parsifal schreef:Maar de losheid van de discussie die gevoerd werd met opmerkingen als "wie houdt er eigenlijk niet van blote vrouwen?" lijken me meer op een sfeer wijzen die in een cafe thuishoren. Besef toch ook eens dat dit soort onderwerpen bij een groot deel van de achterban nog behoorlijk taboe zijn. Ga er dan ook op een redelijk serieuze manier mee om.
Tja, wat mij betreft was dat bepaald niet bedoeld om eens fijn een lollige seksueel getinte opmerking te maken. Meer iets in de trant van: vrijwel iedereen kan de esthetiek van het vrouwelijk lichaam waarderen, ongeacht geslacht of geaardheid. In het verband van de discussie over mannen die op seksuele wijze over vrouwen fantaseren geen geheel loze opmerking. Maargoed, dat voelt misschien anders voor mensen die niet gewend zijn er bij tijd en wijle op luchtige wijze over te praten (lees: de 'achterban' die vragen stelde).
Ik was mij overigens wel bewust van de sluitingsgevoeligheid van het topic en heb me daarom ook een aantal keren ingehouden bepaalde dingen te zeggen. Zo niet-invoelend ben ik nu ook weer niet dus.

Waarbij gezegd moet worden dat er op het moment ook wat preventief geruimd wordt (om Marnix woorden te gebruiken) juist de laatste maanden hebben we van verschillende kanten behoorlijk vragen gehad over wat voor dubbelzinnigheden er op het forum geplaatst werden en grapjes die je liever niet aan de kinderen van de wat kuisere moeders laat lezen. We zijn juist op de seksueel geladen onderwerpen nu wat scherper.
Dat kan natuurlijk; wellicht zou het dan handig zijn als daar ook een soort officiële mededeling over verscheen. Want nu is het nogal onduidelijk wat wel en niet zou kunnen.
BJ schreef:Ik schrijf dus 3 redenen voor sluiting en daarna geef ik even aan waar moderators vanaf nu streng op letten. Want is schrijf immmers "Dus of u er alvast rekening mee wil houden." Nergens wordt dus voor het sluiten van dit topic een belangrijkste reden aangedragen. Het zinnetje was puur preventief ook. Wellicht is die dus verkeerd begrepen.
Je hebt gelijk, ik heb dat zinnetje verkeerd geïnterpreteerd. Toch ben ik nog steeds benieuwd naar die dubbelzinnigheden, niet om te zeuren maar om aan te voelen wat men hier nu wel en niet geaccepteerd vindt. Want als dat niet duidelijk wordt is de kans groot dat binnenkort weer iets dergelijks plaatsvindt.
parsifal schreef:Zoals ik al aangaf seksuele onderwerpen zijn in een deel van reformatorisch nederland nog behoorlijk taboe. We nemen dat taboe niet perse over, maar we willen wel dat het daarom op een wat serieuze manier besproken wordt. Juist om niet nog wat extra aanstoot te geven. Als iedereen zo zou reageren als bijvoorbeeld Mr Sokkie deed, dan zou zo'n topic een langer leven zijn beschoren.
Ik had persoonlijk de indruk dat er aardig serieus mee omgegaan werd, maar het heeft geen zin daarover te discussieren. Wel denk ik dat je ook uit moet kijken om het taboe niet te versterken door bij zo'n topic gelijk alarmfase rood af te roepen en bij de eerste de beste kwinkslag alles te verwijderen.