt er niks over de hele eo jd gezegd dus gaan de jongeren er gemakkelijker heen. In de meer 'evangelische' kerken wordt het aangemoedigd, en gaan er dus veel jongeren heen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten