Moderator: Moderafo's
henkie schreef:Zo moeilijk is het toch allemaal niet. Concerten van de meeste seculiere bands zijn de ver-van-mijn-bed-show van de meeste christenen. Laat staan refo'sZe zullen er nooit komen, ze willen er niets mee te maken hebben en dat is mijns inziens helemaal terecht. Waarom moet dat dan zo nodig hier geplaatst worden? Die promotie vind ik hier absoluut niet passen. Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.
henkie schreef:Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.
Als je met dat gedachtegoed 'de oude waarheid' bedoeld moet ik je toch echt wakkerschudden in al die 4 jaar dat ik hier al rond hang heeft dat hier nog nooit geheerscht en toen ik hier als braaf refootje met blouse en scheiding kwam, was ik geshockeerdHier lijkt het mij niet echt de plek voor, al zullen er altijd mensen zijn die toch pogingen blijven wagen om het gedachtengoed wat hier heerst van lieverlee om zeep te helpen, waarmee dan ook.
Aragorn schreef:henkie schreef:Bespaar me het overigens om te zeggen dat het alleen om het weergeven van een feit gaat.
Toch is dat niet geheel irrelevant. Kennelijk gaat een gedeelte van de refo-achterban toch naar concerten van seculiere artiesten en als je dan een setlist van een festival waar je naartoegaat kopieert lijkt me dat niet bedoeld als promotie van iedere afzonderlijke artiest daarop.
Waarom het hier geplaatst moet worden? Ach, moeten is een groot woord, maar in KCM zijn genoeg gelijkgezinden te vinden om fijn mee over muziek en bezochte concerten te babbelen. Dat lijkt me ook de voornaamste reden waarom mensen het doen.
Overigens kan ik, zoals gezegd, best begrijpen dat men moeite heeft met het promoten van bepaalde bands maar zou het niet verstandiger zijn die dan te censureren ipv het gelijk te beperken tot christelijke muzikanten? Want dat wordt wel erg moeilijk handhaven en ook refo's luisteren lang niet altijd naar christelijke muziek (klassiek bijv, het is allemaal al genoemd).
Jup. Maar de regel is: je praat over christelijk muziek, band met een of meerdere christelijke leden, christelijke concerten en christelijke festivals.En het verschil tussen klassieke muziek en popmuziek lijkt me toch wel helder. Klassieke muziek heeft vrijwel de gehele achterban geen moeite mee, terwijl dat voor popmuziek toch duidelijk anders ligt.
Raido schreef:Dan praat je dus ook niet meer over Händel, maar rechte lijnen trekken is natuurlijk moeilijk.
Lalage schreef:Raido schreef: alhoewel ik 'Hell' meer bij refo vind passen dan 'DJ'.
ik snap ook niet dat er zo laconiek gedaan word over 'Hell'. je hebt het hier over het rijk van de antichrist, de duivel. als Christen weet je toch dat de hel afschuwelijk is, een plaats van Godverlatenheid, pijn en Godslastering? een plek waar mensen heen gaan als ze niet wedergeboren zijn en dat moet je als Christen pijn doen.
daar maak je toch geen grappen over?
Smurffie schreef:ik snap ook niet dat er zo laconiek gedaan word over 'Hell'. je hebt het hier over het rijk van de antichrist, de duivel. als Christen weet je toch dat de hel afschuwelijk is, een plaats van Godverlatenheid, pijn en Godslastering? een plek waar mensen heen gaan als ze niet wedergeboren zijn en dat moet je als Christen pijn doen.
daar maak je toch geen grappen over?
Dat heet Goddelijke humor. ''Daar d' angst der hel mij alle troost deed missen.''
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten