verlangen naar de wederkomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jun 2006 13:42

Maar wat maakt het eigenlijk uit wanneer Jezus terugkomt. Als ik over 5 minuten een hartstilstand krijg, moet ik ook bereid zijn om God te ontmoeten.Dus je kan wel zeggen volgend jaar, bijv. 7-7-07 komt Jezus terug, maar wie zegt dat ik dat haal?
Je moet eigenlijk nu bereid zijn om te sterven. Maar het leven lacht me altijd zo toe en dan denk je niet zo lang na over deze onderwerpen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2006 15:40

mw schreef:idd...
daarom moeten, als we weten dat we niet genoeg olie hebben, haasten om genoeg olie te krijgen. Want als we Hem horen aankomen, kan het te laat zijn.

Als we dat niet hebben moeten we idd snel zijn, dat klopt. Wie zijn lampje vol heeft hoeft zich echter niet te haasten maar kan in vertrouwen wachten tot Hij terugkomt.

En idd Pol, je hebt gelijk... maar veel mensen denken en leven toch neit zo, daarom is het belangrijk om mensen daarop te wijzen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

cornelis
Kapitein
Kapitein

Verlangen naar de wederkomst.

Berichtdoor cornelis » 10 jun 2006 18:45

Hallo.
Daar ben ik nog een keer.
Ik ben het helemaal met Pol eens.
Wat maakt het uit,wanneer Jezus komt.
Inderdaad,sterven is God ontmoeten,
En de Eeuwigheid is soms dichter bij,dan we ons misschien vermoeden.
Ook zijn we weg gebruikers en hoeveel doden vallen er niet in het verkeer.
En ook al rij je nog zo goed,het maakt niets uit.
Mijn enige broer ging 14 September 2001 s,morgens gewoon weg,naar zijn werk.
Hij was vrachtwagenchaufeur,en overleed s,middags vanwege een frontale botsing met twee vrachtwagens.
Hij was zo verminkt,dat ik hem niet meer kon zien.
Ook meegemaakt,het was 30 april zo,n 15 jaar terug.
Onze buurvrouw kwam even langs,om te vragen of ik ze naar de dokter wilde brengen,nee zei mijn vrouw wij bellen de dokter,en voor die er was ,was ze al dood.
Ik zou het iedereen wel toe willen schreeuwen,a,u,b, wees bereid om U Heiland te ontmoeten,want niet iedereen krijg een voorbereidingstijd.
Voor je het weet is het te laat.
Eens was er een gevaarlijke klus te doen in het verzet,tijdens de 2de wereldoorlog,toen vroeg de lieider ;jongens is het goed met Boven?
En dat geld nog altijd,eens is het te laat,nu is het nog de heerlijke tijd van Gods Genade,nog is er tijd om te gaan naar Golgotha,waar de Here Jezus alles,maar dan ook alles heeft volbracht.
En weer a.u.b.Stel de Heiland niet teleur,maar laat ieder,die ze zich nog niet zeker is van haar of zijn behoud vluchten in het gebed tot Jezus,en geef je helemaal aan Hem over,dan zal het ook eeuwig goed zijn,wanneer Hij dan ook komt of wanneer we moeten sterven voor beide geld:Wees bereid om u Heiland te ontmoeten.
Pol,dit is niet voor jou persoonlijk bedoeld hoor,maar ik hoop zo,dat geen mens onbereid de komst des HEREN tegemoed gaat of het sterven zonder de Here Jezus.
Dit wilde ik weer even kwijt met vr gr Cornelis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2006 19:29

Amen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 jun 2006 21:05

Ik verlang er niet perse naar, ik vind het leven wel interessant. Maar soms, als ik zie hoe mensen lijden, hoe mensen elkaar wreedheden aan kunnen doen. Wat een onrecht er is, dat 7% van de wereldbevolking zich laaft in rijkdom terwijl en zoveel mensen in diepe armoede leven...dan vliegt dat mij aan en denk ik wel eens: Jezus, kom snel.

Ik geloof wel dat ik er klaar voor zal zijn, als Jezus terug komt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jun 2006 21:16

Ik weet eigenlijk niet of ik bereid ben. Het klinkt misschien stom, maar ik zou best een proefexamen willen afleggen om te kijken hoe het er voor staat, en dan vragen: hoe moet het dan? Maar ja.... dat kan nu eenmaal niet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jun 2006 22:23

Eens als de bazuinen klinken
uit de hoogte, links en rechts,
duizend stemmen ons omringen,
Ja en Amen wordt gezegd,
rest er niets meer dan te zingen,
Heer, dan is uw pleit beslecht.
Scheurt het voorhang van de wolken,
wordt uw aangezicht onthuld,
vaart de tijding door de volken
dat Gij alles richten zult:
Heer, dan is de dood verzwolgen,
want de Schriften zijn vervuld.

Roep de doden tot getuigen,
dat Gij van oudsher regeert;
roep hen die men dwong te zwijgen,
die de wereld heeft geweerd.
Richt omhoog wat wist te buigen;
kroon wat aanzien heeft ontbeerd.

Als de graven openbreken
en de mensenstroom vangt aan
om de loftrompet te steken
en uw hofstad in te gaan:
Heer, laat ons dan niet ontbreken,
want de traagheid grijpt ons aan.

Mensen, komt uw lot te boven,
wacht na dit een ander uur;
gij moet op het wonder hopen
dat gij oplaait als een vuur,
want de Geest zal ons bestoken:
nieuw wordt alle creatuur.

Van die dag kan niemand weten,
maar het Woord drijft aan tot spoed.
Zouden wij niet haastig eten,
gaandeweg Hem tegemoet?
Jezus Christus, gist’ren, heden,
komt voor eens en komt voor goed!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2006 17:29

pol schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik bereid ben. Het klinkt misschien stom, maar ik zou best een proefexamen willen afleggen om te kijken hoe het er voor staat, en dan vragen: hoe moet het dan? Maar ja.... dat kan nu eenmaal niet

De vragen voor je examen staan in de bijbel.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 jun 2006 21:09

Marnix schreef:
pol schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik bereid ben. Het klinkt misschien stom, maar ik zou best een proefexamen willen afleggen om te kijken hoe het er voor staat, en dan vragen: hoe moet het dan? Maar ja.... dat kan nu eenmaal niet

kan zijn, maar je moet er wel antwoord op geven. En als je die antwoorden niet weet scoor je onvoldoende

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jun 2006 21:11

pol schreef:
Marnix schreef:

kan zijn, maar je moet er wel antwoord op geven. En als je die antwoorden niet weet scoor je onvoldoende

En dan?

cornelis
Kapitein
Kapitein

Verlangen naar de wederkomst.

Berichtdoor cornelis » 11 jun 2006 21:15

Beste pol.
Meisje,ik heb maar 1 vraag voor je.
Zou je zonder de Drie Enige God (Vader,Zoon en Heilige Geest)kunnen?
Goed dan nog een paar; zou zonder de de Bijbel en het gebed kunnen?
Dat was het dan weer met vr gr Cornelis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2006 21:49

pol schreef:
Marnix schreef:

De bijbel zegt wie er zalig worden. Allen die geloven dat Jezus Heer is en Hij stierf en weer opstond om zondaars te redden. Geloof je dat dat ook voor jou is geweest? Waarom wel/niet?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2006 23:32

Marnix schreef:
pol schreef:
Marnix schreef:

De bijbel zegt wie er zalig worden. Allen die geloven dat Jezus Heer is en Hij stierf en weer opstond om zondaars te redden. Geloof je dat dat ook voor jou is geweest? Waarom wel/niet?

Vandaag in de kerk, het was bloedverziekend heet. Gelúkkig! Ouderling de Graaf leest, ideaal, dan zijn we snel klaar.

Of ik er klaar voor ben als Hij terug komt? Vanmorgen ging het over geloofsverzekering. Ik bedacht me op een gegeven moment dat ik maar 1 geloofsverzekering heb, of eigenlijk 2; één dat God bestaat, en twee dat ik er niet klaar voor ben als Jezus terug komt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 jun 2006 06:38

Marnix schreef:
pol schreef:
Marnix schreef:

oef, wat een vragen.
Aan de ene kant geloof ik dat wel. Aan de andere kant niet, want ik sta niet heel de dag bij de bijbel en geloof stil en ik denk dat dat toch zou moeten, dat je er veel meer mee bezig bent. Polletje is een beetje een twijfelgeval. Waarom zou God zoveel voor me over hebben? Gisteravond in de kerk werd er gepreekt over de overeenkomst tussen voetballers en kerkgangers. De eerste lopen het vuur uit dr sloffen voor de wereldcup en laten er alles voor en doen er alles voor. De christenen moeten dit eigenlijk doen om de "eeuwigheidscup", maar het staat vaak zo ver van ons af. Wij doen het dan in de 1e versnelling vlgs de ds. Buiten maakte iemand de opmerking: Bij mij draait het motertje vaak stationair. En daar sluit ik mezelf bij aan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jun 2006 08:10

pol schreef:Waarom zou God zoveel voor me over hebben?

Omdat je kostbaar bent in Zijn ogen. Hij houdt van je zoals je bent, Hij heeft je immers zelf gemaakt.
Uit jezelf kan je die wedstrijd niet lopen, dat kan alleen als Jezus in je werkt. Daarom moet je je overgeven aan Hem.

Terug naar “Archief”