Moderator: Moderafo's
Er zijn hordes vrouwen die geen tampon inkrijgen, die hebben echt niet allemaal vaginisme hoor..Lorijntje schreef:Als ik het zo lees denk ik dat je idd vaginisme kunt hebben. Een bezoek aan de huisarts is ook bij vaginisme gewenst.
windekind schreef:Er zijn hordes vrouwen die geen tampon inkrijgen, die hebben echt niet allemaal vaginisme hoor..Lorijntje schreef:Als ik het zo lees denk ik dat je idd vaginisme kunt hebben. Een bezoek aan de huisarts is ook bij vaginisme gewenst.
Maxima schreef:Ik heb problemen met het indoen en vooral met het verwijderen van een tampon. Dat komt doordat ik te gespannen ben. Ik durf het niet goed meer, omdat ik een keer gezien heb dat, toen ik de tampon eruit wilde halen, er een soort 'spier' om een gedeelte van de tampon zat, als een soort dik elastiek zeg maar. Ik ben nu bang dat ik iets beschadigd heb of er iets anders mis is. Of zou dit het maagdenvlies kunnen zijn? Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat het is en of er iets mis is of niet. Bij voorbaat dank!
[i]Iemand heeft deze vraag gesteld in de vragenrubriek.
Ik heb daar dus ook last van. Wie kan vertellen wat dat inhoud? Inderdaad een soort elastiek. Ik ben al bang dat ik vaginisme heb. Ik ben nog niet getrouwd. Volgend jaar, maar wil wel weten waarom het zo zeer doet als ik een tampon in en uitdoe. Vooral uit ja.[/i]
Wie kan mij helpen?
Dippie schreef:Maxima schreef:Ik heb problemen met het indoen en vooral met het verwijderen van een tampon. Dat komt doordat ik te gespannen ben. Ik durf het niet goed meer, omdat ik een keer gezien heb dat, toen ik de tampon eruit wilde halen, er een soort 'spier' om een gedeelte van de tampon zat, als een soort dik elastiek zeg maar. Ik ben nu bang dat ik iets beschadigd heb of er iets anders mis is. Of zou dit het maagdenvlies kunnen zijn? Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat het is en of er iets mis is of niet. Bij voorbaat dank!
[i]Iemand heeft deze vraag gesteld in de vragenrubriek.
Ik heb daar dus ook last van. Wie kan vertellen wat dat inhoud? Inderdaad een soort elastiek. Ik ben al bang dat ik vaginisme heb. Ik ben nog niet getrouwd. Volgend jaar, maar wil wel weten waarom het zo zeer doet als ik een tampon in en uitdoe. Vooral uit ja.[/i]
Wie kan mij helpen?
Ik kan je niet helpen, maar kan wel zeggen dat ik daar dus ook last van had, toen ik het ging proberen. Vanaf dat moment heb ik het niet meer gedaan, omdat ik het niet meer durf....
Dus ik ga maar gewoon lekker verder met maandverband.
Verder weet ik ook echt niet wat het is. Kweet niet of het bij mi gewoon eenmalig ws ofzo, of dat ik daar dus steeds mee te maken krijg als ik een tampon inbreng en uithaal. Maar ik wil er niet mee naar de huisarts gaan. Voordat ik die stap zal nemen, zal ik eerst zelf nog tig keer gaan proberen.
Maxima schreef:Ik weet ook niet zeker of het vaginisme is. Een mini tampon lukt wel, alleen als hij er dan uit moet doet het zeer.
Ik moet zeggen dat ik het nu een paar keer met mijn vinger geprobeerd heb (beetje gek om te zeggen maar ja). En het lijkt net of het ietsje pietsje beter gaat , hoe meer ik het doe. Maar bijv. 2 vingers lukt echt niet !!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten