Maar dat is geen reden om het niet te doen Smurffie. Als er in het verleden fouten zijn gemaakt moet je dat niet zo laten onder het motto: We kunnen niet nu opeens daar wat aan gaan doen. En ja Smurffie, ik wist dat dit zou komen, maar dit zorgt tenminste voor duidelijkheid... en dat is beter dan wanneer mensen weer gefrustreerd raken omdat opeens hun topic is dichtgegooid
Henkie, ik kan me er wel een beetje in vinden, ik vind alleen dat er niet echt een grens is tussen wat wel en niet mag, tenminste, ik kan die niet echt ontdekken. Omdat er bij de argumentatie steeds over de achterban wordt gesproken. Misschien is het helderder als er gewoon wordt gegeken naar wat Bijbels verantwoord is en wat niet... en dan kan ik me best voorstellen dat topics over DJ Hell op Pukkelpop gesloten worden...
Maar dan komen we terecht op het grote grijze midden. Aangegeven is dat praten over Flevo prima kan, over DJ Hell niet. Maar er zit zoveel tussenin, ik zal het hier even "Transatlantic" noemen omdat dit genoemde voorbeeld er wel goed in past. Mag daar nog over gepraat worden? Of mag er alleen nog maar over christelijke muziek, concerten etc. gepraat worden? Translatlantic heeft 2 christenen in de band, is niet uitgesproken christelijk maar ook absoluut niet anti-christelijk, heeft soms wel wat indirecte verwijzingen zelfs. In ieder geval hoop ik niet dat we daarin niet worden overgeleverd aan wat de moderators wel en niet kennen.
Wat BJ zegt is dan wel helder, maak een afweging of de muziek kan... Maar ja, daarin zullen mensen wel weer verschillend denken... en hoe wordt dat gecontroleerd, hoe komt daar een heldere lijn in... Hoe weet ik of om die reden een topic open blijft of om een andere reden deze wordt gesloten omdat iemand het niet kent?
Natuurlijk ligt het er ook wel aan met welke intentie je iets neerzet, het maakt natuurlijk nogal uit of je over iets discussieert (dan zijn grensgevallen juist goed om te bespreken) of dat je iets promoot bijvoorbeeld, dan kan je die grensgevallen natuurlijk beter achterwege laten