Smurffie schreef:Het voordeel van een ruzie in je relatie is, dat je weer een reden hebt om iets goed te makenIk bedoel; vaak kom je sterker uit de strijd dan dat je erin gegaan bent. en dan bedoel ik sámen
Mwaa, met alleen goedmaken kom je niet ver lijkt me. Hét voordeel van (goed) ruzie maken is dat er een heleboel dingen die onder de oppervlakte zaten boven komen en dat je echt met zijn tweeën kan gaan werken aan oplossingen (of als een iemand iets moet oplossen, dat de ander er wel kan zijn om te helpen en te steunen). Als je slecht ruzie maakt kom je niet onder die oppervlakte en blijf je futiele ruzies maken terwijl het echte probleem onzichtbaar blijft.
En sarcasme, tja, het blijft een vorm van geweld. Een vorm die geen fysieke sporen achter laat, en die je daarom kunt toepassen in het openbaar, (sterker nog, voor een goede sarcastische opmerking kan je waardering krijgen van het publiek) maar je zou je eigenlijk moeten inbeelden dat als je zo'n opmerking maakt je eigenlijk hetzelfde doet als iemand een klap in zijn gezicht geven. Je doet namelijk iemand opzettelijk pijn en dat valt toch niet goed te praten als je er zo over nadenkt? (maar zoals ik al zei, ik worstel er zelf ook mee hoor)