Moderator: Moderafo's
O, ik zou ook best graag dominee willen worden, omdat ik mensen wil vertellen over Jezus Christus en de andere aspecten van het geloof. Het geinige is alleen dat onze kerk (in mijn geval de Gergem) leert dat een roeping wel iets anders is dan een simpel 'wel dominee willen worden', daar gaat een heel weg van bevinding, ervaring en allerhande mystieke 'poespas'; en dat is denk ik veel meer wat wringt.johannes1 schreef:er zullen best mensen zijn die daar tegen in gaan hoor en toch dominee willen worden lijkt me.
johannes1 schreef:er zullen best mensen zijn die daar tegen in gaan hoor en toch dominee willen worden lijkt me.
leentje schreef:Ook de ggin heeft er een student bij! Hij komt uit Barneveld, meer weet ik ook niet.
Toch fijn voor de ggin!
marina87 schreef:Daar zul je je nog sterk in vergissen. Ik zit ook in de ggin en zal het nooit over m'n lippen durven krijgen om te zeggen dat ik echt geloof. Als ik die enge preken hoor over hemelhoge schuld en jezelf bedriegen voor een nimmereindigende eeuwigheid, ik weet dat mijn bekering gemeten en gemeten en gemeten zal worden. Heb je dit al ondervonden? en dit en dit? En iedere zondag hameren dat wij als gemeenteleden van de ggin nog onder de ware leer mogen verkeren. Laat staan dat je aan komt met: 'Ik zou graag dominee willen worden en de mensen willen wijzen op het offer van Christus'. Nee dat laat je wel!
Raido schreef:Nee dat hoeft niet... maar je doet het wel.mw schreef:en dan nog... voor je geloof hoef je je niet te schamen... ook niet voor mensen die het geloof zwargallig maken.
ahuibers schreef:Dat moet niet....
Als er niemand is die door God naar het Curatorium geleid word komt er ook geen dominee bij.
Je laat het voorkomen of dit mensenwerk is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten