afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jun 2006 14:01

-8,4 staat de teller nu op!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jun 2006 14:44

Leilah schreef:Ik kan jullie allemaal een spastische darm aanraden ;) Gegarandeerd gewichtsverlies :shock:

Mijn sportinstructeur vertelde dat hij per dag 5000 kcal moet eten, (het dubbele van wat een normale man eet) om in ieder geval niet af te vallen. Zijn lijf vraagt zo veel brandstof dat als hij niet uitkijkt zijn zo moeizaam opgebouwde spieren gewoon weer worden afgebroken. Sinds hij weer les geeft is hij zo al 5 kilo spier kwijtgeraakt. Hij drinkt nu op ons aanraden chocomel per pak (900 kcal/liter). :mrgreen:

Die gewichtsschommelingen waar iedereen het over heeft is vaak alleen maar vocht. Daar zou ik me inderdaad niet al te druk om maken.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 jun 2006 14:54

Gerdien B. schreef:Ik vraag me wel is af of het niet te veel door gaat naar perfectie. (uitgezonderd een aantal personen hier die het doen voor hun gezondheid) Alles moet perfect op gewicht, de perfecte maat e.d. Wat is perfect?
Je bent goed zoals je bent.

Kijk als je blieft uit want voor je het weet ben je de rest van je leven altijd bezig met je gewicht, je eten e.d. Dat komt elke dag dan weer terug. Elke dag weer die gedachtegang: als ik dit eet word ik wel weer zwaarder! Laat ik dit nu maar overslaan want anders zit ik straks niet meer op mijn streef gewicht. Als we nu dit eten dan eet ik morgen wel weer dat en dan moet het goed komen
Dit is soms vreselijk vermoeiend kan ik je verzekeren!!

Ik vind het altijd leuk gezegd: je bent mooi zoals je bent en goed zoals je bent. Mensen raadde mij ook altijd af om te lijnen. Maar ik weet zeker dat je goed voor je lichaam moet zorgen. En als jij als 'kruis' hebt dat je niet alles kan eten, en je doe thet wel en je komt er van aan. Dan ga je niet 'goed' om met je lichaam. Dus dat gaat er bij mij echt niet in. Een gezond lichaam is gewoon goed. En een betere levensstijl is voor niemand verkeerd....! Ik kijk er niemand op aan als je goed mee leven kan....! Maar ik heb respect voor mensen die voor een gezonde levensstijl gaan....!
Mijn moeder zegt altijd, de ene heeft puisten, de andere een zwakke arm, de ander kan niet goed lopen, de ander is snel moe, en de ene kan niet alles eten omdat je er dan dikker van wordt. Je moet gewoon accepteren wat je hebt en er zo goed mogelijk mee omgaan....!
Maar het is idd vreselijk moeilijk en het wekt veel frustraties op. "Maar je bent goed zoals je bent" en "God heeft je toch zo geschapen?" dat vind ik dooddoeners...!! God heeft mij idd zo geschapen, en ik moet goed op mijn lichaam passen en als ik dan net ff wat dikker wordt van bepaalde dingen, moet ik daar mee leren leven.

Gerdien B. schreef:Dit is soms vreselijk vermoeiend kan ik je verzekeren!!

Dat geloof ik zeker....!!
Laatst gewijzigd door Funlover op 09 jun 2006 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 09 jun 2006 14:55

MrSokkie schreef:
Leilah schreef:Ik kan jullie allemaal een spastische darm aanraden ;) Gegarandeerd gewichtsverlies :shock:

Mijn sportinstructeur vertelde dat hij per dag 5000 kcal moet eten, (het dubbele van wat een normale man eet) om in ieder geval niet af te vallen. Zijn lijf vraagt zo veel brandstof dat als hij niet uitkijkt zijn zo moeizaam opgebouwde spieren gewoon weer worden afgebroken. Sinds hij weer les geeft is hij zo al 5 kilo spier kwijtgeraakt. Hij drinkt nu op ons aanraden chocomel per pak (900 kcal/liter). :mrgreen:

Die gewichtsschommelingen waar iedereen het over heeft is vaak alleen maar vocht. Daar zou ik me inderdaad niet al te druk om maken.

Mijn gewicht was altijd behoorlijk stabiel, alleen als ik ongesteld was was ik vaak 1 of 1,5 kilo zwaarder maar nu ik dus last van die darm heb zijn de kilos er ineens af gevlogen, mijn huisarts heeft wel gezegd dat zodra dat ding weer beter is mijn gewicht ook weer wat normaler zal worden. Ik heb nu heel ernstig ondergewicht en ik merk dat ik nu nog zwakker ben dan voorheen. Schiet lekker op allemaal. Ben nu ongesteld en de weegschaal geeft 44,5 kilo aan. Zó licht hoef ik nou ook weer niet te zijn :shock:
Laatst gewijzigd door Leilah op 09 jun 2006 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2006 14:56

MrSokkie schreef: Hij drinkt nu op ons aanraden chocomel per pak (900 kcal/liter). :mrgreen:

:mrgreen: :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jun 2006 15:08

Leilah schreef:... en de weegschaal geeft 44,5 kilo aan. Zó licht hoef ik nou ook weer niet te zijn :shock:

Of, zoals we dat bij ons thuis noemen, nog even en we kunnen met je volleyballen. :wink:

Maar serieus. Wat een vervelende situatie zeg, ik hoop dat je snel opknapt!

Sterkte

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 jun 2006 15:13

MrSokkie schreef:
Leilah schreef:... en de weegschaal geeft 44,5 kilo aan. Zó licht hoef ik nou ook weer niet te zijn :shock:

Of, zoals we dat bij ons thuis noemen, nog even en we kunnen met je volleyballen. :wink:

Sterkte

Eej Sterkte Leil, je bent al vrij iel!! Hopen dat het weer goed gaat komen.....!!! Kan me voorstellen dat het vreselijk slopend is!!

Psst MrSokkie wij hebben het altijd over vasthouden bij windkracht 5, anders waai je weg :mrgreen:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 09 jun 2006 15:27

Funlover schreef:
MrSokkie schreef:

Sterkte

Eej Sterkte Leil, je bent al vrij iel!! Hopen dat het weer goed gaat komen.....!!! Kan me voorstellen dat het vreselijk slopend is!!

Psst MrSokkie wij hebben het altijd over vasthouden bij windkracht 5, anders waai je weg :mrgreen:

Hahaha ja dat soort opmerkingen kreeg ik altijd al te horen maar nu waai ik echt van de weg weg ;) Fietsen gaat gewoon niet meer, het is allemaal veel te zwaar, mijn benen hebben echt totaal geen kracht meer. Dus, afvallers weest gewaarschuwd, val niet té erg af want er blijft echt niets van je over :wink:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 jun 2006 20:56

@ Johanne...Cool!!!! Ben trots op je heur!!!
@TJ...klasse!!!!

@afgevallen dames....hou vol...Zorg dat je rondom het gewicht lijft...maar niet exact,...weet je...je vochtpersentage en hormonen doen ook mee!!

@...dames met ondergewicht....ik kan me er weinig van voorstellen....daarom een superhug!!!!
@Leilah...jij een hug apart! :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 08:53

Funlover schreef:Ik vind het altijd leuk gezegd: je bent mooi zoals je bent en goed zoals je bent. Mensen raadde mij ook altijd af om te lijnen. Maar ik weet zeker dat je goed voor je lichaam moet zorgen. En als jij als 'kruis' hebt dat je niet alles kan eten, en je doe thet wel en je komt er van aan. Dan ga je niet 'goed' om met je lichaam. Dus dat gaat er bij mij echt niet in. Een gezond lichaam is gewoon goed. En een betere levensstijl is voor niemand verkeerd....! Ik kijk er niemand op aan als je goed mee leven kan....! Maar ik heb respect voor mensen die voor een gezonde levensstijl gaan....!
Mijn moeder zegt altijd, de ene heeft puisten, de andere een zwakke arm, de ander kan niet goed lopen, de ander is snel moe, en de ene kan niet alles eten omdat je er dan dikker van wordt. Je moet gewoon accepteren wat je hebt en er zo goed mogelijk mee omgaan....!
Maar het is idd vreselijk moeilijk en het wekt veel frustraties op. "Maar je bent goed zoals je bent" en "God heeft je toch zo geschapen?" dat vind ik dooddoeners...!! God heeft mij idd zo geschapen, en ik moet goed op mijn lichaam passen en als ik dan net ff wat dikker wordt van bepaalde dingen, moet ik daar mee leren leven.

Ik zeg ook niet dat je maar niet moet lijnen als je teveel weegt. We hebben onze verantwoording om zo goed mogelijk voor ons lichaam te zorgen.
Maar waar ik wel op wijs is:
In hoeverre is het belangrijk dat je nu 1 kilo zwaarder bent dan jij zelf wilt wezen. Probeer jezelf te accepteren. Probeer te accepteren dat jij met een lichaam zit die snel kilo's opneemt en niet makkelijk los laat. Probeer een streef gewicht aan te houden, maar ga niet op 1 kilo vastpinnen. Soms zit je er een paar boven en zo een paar onder.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jun 2006 10:55

Gister had ik een discussie met mijn vriendin. we zijn er beide overuit dat wij niet dik zijn. We zijn allemaal tevreden. Als we een taartje afslaan is vaak de vraag... doe je aan de lijn?

Vaak ga ik op die vraag in en geef aan dat ik dat wel op let wat ik eet en drink. Als mensen dan zeggen dat ik mager ben en ik zeg mijn gewicht, schrikkenz e toch wel. Ze denken vaak dat ik rond de 50 zit, maar jah... tel daar maar 18 bijop!!!

:oops:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jun 2006 12:15

Je ziet er wel heel slank uit... Op je trouwjurkfoto viel me dat ook op. Dan is op eten letten toch niet nodig?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2006 13:43

Acire schreef:Je ziet er wel heel slank uit... Op je trouwjurkfoto viel me dat ook op. Dan is op eten letten toch niet nodig?

Jawel, zeker op de leeftijd van 18, 19, 20 ofzo. Zomaar opeens wordt je wél dikker (met name dijbenen en buik), ook al had je daar voorheen geen last van. Ik ben nu 20 en ik begin het te merken, dus ik let een beetje op wat ik eet. Maar bijv. afgelopen woensdag waren we even winkelen, dus ik zei tegen mn ma; ''zullen we even een schuimgebakje halen'' (mjammie :P ) Dan loop ik echt de bakker niet angstvallig voorbij ofzo :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 jun 2006 14:59

Ik weeg deze week 2 kilo meer dan vorige week, maar echt druk kan ik me daar niet om maken. Ik heb niks raars gedaan qua eten, dus het zal wel extra vocht zijn vanwege het warme weer. Maar het geeft wel mooi aan hoe heftig je gewicht kan schommelen zonder dat je er iets aan kan doen.

Wel de oranje-tompoezen in de AH-reclame afgeslagen, dat dan weer wel :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jun 2006 16:20

Acire schreef:Je ziet er wel heel slank uit... Op je trouwjurkfoto viel me dat ook op. Dan is op eten letten toch niet nodig?

dat zeggen dus veel mensen dat ik er slank uitzie, maar als het er op aankomt, schrikken ze wel van mijn gewicht...

Niet op het eten letten, is wel nodig. Zwaarlijvigheid (stom woord) zit bij ons in de familie. Van mijn moeders kant zijn ze heel grof gebouwd, ik heb wel een beetje die bouw, maar tot nu toe de aanleg niet echt, en dat wil ik graag zo houden. Beter nu op het eten letten, dan straks met pijn en moeite moeten afvallen

Terug naar “Archief”