Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 09 jun 2006 13:42

Mocht ze dat willen moet ze zich even via PB bij mij melden.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 jun 2006 13:42

Lalage schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:Hoe kan het nou zijn dat jullie vinden dat iemand dubbelzinnige dingen zegt, terwijl diegene dat zelf niet door heeft?

Het enige eventueel dubbelzinnige dat ik gezien heb was 'poesje' in het seksuele fantasie-topic, maar dat is iets anders dan het topic waar de Grote Sluit-Race mee begon vandaag.

Dan moet je Poesje maar vragen om een andere nickname te nemen :shock:

Tja, eigenlijk wel vreemd dat m'n nickname ooit is goedgekeurd.. :roll:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 13:43

Lalage schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:Hoe kan het nou zijn dat jullie vinden dat iemand dubbelzinnige dingen zegt, terwijl diegene dat zelf niet door heeft?

Het enige eventueel dubbelzinnige dat ik gezien heb was 'poesje' in het seksuele fantasie-topic, maar dat is iets anders dan het topic waar de Grote Sluit-Race mee begon vandaag.

Dan moet je Poesje maar vragen om een andere nickname te nemen :shock:

Ja, het zou toch eens dubbelzinnig uitgelegd kunnen worden. :shock:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 jun 2006 13:44

Misschien zit er een klein verschil tussen de waarden en normen die de moderators aanhangen en die van forumleden? En misschien worden een aantal topics daarom gesloten? En misschien hebben die moderators een punt als ze van mening zijn dat er zo af en toe een topic is waarbij het de vraag is of dat topic op Refoweb thuis hoort? En misschien is het handig om de mening van de moderators voor de verandering maar te respecteren?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 jun 2006 13:45

BJ schreef:Mocht ze dat willen moet ze zich even via PB bij mij melden.

Laat ik nou zeggen: als dat zo nodig moet, melden jullie dat maar via PB..

Herman Finkers

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 09 jun 2006 13:48

Ik kreeg de indruk dat jezelf met de nickname zat... wij zullen niet zomaar nicknames van gebruikers die in eerste instantie zijn goedgekeurd uit eigen beweging gaan veranderen.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 jun 2006 13:50

:roll:
Nee hoor, ik zit daar helemaal niet mee..
Anders had ik wel een andere nickname hier! Hehe.. :)

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 16:01

Floefloe schreef:Misschien zit er een klein verschil tussen de waarden en normen die de moderators aanhangen en die van forumleden? En misschien worden een aantal topics daarom gesloten? En misschien hebben die moderators een punt als ze van mening zijn dat er zo af en toe een topic is waarbij het de vraag is of dat topic op Refoweb thuis hoort? En misschien is het handig om de mening van de moderators voor de verandering maar te respecteren?

Wel, ik ben het helemaal met je eens. Alleen de toepassing ervan is in dit geval nogal dubieus en dan behoud ik mijzelf het recht voor om een toelichting te vragen.

Overigens was er ook hier niets dat inhoudlijk tegen de regels inging, net als bij het mannenzakentopic. Het zal dus echt nodig zijn om beleid en regels wat meer tot elkaar te doen komen. Of meer naar de regels handelen, of de regels aanscherpen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jun 2006 16:07

Aragorn schreef:Tsjonge, heb je je dag vandaag niet zo BJ? :roll: Cheer up man, het is mooi weer buiten, maar op Refoweb wordt de Victoriaanse tucht heringevoerd.

Misschien last van hooikoorts?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2006 16:11

Jammer, jammer jammer! Ik heb klaarblijkelijk weer iets gemist vandaag |:)|

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 jun 2006 17:10

Wat mij eigenlijk een beetje ergert is dat ik overal BJ zie rondhangen waar er topics gesloten worden. Terwijl hij daar meestal niet eens de primaire moderator is. Als het dan blijkbaar is besloten door meerdere moderators waarom moet jij het dan sluiten? Laat gewoon diegene het doen die daar vermeld staat als moderator. Bij mij werkt het in ieder geval een hoop ergernis als telkens dezelfde persoon topics loopt te sluiten.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jun 2006 17:30

jip_86 schreef:Wat mij eigenlijk een beetje ergert is dat ik overal BJ zie rondhangen waar er topics gesloten worden. Terwijl hij daar meestal niet eens de primaire moderator is. Als het dan blijkbaar is besloten door meerdere moderators waarom moet jij het dan sluiten? Laat gewoon diegene het doen die daar vermeld staat als moderator. Bij mij werkt het in ieder geval een hoop ergernis als telkens dezelfde persoon topics loopt te sluiten.

BJ is het meest aanwezig de laatste tijd. In het geval van vandaag is er zeker door vier moderators uitgebreid overlegd, waaronder ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2006 17:36

mystery schreef:Er wordt heel gauw dubbelzinnig gepraat door enkele posters. Het ondergoedtopic lijkt mij niet nodig op een forum. Het topic van seksuele fantasieen is een topic dat roept om dubbelzinnigheid. Het heeft niks met taboe te maken, het heeft meer met het beleid te maken. Refoweb is geen forum als een ander forum.

Een topic over ondergoed is heel wat anders. Wie dat dubbelzinnig vind heeft mijns inziens toch een serieus probleem.

En wat is het enige argument wat ik daarover heb gehoord? Het lijkt me niet nodig. Right, als je consequent alles wat je niet nodig vindt gaat sluiten op het forum ben je wel ff bezig. Ik begrijp dus dat we zijn overgeleverd aan de goodwill van de moderators en van wat ze nodig vinden en wat niet. Dat wij het een boeiend onderwerp vinden om te bespreken, en eens wat gedachten willen uitwisselen over deze kleding maakt niet uit, jullie vinden het niet nodig... en sommigen schijnen praten over ondergoed al ondubbelzinnige te vinden... toevallig net een anti-slip-cursus gehad ofzo? :D (ja, die is ook dubbelzinnig :D)

Serieus, ik had van moderators wat minder kinderachtig gedrag verwacht. Beetje jammer hoe hiermee wordt omgegaan. Met het feit dat sommige mensen hebben geleerd hier niet zo geheimzinnig over te doen en gewoon open over te praten... vandaar dat de verwijten van dubbelzinnigheid wat betreft dat topic in ieder geval meer zeggen over degene die het topic sloot, dan over degene die het topic startte. Blijkbaar worden dingen die niet dubbelzinnig bedoeld zijn wel zo opgevat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2006 17:41

Wat ik een beetje jammer vind is..

dat er telkens als een topic dicht gedaan wordt er een hoop gezanikt wordt hier.
Je weet dat hier strengere regels zijn dan op menig ander forum. Daar ben je mee akkoord gegaan, want anders kan je hier niet posten.
Als je gewoon is een verklaring voor iets wil, prima!
Maar op moment wordt er dan door 20 man tegelijk gezeurd en daarbij wordt er ook nog vreselijk op doorgezaagt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 09 jun 2006 17:44

Marnix,

Kun jij nou echt niet accepteren dat refoweb een platform wil zijn voor alle soorten mensen die onder refoweb wil vallen soms moet je dan dingen sluiten waar andere mensen zich aan kunnen storen. Ik vind het vervelend dat iedere keer de mods worden aangevallen als ze weer iets sluiten wat volgens de mods na overleg is gebleken dat dit niet bij de refoweb instelling pas.

Er is geen een mod die zelf beslist om een topic zomaar te sluiten zonder overleg dat weet ik heel zeker.

Ik hoop dat er nu eens wat meer waardering komt voor het werk wat alle mods doen want dat mag ook wel eens gebeuren. Als de mods er niet waren was ook refoweb er niet in deze open vorm waar in veel gezegd kan worden alleen niet alles. Als je dan toch alles wil zeggen ga je maar naar andere forums zoals die er genoeg zijn buiten refoweb.

Met vriendelijke groet

Alwin

Terug naar “Archief”