Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 jun 2006 13:49

Maar is het inderdaad niet een beetje hypocriet om de profsporttopics (wielrennen en voetbal) wel gewoon open te laten? Of mag het wel on-refo zijn als er moderators aan meedoen? :roll:

Is er trouwens enig verband tussen de popmuziekavond(-discussie) en het sluiten van de concerttopics?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jun 2006 13:49

Elbert schreef:Iedereen is "innocent until proven otherwise".

Broeder, ik denk dat de achterban zich hier niet in zal kunnen vinden, we zijn allen schuldig!

Coll: SST! ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 jun 2006 13:53

Collateral schreef:Maar is het inderdaad niet een beetje hypocriet om de profsporttopics (wielrennen en voetbal) wel gewoon open te laten? Of mag het wel on-refo zijn als er moderators aan meedoen? :roll:

Is er trouwens enig verband tussen de popmuziekavond(-discussie) en het sluiten van de concerttopics?

Nee, voor zover ik weet niet. De achtergrond is meer dat we klachten kregen van mensen die zich echt stoorden aan sommige discussies. Toen we ook nog wat aankondigingen zagen van festivals met Him en DJ Hell hebben we besloten wat minder te gedogen en om gezeur te voorkomen de regels wat duidelijker gemaakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jun 2006 14:23

Marnix schreef:
Elbert schreef:Iedereen is "innocent until proven otherwise".

Broeder, ik denk dat de achterban zich hier niet in zal kunnen vinden, we zijn allen schuldig!

Is dit een bekentenis? [|:) :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jun 2006 14:26

Mea Culpa, Mea maxima Culpa.

Ik heb de toorn van de moderators verdiend :P

(maar ik verwees met een knipoog naar iets anders ;))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 14:27

Bij mijn weten maakte Mozart wel christelijke muziek.
Hij was een verwerpelijke Vrijmetselaar, een tijd-gelovige, een Godloochenaar een een (tilt) 8) Maar Wagner, Liszt, Berlioz, Mahler, Paganinni, Händel, Grieg en
Prokofiev zullen we niet meer zien :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 jun 2006 14:32

"alles wat niet door een mod weggehaald wordt, valt onder die noemer"

Mocht je ooit mod worden dan mag jij meebeslissen. Vooralsnog bepaal je helegaar niets. jaknikken

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 14:44

henkie schreef: "alles wat niet door een mod weggehaald wordt, valt onder die noemer"

Mocht je ooit mod worden dan mag jij meebeslissen. Vooralsnog bepaal je helegaar niets. jaknikken
Ja, ik vind dat wat botsen..

Christelijke artiesten, christelijke bands of christelijke teksten óf alles wat niet door een mod weggehaald wordt. Wat is nu de maatstaf? Het christelijk zijn van de groep? de christelijke artiest of de christelijke teksten (goed uitgangspunt; dit is een christelijk forum dus niet verwonderlijk). of is de maatstaf dat wat een mod niet weghaald?

En dat vind ik wel anders... dan kun je ook gewoon rustig weer geoorloofde concerten gaan plaatsen, ookal zijn ze niet van christenen. (bijvoorbeeld een mooi Berlioz of Kamelot-concert).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 jun 2006 14:45

Tja wat mag nu nog wel en wat niet meer? Wat een mod weg zal halen is niet echt heel duidelijk en het staat open voor een bepaalde mate van willekeur. Jammer dat Henkie niet de tijd heeft/moeite neemt om inhoudelijk in te gaan op diverse postings met vragen hierover, bijvoorbeeld de mijne van gisteravond.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 14:49

elbert schreef:
Raido schreef:
elbert schreef:Zie hierzo. :)
Koel... daar mogen dus ook geen Mozart concerten getipt worden :)

Bij mijn weten maakte Mozart wel christelijke muziek. :)

Huh? Die Zauberflote?
In ieder geval zijn de uitvoerders waarschijnlijk geen christen, want de meeste mensen in Nederland zijn niet christen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 jun 2006 14:53

Jullie willen exacte regels weten. Er is al een aantal keer gezegd dat dat niet kan. Doen we dat wel dan willen jullie precies weten wat daar wel en niet onder valt. U kunt me het pissoir op. We bekijken het van geval tot geval. Jullie zijn netjes refo opgevoed dus je voelt prima aan wat wel en niet kan.
Vraag het anders maar aan je pa en ma. Mag het van hen dan mag het ook van mij.

De vragen waar je op doelt zijn absoluut niet inhoudelijk, Rafael. Wij sluiten topics omdat het gaat over DJ Hell en consorten en jullie beginnen over sport, kunst, cultuur en de omschrijving van de refo. Geen denken aan.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 jun 2006 15:01

Maar bijvoorbeeld U2 is heel iets anders dan DJ Hell en christelijker dan Mozart.

Jullie zijn netjes refo opgevoed dus je voelt prima aan wat wel en niet kan.

Ja, wat mij betreft kan Pearl Jam prima, dat voel ik idd prima aan.

Je sloot overigens topics met als argument dat het niet bij de achterban (blijkbaar de conservatieve refo) zou passen. Nu, dat doen tal van andere genoemde topics en zaken ook niet, we mogen dan toch wel vragen om duidelijkheid? Dit beleid is absoluut ondoorgrondelijk en daarom nogal irriterend.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 15:02

nah henkie, je weet heel goed dat ik niet reformatorisch ben opgevoed. En ik mag gerust naar onchristelijke muziek luisteren van m'n ouders. Bovendien ben ik meerderjarig, woon op mezelf, dus sta niet meer onder hun gezag.

Maar ik ga er vanuit dat jij ook doet wat je goed lijkt, dus laten we dat blijven doen. Met argumenten uiteraard, want we zijn volwassen en geen kleine kinderen die je niet kunt uitleggen waarom iets niet mag en daarom maar een pak op de broek geeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 15:03

rafaell schreef:Maar bijvoorbeeld U2 is heel iets anders dan DJ Hell en christelijker dan Mozart.

Bono is christen, dus U2 mag volgens mij wel in het concerttopic.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 jun 2006 15:08

Veel concerten die genoemd worden, passen niet bij de achterban van Refoweb (ze zullen er nooit komen) en geregeld komen er groepen en festivals voorbij waar we niet achter kunnen staan. Voor promotie van deze concerten is geen plaats op dit forum.

en

Om wat voorbeelden te noemen: Pinkpop, Pukkelpop (met de onvolprezen DJ Hell), HIM, Lowlands en Rock Werchter. En dan hebben we het niet eens over de concerten op zich. Ik zou ze bepaald niet aanraden. Dat wordt alleen wel impliciet gedaan.

Hier is toch geen woord Angolees bij. Zelfs al neem je de achterban zeer breed (christelijk in z'n algemeen bijv.) dan zullen er weinig zijn die hier achter staan. Wat is er nu zo raar en ondoorgrondelijk aan?

Terug naar “Archief”