Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 jun 2006 19:53

Zo moeilijk is het toch allemaal niet. Concerten van de meeste seculiere bands zijn de ver-van-mijn-bed-show van de meeste christenen. Laat staan refo's ;-) Ze zullen er nooit komen, ze willen er niets mee te maken hebben en dat is mijns inziens helemaal terecht. Waarom moet dat dan zo nodig hier geplaatst worden? Die promotie vind ik hier absoluut niet passen. Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jun 2006 19:54

henkie schreef:Zo moeilijk is het toch allemaal niet. Concerten van de meeste seculiere bands zijn de ver-van-mijn-bed-show van de meeste christenen. Laat staan refo's ;-) Ze zullen er nooit komen, ze willen er niets mee te maken hebben en dat is mijns inziens helemaal terecht. Waarom moet dat dan zo nodig hier geplaatst worden? Die promotie vind ik hier absoluut niet passen. Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.

mee eensch is. 8)
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 jun 2006 19:57

Aragorn schreef:@Acire: dus het is reformatorisch om geen links op je site te hebben waar namen van mensen die zelf niet reformatorisch zijn in voorkomen? Dan wordt het wel heel eng zeg..

Jij begrijpt heel best wat ik bedoel!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:57

Zo is het dus. Als je data van zulke concerten wil weten moet je maar op site's kijken die daarvoor bestemd zijn. Van grote radiostations ofzo bijvoorbeeld.

Hier lijkt het mij niet echt de plek voor, al zullen er altijd mensen zijn die toch pogingen blijven wagen om het gedachtengoed wat hier heerst van lieverlee om zeep te helpen, waarmee dan ook.

Goed dat dit aangepakt wordt dus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2006 20:01

henkie schreef:Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.

Toch is dat niet geheel irrelevant. Kennelijk gaat een gedeelte van de refo-achterban toch naar concerten van seculiere artiesten en als je dan een setlist van een festival waar je naartoegaat kopieert lijkt me dat niet bedoeld als promotie van iedere afzonderlijke artiest daarop.

Waarom het hier geplaatst moet worden? Ach, moeten is een groot woord, maar in KCM zijn genoeg gelijkgezinden te vinden om fijn mee over muziek en bezochte concerten te babbelen. Dat lijkt me ook de voornaamste reden waarom mensen het doen.

Overigens kan ik, zoals gezegd, best begrijpen dat men moeite heeft met het promoten van bepaalde bands maar zou het niet verstandiger zijn die dan te censureren ipv het gelijk te beperken tot christelijke muzikanten? Want dat wordt wel erg moeilijk handhaven en ook refo's luisteren lang niet altijd naar christelijke muziek (klassiek bijv, het is allemaal al genoemd).

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 20:17

Hier lijkt het mij niet echt de plek voor, al zullen er altijd mensen zijn die toch pogingen blijven wagen om het gedachtengoed wat hier heerst van lieverlee om zeep te helpen, waarmee dan ook.
Als je met dat gedachtegoed 'de oude waarheid' bedoeld moet ik je toch echt wakkerschudden in al die 4 jaar dat ik hier al rond hang heeft dat hier nog nooit geheerscht en toen ik hier als braaf refootje met blouse en scheiding kwam, was ik geshockeerd :)

Maar, het komt er op neer.. geen HIM en geen DJ Hell meer, en bands die herrie maken. Alleen christelijke bands, punt. Dat is duidelijk. Om nou een Refoweb in Hersteld Verband op te richten lijkt mij niet de bedoeling; hoewel mijn hart als ware protest-tant daar natuurlijk om schreeuwt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 15 jun 2006 20:42

Aragorn schreef:
henkie schreef:Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.

Toch is dat niet geheel irrelevant. Kennelijk gaat een gedeelte van de refo-achterban toch naar concerten van seculiere artiesten en als je dan een setlist van een festival waar je naartoegaat kopieert lijkt me dat niet bedoeld als promotie van iedere afzonderlijke artiest daarop.

Waarom het hier geplaatst moet worden? Ach, moeten is een groot woord, maar in KCM zijn genoeg gelijkgezinden te vinden om fijn mee over muziek en bezochte concerten te babbelen. Dat lijkt me ook de voornaamste reden waarom mensen het doen.

Overigens kan ik, zoals gezegd, best begrijpen dat men moeite heeft met het promoten van bepaalde bands maar zou het niet verstandiger zijn die dan te censureren ipv het gelijk te beperken tot christelijke muzikanten? Want dat wordt wel erg moeilijk handhaven en ook refo's luisteren lang niet altijd naar christelijke muziek (klassiek bijv, het is allemaal al genoemd).

Wat een ieder voor zich bezoekt en bespreekt zij voor zijn of haar verantwoording. Als RW nu aangeeft dat ze zich er niet mee wil inlaten, en/of het platform wil zijn om dit soort dingen te bespreken, dan lijkt me dat duidelijk toch ? Ik ben als moderator actief op een computergerelateerd forum. Daar is het verboden om het over illegale software te hebben. Terwijl je vrijwel niemand vindt die alleen maar legale software gebruikt. We hebben als site besloten dat we geen gelegenheid bieden illegale zaken te bespreken. Dat gaat nu op RW net zo, bepaalde dingen zijn gewoon niet welkom, ook al bezoeken sommigen bepaalde concerten toch.

En het verschil tussen klassieke muziek en popmuziek lijkt me toch wel helder. Klassieke muziek heeft vrijwel de gehele achterban geen moeite mee, terwijl dat voor popmuziek toch duidelijk anders ligt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 20:45

En het verschil tussen klassieke muziek en popmuziek lijkt me toch wel helder. Klassieke muziek heeft vrijwel de gehele achterban geen moeite mee, terwijl dat voor popmuziek toch duidelijk anders ligt.
Jup. Maar de regel is: je praat over christelijk muziek, band met een of meerdere christelijke leden, christelijke concerten en christelijke festivals.

Dan praat je dus ook niet meer over Händel, maar rechte lijnen trekken is natuurlijk moeilijk.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 20:55

Raido schreef: alhoewel ik 'Hell' meer bij refo vind passen dan 'DJ'.

:mrgreen:

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 15 jun 2006 21:04

Raido schreef:Dan praat je dus ook niet meer over Händel, maar rechte lijnen trekken is natuurlijk moeilijk.

Daar heb jij gelijk in. Dan kun je beter als beleidsmakers gewoon bewust een kromme lijn trekken en ook niet de indruk wekken dat je een rechte wilt trekken.

Iets in de trant van 'Klassiek is toegestaan, en Christelijke popmuziek'.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 15 jun 2006 21:22

Lalage schreef:
Raido schreef: alhoewel ik 'Hell' meer bij refo vind passen dan 'DJ'.

:mrgreen:

ik snap ook niet dat er zo laconiek gedaan word over 'Hell'. je hebt het hier over het rijk van de antichrist, de duivel. als Christen weet je toch dat de hel afschuwelijk is, een plaats van Godverlatenheid, pijn en Godslastering? een plek waar mensen heen gaan als ze niet wedergeboren zijn en dat moet je als Christen pijn doen.
daar maak je toch geen grappen over?

het is toch niet erg als de bezem door kcm gaat en alle seculiere muziek/films eruit gaat. er zijn forums genoeg waar je die zaken kan bespreken.er moet toch ergens een grens worden getrokken.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2006 21:24

ik snap ook niet dat er zo laconiek gedaan word over 'Hell'. je hebt het hier over het rijk van de antichrist, de duivel. als Christen weet je toch dat de hel afschuwelijk is, een plaats van Godverlatenheid, pijn en Godslastering? een plek waar mensen heen gaan als ze niet wedergeboren zijn en dat moet je als Christen pijn doen.

Dat heet Goddelijke humor. ''Daar d' angst der hel mij alle troost deed missen.''

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 21:31

Raido had het ook bloedserieus kunnen bedoelen hoor.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2006 21:37

Lalage schreef:Raido had het ook bloedserieus kunnen bedoelen hoor.

Ook dat, het is tenslotte wel waar :)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 15 jun 2006 21:45

Smurffie schreef:

Dat heet Goddelijke humor. ''Daar d' angst der hel mij alle troost deed missen.''

Mag ik even de relevantie en met name het nut van deze post missen ? Columbus post iets buitengewoon serieus, en jij vindt het nodig om het probleem -dat laconiek doen- nog maar eens dunnetjes over te doen ?

Volgens mij mis je een stukje van de ernst van Columbus' post.

Terug naar “Archief”