Moderator: Moderafo's
hmm klinkt dit vijandig of jaloers?Klaas schreef:Joris:ik geloof in de Gemeente van christus
Je bedoelt dat elitaire groepje dat zichzelf ziet als de ware gelovigen?
Klaas
oei, dan begrijp je het toch verkeerd denk ik.
Jouw liefde voor de kerk als instituut zet je misschien op het verkeerde been.
Ik heb inderdaad niets meer met de kerk. Ik geloof in kleinschalige gemeentes waarin Gods aanwezigheid duidelijk te merken is. Een groep mensen die warm loopt voor Jezus en die duidelijk elke stap willen zetten met Hem. Mensen die weten dat ze leven in een geestelijke strijd, maar dat het Geloof bergen kan verzetten als je daden zet en woorden spreekt in de naam van Jezus.
Want elitair daarin zit iets neerbuigends en dat is er wat mij betrefd niet bij.
Ik vind de verbondsleer en kinderdoop onbijbels.
Ik vind de kerkstructuur en alle beperkende maatregelen die er dan bij komen het LEven in de gemeente tegenhouden
en daarom ben ik niet in een kerk.
God gaat zijn weg met mensen, niet met de kerk.
Is de kerk fout? ja voorzover er meer energie in het bouwen van muren wordt gestoken dan in het verkondigen van het evangelie.
Nee, voor zover de kerk mensen tot God brengt.
Petertje schreef:Mag ik me er even inmengen? Ik ben het helemaal met Joris eens dat God zich bemoeit met mensen en niet specifiek met de kerk. God bemoeit zich met de kerk/gemeente door mensen heen. Als de mensen in de kerk geen persoonlijk relatie met God hebben, dan zal er weinig van uit gaan. Wanneer mensen wel een persoonlijke realtie met God hebben, dan gebeurd er wat in zo'n kerk/gemeente. Dan leeft de Heilige Geest in een ieder die Hem kent, dan groeien de mensen in het geloof, ze willen een ieder persoonlijk naar God luisteren en Hem gehoorzamen en ze weten dat ze op weg zijn naar een betere toekomst waar ze met Hem zullen regeren! Halleluja!
Mag ik me er even inmengen?
Ik ben het helemaal met Joris eens dat God zich bemoeit met mensen en niet specifiek met de kerk. God bemoeit zich met de kerk/gemeente door mensen heen.
Als de mensen in de kerk geen persoonlijk relatie met God hebben, dan zal er weinig van uit gaan. Wanneer mensen wel een persoonlijke realtie met God hebben, dan gebeurd er wat in zo'n kerk/gemeente. Dan leeft de Heilige Geest in een ieder die Hem kent, dan groeien de mensen in het geloof, ze willen een ieder persoonlijk naar God luisteren en Hem gehoorzamen en ze weten dat ze op weg zijn naar een betere toekomst waar ze met Hem zullen regeren! Halleluja!
Klaas schreef:Petertje:Mag ik me er even inmengen?
Tuurlijk.
Petertje:Ik ben het helemaal met Joris eens dat God zich bemoeit met mensen en niet specifiek met de kerk. God bemoeit zich met de kerk/gemeente door mensen heen.
Dat geldt volgens mij in z'n algemeenheid (God werkt over het algemeen d.m.v. mensen) en zegt dus in feite niets.
Peterje:Als de mensen in de kerk geen persoonlijk relatie met God hebben, dan zal er weinig van uit gaan. Wanneer mensen wel een persoonlijke realtie met God hebben, dan gebeurd er wat in zo'n kerk/gemeente. Dan leeft de Heilige Geest in een ieder die Hem kent, dan groeien de mensen in het geloof, ze willen een ieder persoonlijk naar God luisteren en Hem gehoorzamen en ze weten dat ze op weg zijn naar een betere toekomst waar ze met Hem zullen regeren! Halleluja!
En dus wil God graag dat mensen zich bekeren. Als jouw scenario in de kerk geen ruimte krijgt is er iets mis met de kerk en wil God m.i. niets liever dan een ommekeer, een reformatie.
Al met al breng je volgens mij geen argumenten in op basis waarvan je zou moeten concluderen dat God een hekel heeft aan de kerk. Zo'n uitspraak zegt vaak meer over de mensen die dit soort uitspraken doen.
Klaas
Evne 13 stappen, wandelen met God.Hij een stappie, ik een stappie.
Ik heb een relatie met God ''en ik ben lid van een gemeente. Mijn broeder net van de bijbelstudie heeft ook een relatie met God en is lid van toevallig dezelfde gemeente.
Onze bijeenkomsten niet verzuimen, heb je dat al eens in de context gelezen? dat gaat erover dat als je niet samenkomt dat je elkaar dan niet kunt opbouwen. Het gaat niet over dat je verplicht bent naar de kerk teg aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten