Maxima schreef:Ik kan ook niet doen van, ' niks aan de hand joh. Niks bijzonders.'
Waarom niet, het is toch ook niks bijzonders?
Het lijkt me dat een normaal iemand het niet doet.
Hier moet je wel een beetje uitkijken met hoe je je uitdrukt want hier help je je vriend (en jezelf) echt niet mee. Trouwens, wat is normaal? Normaal is gedrag naar de norm, en de norm is wat de meerderheid doet, meer niet. Het lijkt me als je dit niet normaal vind, dat je maar weinig normale mensen zult vinden in Nederland.
Ik denk juist dat het heel normaal is, niet specifiek dit voorbeeld, maar een beetje experimenteren en dingen doen uit nieuwsgierigheid die je later niet meer zou doen. Heb jij nooit dingen gedaan of gedacht om een keer uit te proberen? (retorische vraag, geen antwoord vereist). Ik in ieder geval wel.
Dat de maatschappij een bepaalde norm probeert op te leggen wil niet zeggen dat afwijken van die norm niet normaal is. (begrijp je hem nog?)
Ik hoef geen voorbeelden, maar ik weet zeker dat heel veel (zo niet alle) mensen hier wel eens dingen hebben gedaan, of dingen gedacht die ze nu als "onwenselijk" bestempelen. Misschien wel zo veel mensen dat het "normaal" wordt.
Ik begrijp ook wel dat je niet nu al je gevoelens uit kan zetten "omdat iemand op internet dingen heeft uitgelegd", maar misschien is het wel iets om over na te denken en met je vriend over te praten. Sterkte