Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:is dat zo? Ik dacht veel meer. Waarom anders de koolzaadoliehype?Had overigens dacht ik meer te maken met de uitstoot van NO2 dan CO2 maar dat maakt de boel niet minder erg. Rond drukke wegen voldoet de luchtkwaliteit vaak niet aan de europese normen.
ZEVEN????Dippie schreef:Hier thuis letten we ook niet echt op het zuinige gebruik. Als ik alle auto's optel, staan er hier 7 auto's voor de deur, van ons gezin alleen. Dus vaak wel voldoende mogelijkheden om even ergens heen gebracht te worden ofzo
pol schreef:Marnix schreef:is dat zo? Ik dacht veel meer. Waarom anders de koolzaadoliehype?Had overigens dacht ik meer te maken met de uitstoot van NO2 dan CO2 maar dat maakt de boel niet minder erg. Rond drukke wegen voldoet de luchtkwaliteit vaak niet aan de europese normen.
Koolzaadoliehype....... bij de pomp kan ik alleen maar kiezen uit verschillende benzines en diesel, helaas is er geen alternatief. Een litertje benzine is bijna onbetaalbaar zeg. Ik denk dat die koolzaadolie nooit komt, want anders komen ze in den Haag in de financiele problemen.
Alternatief van geen auto: fietsen. Hier is alleen 's ochtends 1 bus en aan het eind van de middag 1 bus.
"in the middle of the dutch jungle"
André schreef:Ehm, ik zie niet zo het verband met het milieu, het is toch zo dat daarvan 2% door auto's en andere rijtuigen wordt 'vervuild'?Lalage schreef:(...) in verband met het milieu. Hoe zit dat bij jullie?
Mocht je toch om het mileu liever geen auto rijden, ga dat dan ook even bij onze naaste oosterburen 'prediken'
Mariaa schreef:kheb gehoord dat auto's helemaal niet zo milieuvervuilend is tov andere dingen. de belangrijkste vervuiler is het vliegtuig..
toen er ooit een vliegtuigloze dag werd georganiseerd was er al n verbetering in de ozonlaag![]()
geen vliegtuigvakantie dus...
Je wilt echt niet weten hoe enorm vervuilend vliegen is.. zeker korteafstandsvluchten zoals naar Barcelona. Sowieso gaat het om belachelijk veel energie, en de uitstoot komt in hogere luchtlagen terecht, dat is slechter voor het milieu. Ook relatief gezien ja.Marnix schreef:Mariaa schreef:kheb gehoord dat auto's helemaal niet zo milieuvervuilend is tov andere dingen. de belangrijkste vervuiler is het vliegtuig..
toen er ooit een vliegtuigloze dag werd georganiseerd was er al n verbetering in de ozonlaag![]()
geen vliegtuigvakantie dus...
Omdat het vliegtuig zoveel vervuilt of omdat zoveel mensen er gebruik van maken... Stel, een vliegtuig heeft 400 passagiers. Het vliegt van Amsterdam naar Barcelona. Wat nou als de passagiers in plaats daarvan met 300 auto's naar Barcelona gaan rijden, zou dat de lucht dan niet net zo vervuilen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten